جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۶۱۳۶
تاریخ انتشار : ۰۰ : ۰۶ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۴
بازیگر مجموعه «دورهمی» درباره ویژگی های این کار سخن گفت و بیان کرد در این مجموعه که از شبکه نسیم پخش می شود نقش یک روح خلبان را دارد که سال ها پیش هواپیمایش سقوط کرده است.



دیباچه:

محمد نادری با اشاره به مجموعه نمایشی «دورهمی» که اکنون مشغول بازی در آن است، گفت: ما در این مجموعه در حضور حدود ۳۰۰ تماشاچی بازی می کنیم و این نوع کار اگرچه تئاتر نیست اما بخشی از ویژگی های تئاتر را دارد و به طور مثال می توان در لحظه واکنش های مخاطبان را دریافت.

وی درباره فیلمنامه و بداهه پردازی ها در این کار بیان کرد: ما می توانیم در این مجموعه واکنش تماشاگر را نسبت به بخشی از اتفاقات صحنه ببینیم مخصوصا که این کار به شدت کمدی است و اتفاقات تاثیر بیشتری روی مخاطبان دارد. کمدی در این کار اگرچه به متن و فیلمنامه مربوط می شود اما اینگونه نیست که دست بازیگر بسته باشد و مجبور باشد عین به عین جملات را همانگونه که هست، بیان کند. دست ما در طنزپردازی ها باز است و البته به این معنا هم نیست که بازیگر بداهه پردازی هایی داشته باشد که خارج از شخصیت داشته باشد.

بازیگر مجموعه «دورهمی» اضافه کرد: ما براساس موقعیت هایی که در فیلمنامه شکل می گیرد این امکان را داریم که راحت تر برخورد کنیم و هر بازیگری می تواند طنازی های مورد نظرش را در نقشی که ایفا می کند با حفظ چارچوب های لازم داشته باشد.

دیباچه-محمد نادری


این بازیگر تئاتر و تلویزیون درباره این کار که تماشاگران زیادی در استودیو در هنگام ضبط حضور دارند، اظهار کرد: حضور تماشاگران در چنین آثاری سنت بدیعی نیست و اتفاقا در کارهای خارجی اتفاق افتاده است. به طور مثال مجموعه تلویزیونی «فرندز» که سال ها از بهترین سریال های دنیا بوده است به همین شکل اجرا می شد یعنی بازیگران نقش های خود را مقابل تماشاگران ایفا می کردند و حالا تفاوت کار ما با این سریال شاید این باشد که در مجموعه ما حضور تماشاگران هم در سریال هم دیده می شود، برخلاف «فرندز» که تنها بخش نمایشی کار دیده می شد.

نادری در ادامه به بخش های دیگر مجموعه «دورهمی» اشاره و بیان کرد: کار ما بخش های دیگری از جمله استندآپ کمدی هم دارد که مهران مدیری اجرای این بخش ها را بر عهده دارد و ویژگی چنین کارهایی این است که شما در لحظه می توانید بفهمید که چه قسمتی از کار با مخاطب ارتباط برقرار می کند و یا مورد توجه است و چه قسمت هایی نیاز دارد که اصلاح شود. تیم نویسندگان این امکان را دارند که با توجه به واکنش های مخاطبان داخل استودیو این تغییرات را با متناسب با نیاز آنها اعمال کنند.

وی ادامه داد: این کار برای بازیگر هم دو وجه دارد از طرفی می تواند در لحظه از مخاطب انرژی بگیرد و از طرفی کارش را بسیار سخت می کند چون هم باید برای دوربین بازی کند و هم برای تماشاچی و این اجبار هم وجود دارد که کار را با کمترین کات پیش ببرد. در این نوع کار بازیگر به تمرکز بالایی نیز دارد و باید حواسش به همه موقعیت ها باشد، درواقع ما قبل از هر بار ضبط باید تمرین هایی هم داشته باشیم.

بازیگر سریال «شمعدونی» درباره نقشی که در مجموعه «دورهمی» دارد، گفت: من در این مجموعه نقش خلبانی را دارم که سال های پیش هواپیمای وی سقوط کرده است. این خلبان پدر یک خانواده بوده است و حالا بعد از مرگ، روحش در خانواده حضور دارد. او در همان سنی که از دنیا رفته، باقی مانده است درحالیکه همسر و فرزندانش به میانسالی رسیده اند. این روح مشکلات و معضلاتی از جمله ارتباط برقرار کردن با آدم ها را دارد و در نهایت نقش پررنگی در اتفاقات و تصمیم گیری های خانواده دارد.

نادری درباره ارتباط نقش خود با مهران مدیری نیز توضیح داد: آقای مدیری با شخصیت های صحنه ارتباط دارد اما نقشش به نوعی راوی گونه است و استندآپ های مجموعه را بر عهده دارد.

این بازیگر با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۲ قسمت از این مجموعه ضبط شده است، درباره پخش کار در ایام نوروز عنوان کرد: ما اطمینان نداریم که به عید می رسیم یا خیر. البته ما تلاش خود را می کنیم اما نمی خواهیم کیفیت کار را فدای سرعت کنیم.

وی درباره پخش مجموعه «دورهمی» از شبکه نسیم نیز یادآور شد: شبکه نسیم اکنون دیگر مثل گذشته مهجور نیست بلکه با وجود آثاری مثل «خندوانه» مخاطبان خود را هم دارد.

مهر نوشت: بازیگر «دورهمی» در پایان درباره رقابت این مجموعه با «خندوانه» اظهار کرد: ما رفیق هستیم نه رقیب. قرار است در طول سال در کنار هم پیش برویم و البته جنس دو کار هم تفاوت های زیادی دارد. به نظرم این کار بسیار موفق و در عین حال متفاوت خواهد بود و من امیدوارم که اثر خوبی از آب دربیاید.

 

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲