جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۶۳۷۱
تاریخ انتشار : ۲۳ : ۰۶ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۴
رییس دفتر معاون سیما بیان کرد که گرفتاری های مالی کماکان اجازه نمی دهد که تلویزیون هزینه مفصلی برای تولید سریال های درجه الف در دستور کار قرار دهد.

دومین نشست اداره کل روابط عمومی سازمان صداوسیما با اصحاب رسانه شب گذشته ۱۸ اسفندماه با حضور داود نعمتی انارکی مدیرکل روابط عمومی صداوسیما، نورالدین جعفری قائم مقام معاونت صدا و رضا رضایی مشاور و رییس دفتر معاون سیما در مجتمع پذیرایی ملاصدرا برگزار شد.

نعمتی در ابتدای این نشست با اشاره به تعاملی که در این چند ماه با رسانه ها برقرار شده است، عنوان کرد: تعامل ما در این چندماهه بیشتر شده است و تلاش داریم این ارتباط دوسویه را افزایش دهیم. ما به عنوان روابط عمومی بنا داریم که پاسخگوی بخش عمده ای از نیازها و تقاضای دوستان در رسانه های مختلف باشیم و سعی کردیم در این مدت نیز بخشی از این نیازها را رفع کنیم.

در ادامه این نشست، نورالدین جعفری قائم مقام معاونت صدا درباره برنامه های نوروز در رادیو توضیح داد: ما دو هدف اصلی را در رادیو پیگیری می کنیم. رویکرد اول ما اطلاع رسانی در ایام نوروز است و در این ایام شبکه پیام اطلاعات مورد نیاز مخاطب را در همه حوزه ها و در لابه لای برنامه های مختلف به مخاطب عرضه می کند. باقی شبکه ها نیز متناسب با ماموریت خود رویکرد لازم را در پیش می گیرند.

راه اندازی رادیو بهاران متناسب با نوروز

وی با اشاره به راه اندازی رادیو بهاران عنوان کرد: به تازگی نیز شبکه رادیویی بهاران راه اندازی شده است و رویکرد آن پرداختن به نیازهای کسانی است که در کاروان های راهیان نور حضور دارند.

در ادامه این مراسم، رضا رضایی رئیس دفتر و مشاور معاون سیما درباره برنامه های نوروز در شبکه های مختلف سیما بیان کرد: امسال ما در چند شبکه ویژه برنامه تحویل سال را به صورت زنده پخش خواهیم کرد. شبکه های اول، دوم، سوم، چهارم و پنجم و همچنین شبکه جام جم و شبکه قرآن این ویژه برنامه را به صورت زنده روی آنتن می برند و بعضی از شبکه ها مثل آموزش و سلامت نیز ویژه برنامه تحویل سال را به صورت تولیدی پخش می کنند. مهمانان این ویژه برنامه ها نیز متناسب با رویکرد هر شبکه دعوت می شوند.

وی اضافه کرد: امسال ۷۰ فیلم سینمایی ایرانی و خارجی در ساعات مختلف از شبکه های سیما پخش می شود. همچنین مجموعه های مختلفی هم برای ایام نوروز در نظر گرفته شده اند که اسامی بعضی از آنها در چند روز آینده اعلام می شود.

تلویزیون نمی تواند هزینه بالایی برای تولید سریال های درجه الف قرار دهد

رئیس دفتر معاون سیما با اشاره به برنامه «سه ستاره» عنوان کرد: این برنامه به بهترین برنامه های سیما بر اساس رای مردم می پردازد و آنها را انتخاب می کند. همچنین برنامه شما و سیما نیز به صورت مفصل به معرفی برنامه های نوروز پرداخته است که این ویژه برنامه در روزهای آینده از شبکه یک پخش می شود. متاسفانه گرفتاری های مالی کماکان اجازه نمی دهد که تلویزیون هزینه مفصلی برای تولید سریال های درجه الف در دستور کار قرار دهد.

وی عنوان کرد: انتظار مجموعه همکاران سازمان صدا و سیما برای اقناع مخاطبان این است که مسئولان برای ایجاد رضایتمندی نگاه والاتری به هنر و رسانه ملی داشته باشند.

رضایی در پایان سخنان خود از ادغام شبکه های سیما خبر داد و عنوان کرد: به زودی شبکه بازار با شبکه ۵ که رویکرد اقتصادی دارد ادغام شده و شبکه آموزش نیز با شبکه دیگری ادغام می شود.

دیباچه


دو سوم از بودجه عمرانی صداوسیما پرداخت نشد

نعمتی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره اظهارات اخیر محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت درباره بودجه صدا و سیما عنوان کرد: او در سخنان خود نوعی فرافکنی داشته است و ای کاش به جای عباراتی مثل «سفره دل پرخون» و یا اینکه صددرصد اعتبارات به صدا و سیما پرداخت شده است، به واقعیت‌ های موجود نسبت به صدا و سیما می پرداخت. باید گفت که سخن وی درباره پرداخت اعتبارات صدا و سیما در سال ۹۴ صرفا درباره بودجه جاری سازمان بوده است در حالی که دو سوم از بودجه عمرانی این سازمان تاکنون پرداخت نشده است.

وی یادآور شد: همچنین وی از افزایش بودجه سازمان صدا و سیما سخن گفته بود در حالی که اگر بودجه صدا و سیما را با بودجه دیگر نهادهای فرهنگی که اکثر آنها در سال ۹۵ بین ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش داشته اند، مقایسه کنیم بودجه صدا و سیما تنها یک درصد افزایش داشته است.

نعمتی با اشاره به اینکه سازمان صدا و سیما در این یک سال با مسائل مالی زیادی دست و پنجه نرم کرده است، عنوان کرد: بدهی های زیادی هم از گذشته برای سازمان مانده است و دولت از صدا و سیما می خواهد که نیاز مالی خود را از طریق درآمدزایی رفع کند و به موضوع مزایده آگهی‌ها می پردازد، در حالیکه می بینیم وقتی برنده مزایده مشخص می شود، فشارها به بانک آغاز شده تا خود را از مزایده کنار بکشد و این طرح را به شکست می کشاند.

باید به چابک سازی و محقق کردن رسانه حرفه ای زمان داد

وی در پاسخ به سوالی درباره مقایسه بین شبکه های داخلی و خارجی و کیفیت آثار آنها بیان کرد: بودجه بسیاری از شبکه های خارجی بسیار بیشتر از بودجه سازمان صدا و سیماست. همچنین شبکه های برون مرزی سیستم بزرگتری از شبکه های داخلی دارند. با این حال فکر می کنم با بودجه ای که ما در اختیار داریم، در عرصه رقابت عملکرد خوبی داشته ایم.

رضایی در ادامه با اشاره به یکی از رویکردهای رئیس سازمان صدا و سیما عنوان کرد: چابک سازی و محقق کردن رسانه حرفه ای یکی از این شعارها بود اما بایستی به آن زمان داده شود.

وی درباره قراردادن کیفیت در برنامه سازی عنوان کرد: همه ما علاقه مند هستیم که برنامه های باکیفیت را در اولویت کاری خود قرار دهیم و اگر از فردا بودجه مصوب و مورد نیاز تولید و برنامه سازی به تلویزیون داده شود، تمام برنامه های مشارکتی تعطیل خواهند شد. با بودجه مصوبی که صدا و سیما در سال ۹۵ دریافت می کند باید سهم بیشتری از آنتن خود را به برنامه های مشارکتی و پیام های بازرگانی اختصاص دهد. ببینید لایحه بودجه را چه کسی تصویب و ابلاغ می‌ کند، همان افراد هم باید پاسخ این سوال ها را بدهند.

رضایی اضافه کرد: ما علاقه مندیم برنامه مشارکتی نداشته باشیم و به جای آگهی های بازرگانی تبلیغات موثر برای رفع نیازهای جامعه پخش کنیم اما وقتی گفته می شود که بودجه تلویزیون در سال ۹۵ بر اساس آگهی های بازرگانی است، ما هم بر این اساس مجبوریم پیام های بازرگانی و برنامه های مشارکتی را افزایش دهیم.

مهر نوشت:در پایان این مراسم، نعمتی در پاسخ به سوالی درباره تعامل روابط عمومی سازمان صدا و سیما با رسانه ها بیان کرد: سعی ما در این یک سال این بود که تعامل خود را با رسانه ها وسعت بخشیم و فکر می کنم در این چند ماه این اتفاق رخ داده است. ما سعی کردیم تعامل را دوسویه کنیم تا هر دو طرف از آن نفع ببریم.

در پایان این نشست بیان شد که نام سریال «دودکش ۲» به «پادری» تغییر یافته است.
برچسب ها: سیما ، دیباچه ، نعمتی
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار