چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Wednesday, 24 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۷۴۰۸
تاریخ انتشار : ۱۸ : ۰۷ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
تهیه کننده برنامه «صد برگ» با اشاره به افزایش برنامه های طنز در تلویزیون اظهار کرد که حال مردم فقط با برنامه های طنز خوب نمی شود و به برنامه های ادبی و آموزشی هم نیاز است.

دیباچه :



منصور ضابطیان تهیه‌کننده و کارگردان تلویزیونیبا اشاره به سری جدید «صد برگ» که قرار است از شبکه چهار پخش شود، گفت: سری جدید «صد برگ» از ۱۱ اردیبهشت روی آنتن می رود و بخش های اصلی سری قبلی را که قبل از عید پخش می شد، حفظ کرده است.

مهر نوشت وی ادامه داد: بخش هایی مثل متن خوانی ها، حضور خواننده ها، گفتگوهای جدی با بچه ها برای آشنایی با دنیای آنها در سری جدید وجود دارد و سعی می کنیم در موسیقی فضای جدیدتری را انتخاب کنیم. فکر می کنم در شبکه های تلویزیون مسابقه ای برای ساخت برنامه های طنز راه افتاده است، برنامه هایی که می خواهند از طریق طنز و شادمانی حال مردم را خوب کنند که ارزشمند هم هست اما مردم به همان میزان نیاز دارند که با ادبیات و موسیقی حالشان خوب شود. فقط الزاما با اینکه به آنها بگوییم دست بزنید حالشان خوب نمی شود.

دیباچه - برنامه صد برگ

کار عجیب و غریب انجام نمی دهیم

ضابطیان با اشاره به آیتم ها و رویکرد برنامه «صد برگ» عنوان کرد: ما سعی می کنیم حال مردم را از طریق آنچه که به لحاظ فرهنگی با آن در ارتباط هستند، خوب کنیم. حال خوب الزاما به این معنا نیست که لبخند به لب افراد بیاید بلکه یکی از نشانه های حال خوب یاد گرفتن است. اینکه آدم های چیزی یاد بگیرند که تا آن زمان نمی دانستند بدون اینکه برایشان کلاس درس گذاشته شود. منظور من این نیست که باید به مردم آموزش مستقیم دهیم بلکه هرگاه گنجینه ای به دانسته های افراد اضافه شود احساس بهتری دارند و همچنین وقتی از پای برنامه ای بلند می شوند و نکته ای را درباره یک شاعر، نویسنده، کتاب و... یاد می گیرند. در ذهن من این نیست که کار عجیب و غریبی انجام دهم بلکه همین آموزشِ یک نکته کوچک هم می تواند این احساس خوب را ایجاد کند.

هجویات شبکه های مجازی بیشتر از مطالب ارزشمند است

تهیه کننده برنامه «صد برگ» در واکنش به اینکه امروزه در شبکه های مجازی مردم اطلاعات زیادی را رد و بدل می کنند اما کمتر تاثیری برایشان دارد، اظهار کرد: نمی توان گفت این متن ها تاثیری روی مردم نمی گذارد با این حال در نظر من میزان هجویاتی که در شبکه های مجازی جا به جا می شود چند برابر مطالب ادبی و درست و حسابی است. در طول روز ببینید که چند داستانک و شعر در گروه هایی که در شبکه های مجازی هستند ارسال می شود و بعد در مقابل آن چند عکس و یا جوک طنز ارسال می شود که بسیاری از آنها هم مستهجن است.

ضابطیان در پایان گفت: این جملات ادبی و آموزشی اصلا با جوک ها و سایر مطالب هجوی که رد و بدل می شود، برابری نمی کند. از طرف دیگر این تاثیر باید در درازمدت ته نشین شود و به طور مثال برنامه ای مثل «صد برگ» را باید پنج سال ببینید و بعد روی شما تاثیر بگذارد.

«صد برگ» یک مجله تلویزیونی است که به تهیه کنندگی و کارگردانی منصور ضابطیان و محمد صوفی تولید و از شبکه چهار سیما پخش می شود.



نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار