تغییر و تحول سازمان صدا و سیما گرچه برای برخی از شبکه ها خیلی خوب شد اما شبکه سه که زمانی پرمخاطب ترین شبکه سیما بود را با سرعت نور به انتهای جدول برد .
دیباچه :
شبکه ای که به واسطه ی برنامه های جوان پسندش با حال و هوای معنوی توانسته بود با فاصله ی زیادی از رقبا حرکت کند و حتی در بین اقشاری که با تلویزیون قهر بودند نیز جایگاه ویژه ای داشت .
حالا اما اگر نود و ماه عسل و شیرین کاری های عیدانه ی علیخانی را از این شبکه حذف کنیم چیزی دستمان را نمی گیرد . در بدو ورود مدیر جدید این شبکه خیلی از برنامه ها دچار تغییرات غیر اساسی شدند ، مجریان این شبکه یکی پس از دیگری به شبکه های دیگر کوچ کردند و برنامه هایی به روی آنتن شبکه سه رفت که هیچکدام نتوانستند موفق باشند ، برنامه هایی همچون " امروز " با کلکسیونی از مجریان معمولی و با هزینه بسیار بالا ، برنامه " هفت " که توانست در همان چند برنامه اول آنچنان شکافی بین اهالی سینما و تلویزیون ایجاد کند که باید به آن زرشک طلایی داد ! شنیده ها حاکی از آن بود مدیر شبکه سه به شدت به دنبال گرفتن مجوز برای فرزاد حسنی و رضا رشیدپور بود تا شاید بتواند این باخت را با آوردن این ژنرال ها ی شکست خورده جبران کند ، برنامه ای به نام " اکسیر " به روی آنتن شبکه سه رفت که فرزاد حسنی آن را اجرا نمود ، برنامه ای که با سر و صدای زیادی مدت های طولانی آن را تبلیغ کردند اما باز هم به علت انتخاب نادرست موضوع و محتوا ، زمان پخش و حتی مجری نتوانست مخاطب پیدا کند ، فرزاد حسنی هم که در نبودش در تلویزیون با خبرهایی همچون طلاق از آزاده نامداری ، کتک زدن همسر و ممنوع اتصویری و ... در صدر اخبار بود حالا با ژست سلامت به اجرای این برنامه پرداخت و گویا هیچ اقبالی در بین تیترهای خبرگزاری ها و روزنامه ها نداشت چرایی آن نیز از قبل معلوم بود ، حسنی مجری توانمندی در اجرای برنامه های گفت و گو محور است نه برنامه پزشکی ! پس از این نیز نوبت به رشیدپور رسید ، مجری ممنوع اتصویری که در زمان نبودش خودش را از اذهان پاک نکرد و در هر کانال مجازی و غیر مجازی بود الا کانال کولر ، البته این از ذکاوت او بود ولی وی نیز در به چالش کشیدن میهمانان در آنور خطوط قرمز تبحر دارد ، خطوطی که صدا و سیما حتی از یک کیلومتری آن نمی تواند رد شود ، رشیدپور در این 7 سال ممنوعیتش بارها صدا و سیما را شست و پهن کرد اما به یکباره دعوت به کار شد ، برنامه ای با عجله که عیدانه از شبکه سه پخش می شد و نگرفت و حالا " حالا خورشید " که به زعم خودش متفاوت است که نیست و مدیر شبکه آنچنان دستش را باز گذاشته که با شلوار جین و پیراهن باز روی تی شرت برنامه اجرا می کند به امید جذب مخاطب ! مشکل این لباس ها نیست مشکل اینجاست که آنچه تا کنون برای صدا وسیما تابو بوده و سالها بر آن پافشاری داشته چگونه ناگهان نادیده گرفته می شود ؟
قطعاً اسامی آدم ها و هنرمندان در بین مردم کارگشا نیست بلکه آنچه هنرمند را برجسته و مشهور می کند فکر و محتواست و ای کاش به راحتی آتش به بیت المال نزنیم و به جای هیجانات دوران طفولیت با درایت برنامه سازی کنیم و با محتوا مخاطب جذب کنیم وگرنه کانال های بی هویت آنور آبی به اندازه کافی پیراهن باز و شلوار جین نشان می دهند .