چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Wednesday, 24 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۶۱۷۱
تاریخ انتشار : ۱۸ : ۰۵ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۴
یک کارگردان از اجرای کمپانی عروسک‌های غول پیکر ایرانی در امارات متحده عربی خبر داد.



دیباچه:

"حامد زارعان" با اشاره به کمپانی گروه عروسک‌های غول‌پیکر ایران گفت: کمپانی گروه عروسک‌های غول‌پیکر ایران در حال ساخت شِش عروسک غول‌پیکر برای یک اجراء در کشور امارات است.

او اضافه کرد: کمیل شهسواری، مریم خاکسار تهرانی، رضا بهرامی، سیدجمشید حسینی، مهدی مقدم و من سازندگان عروسک‌هایی هستیم که به مدت چهار روز از 28 اسفند تا دوم فروردین‌ماه پیش‌رو در برنامه‌ای با عنوان «مادر و کودک» در کشور امارات به صحنه می‌روند.

دیباچه-عروسک


زارعان یادآور شد: گروه عروسک‌های غول‌پیکر ایران به جشنواره تئاتر عروسکی کشور لهستان نیز دعوت شده است که ما در آنجا دو اجرای «دنیای کودکانه ما» که تلفیقی از نمایش‌های ایرانی است و دیگر نمایش «هملت» شکسپیر را به صحنه می‌بریم.

این کارگردان در ادامه با اشاره به فعالیت‌های اخیرش گفت: نمایش رپرتواری «قصه‌های دونه‌دونه» از تولیدات مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است و مریم خاکسار تهرانی آن را کارگردانی و خانم سوسن مقصودی از بازیگران قدیمی تئاتر در آن به ایفای نقش می‌پردازد.

او در توضیح شرایط نمایش این آثار گفت: این نمایش‌ها که به صورت رپرتوآری در بیمارستان‌ها، مهدکودک‌ها و مراکز کانون در حال اجراست، به صورتی طراحی شده است که در هر مکانی بتواند به صحنه برود و نیازی به صحنه‌ی نمایش خاص و نور نخواهد داشت و بازیگر می‌تواند با هر لباسی که به تن دارد آن را بازی کند که به نحوی لباس بازیگر صحنه نمایش ماست.

زارعان اضافه کرد: در این کار از شیوه داستان‌گویی و قصه‌گویی با عروسک‌های دستکشی استفاده می‌شود که دو داستان «لاک‌پشت تنهای تنها» و «قصه گوسفند مغرور» از تولیدات کانون پرورش فکری که من آن‌ها را بازبینی کرده‌ام را روایت می‌کند. هر قصه حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه است و در ابتدا از تماشاگران پرسیده می‌شود که کدام نمایش را دوست دارند، ببینند.

نمایش «لاک‌پشت تنهای تنها» برگرفته از دو داستان «دو تا لاک‌پشت تنها» نوشته مصطفی رحماندوست و «گوسفندی که عصبانی شد خیلی عصبانی» نوشته ژوزف تئوبالد است که حامد زارعان آن را برای این اجرای این رپرتوار، بازنویسی کرده است.

دیگر عوامل این دو نمایش و اعضای گروه «27 آبان» به شرح زیر است: طراح و کارگردان: مریم خاکسار تهرانی، بازیگر: سوسن مقصودلو، طراح صحنه، عروسک و لباس: هانیه زحمتکش و الهه میرزایی، موسیقی: امیر حسین انصافی، نوازنده: رامین عبداللهی، طراحی و اجرای گریم: هانیه زحمتکش و الهه میرزایی، منشی صحنه: سامان حیدریان، دوخت لباس: الهه میرزایی، سرپرست گروه: حامد زارعان.

ایسنا نوشت: او در خصوص این نمایش‌ها خاطرنشان کرد: این نمایش‌ها که به صورت رپرتواری آن‌ها را اجراء کردیم به سه جشنواره کشورهای تونس، آرژانتین و لهستان نیز دعوت شده است.

حامد زارعان پیش از این، نمایش «پروانگی» را در سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و نمایش «فرشته بال‌هایش را دوست دارد» با حضور جانبازان اعصاب و روان در جشنواره تئاتر مقاومت به صحنه‌ برده است

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار