پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 28 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۷۳۷۹
تاریخ انتشار : ۳۹ : ۰۸ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
کارگردان مجموعه «سرزمین کهن» با اشاره به تغییرات این سریال در فاز سوم عنوان کرد که جز شهاب حسینی چند بازیگر دیگر هم تغییر کردند که بخشی از این تغییرات به دلیل توقف تولید و پخش بود.
 دیباچه :



کمال تبریزی با اشاره به حضور آرش مجیدی در فاز سوم سریال «سرزمین کهن» که به جای شهاب حسینی آمده است درباره تغییر بعضی از بازیگران در این مجموعه گفت: زمانی که ما به فاز دوم سریال وارد شدیم طبیعتا بیشتر بازیگران به دلیل گذشت زمان و بالا رفتن سن و سال تغییر کردند چون یک مقطع ۱۰ الی ۱۵ ساله از این زمان می گذشت و در فاز سوم هم همین اتفاق رخ داد.

دیباچه - سرزمین کهن

شهاب حسینی به دلیل مشکلات و گرفتاری در فاز سه حضور ندارد

مهر نوشت وی ادامه داد: فاز اول این سریال در دهه ۳۰ است، فاز دوم در دهه ۴۰ و فاز سوم در دهه ۵۰ می گذرد و این تغییر زمان که از فاز یک تا فاز سه حدود ۲۰ سال بود باعث شد که ما بعضی از شخصیت ها را تغییر دهیم. ما یا باید شخصیت ها را پیر می کردیم و یا آنها را تغییر می دادیم البته از آنجایی که آقای شهاب حسینی به دلیل مشکلات و گرفتاری هایی که داشت، نمی توانست به تیم ملحق شود بنابراین هم بازیگر نقش رهی که او بازی کرد و هم عمده بازیگران در این فاز عوض شدند.

تبریزی با تاکید بر این که این تغییرات به خاطر شهاب حسینی نبود، گفت: ما بیشتر بازیگران را تغییر دادیم تا بتوانیم به موقعیت دقیق تری برسیم و شکل و شمایل افرادی که به فاز سوم می آیند با گذر زمان برای مردم طبیعی باشد و مثل بعضی از سریال ها نباشد که هم دوران مدرسه و هم سن جوانی و هم میانسالی آنها یکی باشد.

پریوش نظریه به جای هنگامه قاضیانی

کارگردان سریال «سرزمین کهن» اضافه کرد: خود ما هم دوست داشتیم که آقای شهاب حسینی در فاز سوم هم حضور داشته باشد با این حال چندین بازیگر دیگر هم در این فاز تغییر کردند، سعید راد به جای فرهاد قائمیان آمد و پریوش نظریه به جای هنگامه قاضیانی بازی می کند. گلچره سجادیه هم به این سریال اضافه شده است و البته نیکی کریمی به این دلیل که توانستیم با گریم چهره او را تغییر دهیم هنوز حضور دارد.

وی همچنین با اشاره به باقی ماندن چند سکانس از فاز دو با بازی شهاب حسینی عنوان کرد: چند سکانس از بازی او در فاز دوم باقی مانده است که باید هماهنگ کنیم تا او بیاید و این سکانس ها را ضبط و تصویربرداری کنیم.

توقف ضبط سریال برای ما خوب نبود

تبریزی در پاسخ به پرسشی درباره تغییر چهره ها در سریال و لطمه وارد شدن به سریال اظهار کرد: من فکر نمی کنم که این لطمه وارد شود و از آنجایی که از یک دوره به دوره دیگری وارد می شویم و فاصله زمانی زیاد است امیدوارم چنین اتفاقی رخ ندهد. با این حال دو سال است که سریال تعطیل شده است و همه به دنبال کار و زندگی خود رفته اند و توقف ضبط سریال برای ما خوب نبود.

وی در توضیحی درباره تعداد قسمت های هر فاز یادآور شد: هر فاز از این سریال حدود ۲۰ قسمت است که ممکن است کم و زیاد هم بشود و هر سه فاز این بار به دنبال هم پخش می شود و احتمال دارد از پاییز روی آنتن شبکه سه برود.

لوکیشن بعدی سریال در شاهرود

کارگردان سریال «شهریار» درباره ضبط و تصویربرداری «سرزمین کهن» یادآور شد: فعلا در لوکیشنی در دربند در حال تصویربرداری هستیم و بعد از این احتمالا به شهرستان شاهرود می رویم.

تبریزی در پایان در پاسخ به پرسشی درباره بودجه این اثر با توجه به مشکلات مالی سازمان صداوسیما عنوان کرد: تلویزیون در حال حاضر به لحاظ مالی از ما حمایت می کند و ان شاء الله مشکلی پیش نمی آید.

احتمال حضور بابک حمیدیان در «سرزمین کهن»

به گفته وی، ممکن است بابک حمیدیان نیز در این فاز به پروژه اضافه شود.

سریال «سرزمین کهن که به وقایع اجتماعی سیاسی در فاصله زمانی بین دهه ۲۰ تا ۵۰ می پردازد در ابتدا با چند قسمت از شبکه یه سیما پخش شد و همان زمان با اصلاحاتی مواجه و بعد از چند قسمت پخش آن به دلیل دیالوگی که توهین به بختیاری ها تلقی شده بود، متوقف شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲