جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۶۱۴۶
تاریخ انتشار : ۵۵ : ۱۰ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۴
بازیگر نمایش «چمدان» معتقد است این اثر نمایشی به دلیل ساختار در نظر گرفته شده برای آن توسط کارگردان دارای قابلیت های فراوانی است که هر شب بازیگر را برای اجرای نقش شگفت زده می کند.

 

دیباچه:

مائده طهماسبی که این روزها با بازی در نمایش «چمدان» میزبان علاقه مندان در تالار اصلی تئاتر شهر است با اشاره به انگیزه های حضور خود در این اثر نمایشی بیان کرد: نمایشی که از روز بیستم بهمن ماه امسال در تالار اصلی روی صحنه رفته، مجموعه ای از چند اثر نمایشی و مدیاهای مختلف است که در یک پاکت بسته بندی شده به تماشاگران ارائه می شود. همین که تماشاگر با ورود به سالن انتظار تالار اصلی با یک ویدئو اینستالیشن و با ورود به تالار در ابتدا با نمایش «چمدان» نوشته کوبو آبه، انیمیشن چمدان به کارگردانی سروش رضایی، نمایش «چمدان» نوشته و کار فرهاد آییش و نهایتا یک کلیپ موسیقایی تصویری مواجه می شود، به خودی خود اتفاق خوبی است که می تواند برای تماشاگران تئاتر تازگی داشته باشد.

دیباچه-مائده طهماسبی


وی ادامه داد: شاید برای عده‌ای که آمادگی مواجه شدن با این فضای نمایشی را ندارند، محتوای کار کمی گیج کننده باشد اما به طور حتم وقتی بدانند که با چه فضایی روبرو هستند. این نمایش برای آنها دلچسب خواهد بود. به هرحال روبه رو شدن با نمایش «چمدان» و اساسا مفهوم چمدان در یک مکان سورئال نمایشی که گویی نمایش دهنده بخشی از زندگی ما انسان ها در جریان یک اثر نمایشی با چند بسته از هنرهای مختلف است می تواند برای تئاتر امروز فرآیند متفاوتی باشد.

 

طهماسبی درباره شخصیت هایی که در این نمایش به عنوان بازیگر در آنها حضور دارد، توضیح داد: در نمایش اول که برگرفته از یکی از نمایشنامه های کوبو آبه هنرمند ژاپنی است، تمامی ماجرا در یک فضای غیر واقعی نیم ساعته اتفاق می افتد که برای من به عنوان بازیگر چالش بسیاری داشت. به صورتی که هر شب وارد صحنه  می شوم، یک قسمت جدید از این نمایشنامه را کشف می کنم . موضوعی که به شدت من را شگفت زده می کند.

 

وی درباره شخصیت «زن خیاط» نمایش چمدان به نویسندگی فرهاد آییش که در بخش دوم نمایش روی صحنه می رود، گفت: این نمایش بیست سال پیش زمانی که در آلمان زندگی می کردم روی صحنه رفت که من افتخار داشتم، در این نمایش نیز به عنوان بازیگر حضور داشته باشم. اما حضور در این نمایش به عنوان ایفاگر شخصیت «زن خیاط» در کنار بازی در شخصیت «صاحب خانه» که کاملا متفاوت با یکدیگر هستند چالش بسیار متفاوتی است که برایم تجربه ای جذاب و خوشایند بود.

 

برنا نوشت: نمایش «چمدان» به کارگردانی فرهاد آییش هر روز غیر از شنبه ها ساعت 19:30 با بازی (به ترتیب ورود صحنه) شقایق فراهانی، مائده طهماسبی، بهنام دارابی، حمیدرضا جدیدی، علیرضا زارع پرست، شبنم فرشاد جو، رامین ناصر نصیر، خسرو پسیانی، نقی سیف جمالی، حمیدرضا نعیمی، بهناز نازی، مهسا طهماسبی، عرفان برزین، فرهاد آئیش، عزالدین توفیق، کتانه افشاری نژاد، سمن طهماسبی، سیاوش اسدی در تالار اصلی تئاتر شهر روی صحنه می رود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار