جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۶۲۸۰
تاریخ انتشار : ۳۸ : ۱۳ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۴
شبکه های رادیویی در تدارک برای جلب مخاطبان، برنامه هایی را برای ایام نوروز 95 تدارک دیده اند.

دیباچه:

شبکه های مختلف رادیویی برنامه های مختلفی را از جمله تحویل سال نو و در دو هفته تعطیلات نوروز برای شنوندگان تدارک دیده اند.

دیباچه-رادیو


***رادیو اقتصاد

رادیو اقتصاد با برنامه ویژه سال تحویل شامل پخش شرح دعای تحویل سال، آرزوی مردم برای سال 95، پرداختن به مراسم نوروز در شهرهای مختلف کشور و ارتباط با کاروان راهیان نور به استقبال نوروز 95 می رود. این برنامه از ساعت 6:00 صبح روز اول فروردین پخش می شود.

همچنین در ویژه برنامه های صبح و عصرگاهی به بررسی شعار سال، ارتباط با کاروان راهیان نور، بررسی وضعیت جاده ها و آب و هوا، بررسی عملکرد اقتصادی سال 94 و برنامه ریزی در سال 95 و ... می پردازد که ساعات 10:00 و 16:00 27 اسفند تا 13 فروردین پخش می شود.

 

***رادیوایران؛ و اینک بهار

و اینک بهار سعی دارد با زنده نگهداشتن آداب و رسوم اسلامی ایرانی نوروز به برگزاری بهتر این جشن کمک کند. این برنامه در کنار برگزاری جشن تحویل سال به برخی از اعتقادات و رسوم از جمله دعا به درگاه حق، صله رحم، احترام به بزرگترها، زیارت مزار ائمه، زیارت مزار شهدا، فرهنگ نوروز، فال حافظ و ... می پردازد. و اینک بهار از ساعت 4:30 29 اسفند از رادیو ایران پخش می شود.

برنامه نود، نود و پنج با بخش های متنوع ساعت 4:30 29 اسفند تا 13 فروردین از رادیو ایران پخش می شود.

 

***رادیو پیام؛ اطلاع رسانی و معرفی آیین های نوروزی

اطلاع رسانی در مورد مراسم و آیین های نوروزی، وضعیت جاده ها، گردشگری، تهیه بلیط های حمل و نقل و... انعکاس آداب و رسوم مردم ایران، توصیه های سلامت، حفظ محیط زیست، ایمنی، امنیت، نگهداری گل وگیاه و ... از جمله بخش هایی است که در نوروز طی ساعات مختلف از شبکه رادیویی پیام پخش می شود.

 

***رادیو تهران؛ پا به پای بهار

اطلاع رسانی از پلیس راه، گزارش مستقیم با کاروان های راهیان نور، مرور مطبوعات در آخر سال، پخش موسیقی بهاری، اولین دعای لحظه تحویل سال، گفتاری درباره شعار سال، گفت وگو با ورزشکاران و هنرمندان از جمله بخش های برنامه پابه پای بهار است.

تهران95؛ برنامه های نهادهای فرهنگی برای اجرایی کردن شعار سال، آرزوها و برنامه ها در سال95، تمهیدات دستگاه های اجرای در ایام نوروز بخشی از آیتم های این برنامه است که از تاریخ 29 اسفند تا 13 فروردین ساعت 10:00 از رادیو تهران پخش می شود.

 

***رادیوجوان؛ بهترین سرآغاز

بهترین سرآغاز این شبکه رادیویی در این برنامه با ایجاد روحیه نشاط و امیدواری برای شروع یک سال پربرکت الگوسازی از طریق معرفی افراد موفق در سالی که گذشت می خواهد اوقات خوشی را برای مخاطبان در ایام نوروز رقم زند. بهترین سرآغاز ساعت 7:00 صبح اول فروردین از رادیو جوان پخش می شود.

نود و پنج بیسته برنامه ای شاد و مفرح متناسب با ایام آغازین سال با هدف آشنایی بیشتر با فرهنگ های مختلف اقوام ایرانی، اطلاع رسانی، تحقق شعار سال و ... هدف اصلی از ساخت این برنامه است که از تاریخ 27 اسفند تا 13 فروردین پخش می شود.

 

**رادیو سلامت؛ تغذیه سالم در نوروز

ویژه برنامه نوروز؛ مجله نوروزی صبحگاهی و عصرگاهی با آیتم های متنوع و شاد تغذیه سالم در نوروز، دید و بازدید، سال نو به همراه خانواده و بزرگ ترها را بررسی می کند. این برنامه از 29 اسفند تا 13 فروردین پخش می شود.

ویژه سال تحویل؛ آغاز سال نو همراه خانواده و بزرگ ترها، آنونس و آیتم عنوان سال، گزارش از راهیان نور، پخش پیام نوروزی مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری، بیان آداب و رسوم سال تحویل، پخش دعای سال تحویل و...آیتم های برنامه تحویل سال رادیو سلامت را تشکیل می دهد که از ساعت 6:00 صبح روز اول فروردین از رادیو سلامت پخش می شود.

 

***رادیوفرهنگ؛ ساز نوروز

ساز نوروز؛ آیین های نوروزی، بازی های نوروزی، طبیعت گردی ،آداب و رسوم نوروزی در استان های مختلف، ارتباط مستقیم با مراکز، نمایش های نوروزی، طنزنامه، ارتباط با پلیس راهور از جمله آیتم های برنامه ساز نوروز رادیو فرهنگ در ایام نوروز است که از 29 اسفند تا 13 فروردین ساعت 9:00 صبح از این شبکه رادیویی پخش می شود.

عصرفرهنگ با آیتم هایی چون معرفی هنرمندان شاخص سال در حوزه های سینما، تئاتر، موسیقی و ..... ساعت 17:00 29 اسفند تا 13 فروردین همراه مخاطبان خواهد بود.

 

***رادیوقرآن؛ با قرآن در بهاران

با قرآن در بهاران؛ آموزه های قرآنی در آداب و رسوم نوروز، نقش زن و خانواده در سعادت زندگی بخش هایی از این برنامه را تشکیل می دهد که ساعت 11:10 29 اسفند تا 13 فرووردین از رادیو قرآن پخش می شود.

بوستان قرآن؛ این برنامه نیز که عیدانه ای دیگر از رادیو قرآن است، با پخش جنگ قرآنی به همراه پخش تلاوت های درخواستی مخاطبان، اطلاع از وضع راه ها، بررسی شعار سال، اطلاع رسانی از کاروان راهیان نور از تاریخ 29 اسفند تا 13 فروردین ساعت 14:15 از این شبکه پخش می شود.

 

رادیوگفت وگو؛ مرور رویدادهای بهاری

رویداد بهاری؛ بررسی رویدادهای ایام نوروز، اطلاع رسانی در حوزه های مختلف گردشگری در ایام نوروز، تبیین شعار سال از بخش های این برنامه است که از 29 اسفند تا 14 فروردین ساعت 21:00 از رادیو گفت وگو به روی آنتن می رود.

ویژه عید نوروز؛ گفت و گو با چهره های فرهنگی، علمی، هنری و ... پیرامون اهمیت نوروز و آئین های نوروزی مانند صله رحم و دید و بازدید، سفر و... از جمله بخش های این برنامه است که ساعت 22:00 29 اسفند تا 13 فروردین پخش می شود.

 

***رادیونمایش؛ روزهای به یادماندنی

روزهای به یاد ماندنی (مبارک باشه)؛ همه دوستان و آشنایان برای عید دیدنی به منزل شخصی از میان اقوام خود می روند که قبل از عید نوروز ویلایی در شمال خریده و.....این نمایش ساعت 6:25 29 اسفند تا 13 فروردین پخش می شود.

خانواده آقای نوروزی؛ نمایش خانواده آقای نوروزی روایتی طنزگونه در مورد تعارف های بیش از حد رایج در میان ایرانیان و فرهنگ ترافیک و.....است که از اول تا 6 فروردین از رادیو نمایش در ساعت 9:45 پخش می شود.

 

***رادیوورزش؛ صبح نو

صبح نو؛ با هدف ترویج فرهنگ و شعائر نوروزی با موضوعاتی نظیر عیدی دادن، احترام به بزرگان، صله ارحام در نوروز، سیر و سفر نوروزی و ... در ایام نوروز هر روز ساعت 9:00 صبح پخش می شود.

عید دیدنی؛ برنامه تفریحی عصرگاهی در حوزه ورزش با محور صله رحم و رسم عید دیدنی از بزرگان و اهالی ورزش از 29 اسفند تا 13 فروردین ساعت 17:00 پخش می شود.

***رادیو صبا؛ بازشدن شکوفه های بهاری

ایرنا نوشت: شکوفه های بهاری؛ آیتم های طنز عیدانه با موضوع طنز و نمایش که از یکم تا 13 فروردین ساعت 15:00 از رادیو صبا پخش می شود. پیک شادی؛ درباره عید و موضوعاتی از قبیل دید و بازدید و سفر و عید دیدنی است که ساعت 6:45 اول تا 13 فروردین از این شبکه رادیویی به روی آنتن می رود.
برچسب ها: رادیو ، دیباچه ، عید ، نوروز
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲