پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 25 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۷۴۲۶
تاریخ انتشار : ۰۲ : ۰۸ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵

رييس دانشگاه صنعتي شريف گفت: جشن بزرگداشت پنجاهمين سالگرد تاسيس اين مركز علمي 29 ارديبهشت ماه با حضور شخصيت هاي علمي، صنعتي، دانشگاهي و دولتي برگزار مي شود.




دیباچه :

محمود فتوحي روز سه شنبه در نشست خبري با اصحاب رسانه اظهار كرد: امسال دانشگاه صنعي شريف 50 ساله مي شود و در بزرگداشت و واكاوي اين مرحله از سير تكوين خود، مراسم و برنامه هاي متنوعي برگزار مي كند.
وي گفت: بي شك تاسيس دانشگاه صنعتي شريف در آبان سال 1344 و شروع فعاليت هاي آموزشي آن از مهرماه 1345 نقطه عطفي تعيين كننده در سير تحول آموزش عالي در ايران است.
رييس دانشگاه صنعتي شريف افزود: جهش ايجاد شده در سطح آموزش و پژوهش از همان بدو تاسيس دانشگاه و تحرك و استقلال محيط فكري و فرهنگي آن به تدريج تاثيرات عميق خود را در همه شئون علمي، صنعتي، فرهنگي و اجتماعي كشور آشكار ساخت و جايگاهي منحصر به فرد در حوزه علوم و مهندسي و سپس مديريت و اقتصاد به اين دانشگاه بخشيد.

دیباچه - دانشگاه صنعتی شریف
فتوحي خاطرنشان كرد: اهم برنامه هاي بزرگداشت پنجاهمين سال تاسيس شريف شامل مراسم اصل بزرگداشت، نشست اساتيد دانش آموخته شريف، نمايشگاه «ما مي توانيم» براي ارائه 50 دستاورد فناوري شريف، كنفرانس فارغ التحصيلان شريف و نشست هم انديشي شريف در افق آينده است.
وي يادآور شد: علاوه بر اين، برنامه هاي بزرگداشت ويژه اي توسط هر يك از دانشكده هاي دانشگاه و برنامه هاي متنوع ديگري در حوزه فناوري، ورزشي، فرهنگي و غيره در بازه زماني آبان 1394 تا مهرماه 1395 برگزار شد.
رييس دانشگاه صنعتي شريف اظهار داشت: مراسم اصلي اين سالگرد در 29 ارديبهشت ماه برگزار مي شود كه با وجود تنگناي فضاي فيزيكي موجود، اين دانشگاه مي كوشد جشن خود را همراه با بزرگترين گردهمايي ممكن از اعضاي خانواده شريف و نيز با حضور شخصيت هاي علمي و دولتي برگزار كند.
وي گفت: بخش مهمي از اين مراسم به معرفي و تقدير از 50 خدمتگزار دانشگاه از ميان اساتيد بنيانگذار، بازنشسته يا شاغل، كاركنان و نيز حاميان دانشگاه از بخش هاي خصوصي و دولتي اختصاص دارد.
فتوحي افزود: در فراز ديگري از اين جشن، 50 تن از فارغ التحصيلان برجسته به عنوان نمونه هايي از دانش آموختگان فرهيخته و تاثيرگذار از بدو تاسيس معرفي و مورد تقدير قرار مي گيرند.
وي يادآور شد: در انتخاب اين فارغ التحصيلان از يك سو برجستگي تخصصي و از سوي ديگر خدمت به جامعه ايران مورد توجه قرار دارد. البته آن دسته از فارغ التحصيلاني كه خود در سلوك هيات علمي دانشگاه شريف هستند از حيطه اين انتخاب خارج گشته اند تا عرصه اي فراخ تر براي فارغ التحصيلان ديگر فراهم آيد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳