شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۶۰۶۲
تاریخ انتشار : ۳۲ : ۰۶ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۴
مهدی هاشمی با بیان اینکه درصد بالایی از انتخابات اخیر سالم برگزار شد، با اظهار امیدواری نسبت به اینکه باید به سمت خوب شدن رفت، نسبت به بخشی از عملکرد تلویزیون انتقاد و دلیل ضعف‌های رسانه ملی را محدودیت‌های موجود در این رسانه عنوان کرد.

دیباچه:

این بازیگر سینما و تلویزیون همچنین تاکید کرد: با انتخابات اخیر باید به سمت خوبی برویم و خوب‌تر شدن را انتخاب کنیم. به نظر می‌رسد وضعیت می‌خواهد کمی بهتر شود؛ چراکه خوشبختانه درصد بالایی از انتخابات سالم برگزار شد.

بازیگر سریال‌های «سلطان و شبان»، «هزاران چشم»، «روزگار قریب» و «دردسرهای عظیم»ابتدا در پاسخ به اینکه مهم‌ترین اتفاقی که در سال 1394 در تلویزیون افتاد چه بود؟ اظهار کرد: به نظرم برنامه «ماه عسل» امسال خیلی اثر‌گذار بود و ما افراد مختلفی از گوشه‌ کنار کشور را در این برنامه دیدیم. از نگاه من «ماه عسل» برنامه جذابی است که تحقیق و کوشش یک ساله در آن دیده می‌شود. ما در این برنامه روحیات افراد شاخص را می‌بینیم. راستش من خیلی تلویزیون نگاه نمی‌کنم چون خیلی تلویزیونی نیستم اما «ماه عسل» امسال را دوست داشتم.

هاشمی سپس با انتقاد از عملکرد تلویزیون بر حل مشکلات موجود رسانه ملی تاکید کرد.

وی گفت: به نظرم تلویزیون آیینه جامعه نیست و این خیلی بد است. تلویزیون خودش را محدود می‌کند؛ این درحالی است که باید قبل از اینکه مدام پندهای اخلاقی بی‌تاثیر بدهد و یکسری کارهای بی‌خاصیت انجام دهد، واقعا بیاید و بگوید جامعه امروز ما این است، مردم ما فلان مطالبات را دارند و در عین حال جامعه فعلی ما این خوبی‌ها و بدی‌ها را دارد. تلویزیون باید به عنوان رسانه ملی در پی درمان مشکلات جامعه بکوشد نه اینکه بد را بگوید خوب و خوب را بد جلوه دهد. به نظرم تلویزیون تا به حال نمره قبولی نگرفته است؛ ضمن اینکه کم و بیش کارایی خوبی نیز به شکل جسته و گریخته داشته اما نمره قبولی نگرفته است و دلیل این اتفاق هم فقط به خاطر محدودیت‌هایی است که دارد.

دیباچه-مهدی هاشمی


این بازیگر باسابقه در ادامه‌ی صحبت‌هایش در پاسخ به اینکه چه مطالبه‌ای از رییس سازمان صدا‌وسیما در سال 1395 دارد؟ بیان کرد: شخصا در امورات دیگر نه تجربه دارم و نه می‌توانم صحبت کنم اما در حیطه کار خودم تقاضا دارم که از کارگردانان بزرگ دعوت به کار شود، برایشان امکانات فراهم آورند و دستشان را باز بگذارند تا کارهای بزرگ ساخته شود نه طبل پُر سر و صدای توخالی. مدیران صدا‌وسیما نباید اجازه بدهند که از صدا‌وسیمای جمهوری اسلامی دروغ‌های سطح پایین به تصویر کشیده شود. وقتی مردم ما راستش را می‌دانند، چرا رسانه ملی باید دروغ بگوید؟ این اتفاقات اصلا خوب نیست.

بازیگر سریال نوروزی «زعفرانی» سپس درباره‌ اینکه امسال تلویزیون هر سه سریالش طنز است و این موضوع رقابت میان کارها را مشکل‌تر می‌کند، خاطرنشان کرد: به نظرم امسال رقابت میان سریال‌ها خوب است. مجموعه «زعفرانی» برای پخش از شبکه دو به خوبی در حال ساخت است، امیدوارم دو سریال دیگر هم خوب ساخته شوند و امسال رقابت در تلویزیون در سطح بالا اتفاق بیفتد.

وی در بخشی دیگر از این گفت‌و‌گو در زمینه کامل بودن فیلمنامه سریال‌ها و اینکه این کامل بودن چه تاثیری می‌تواند بر بازی بازیگر داشته باشد و به ایفای نقش کمک کند؟ تاکید کرد: کامل بودن فیلمنامه تاثیر بسیار زیادی بر بازی بازیگران دارد؛ مگر استثنائاتی که بازیگران در زمینه‌ی بداهه‌سازی قوی باشند؛ اما به نظرم در کل فیلمنامه باید کامل باشد. من در یکی، دو فیلمنامه تلویزیونی واقعا اذیت شدم؛ چراکه فیلمنامه هر روز به دستمان می‌رسید و مورد قبول من هم نبود. از یک طرف صحبت با کارگردان، از طرفی دیگر تهیه‌کننده پیشنهاد می‌داد و در نهایت هم ناظر کیفی مدعی بود، چه بسا کسی که ناظر کیفی است اصلا در حدی قرار ندارد که فیلمنامه را تغییر دهد. من در یکی، دو کار اخیرا با تلویزیون با چندین نفر درگیر بودم؛ چراکه هر روز فیلمنامه‌هایی می‌آمد و من با آنها مشکل داشتم، به همین خاطر خیلی اذیت شدم.

هاشمی همچنین تصریح کرد: درست است که نویسندگان زحمتشان را می‌کشند اما به نظرم آنها هم هُل‌هُلکی کار می‌کنند و زیر فشار پیشنهاداتی هستند که چه بسیار مخرب است. ناظر کیفی یک پیشنهاد می‌دهد، مدیران تلویزیون حرفی می‌زنند و تهیه‌کننده هم پیشنهاد خودش را می‌دهد، در نهایت کارها آش درهمی می‌شوند که به دست بازیگران می‌دهند و من بازیگر به این نتیجه می‌رسم که باید چرت و پرت بازی کنم که این کار را نمی‌کنم و دعوا می‌شود. در نهایت هم همین درگیری‌ها باعث می‌شود دستمزدها را به موقع ندهند. من کارم را با تلویزیون شروع کردم و با سریال قدیمی «سلطان و شبان» به تلویزیون آمدم اما با همه علاقه‌ای که به تلویزیون دارم تصمیم گرفتم کمی از آن دور شوم به دلیل اینکه رفتارهای حرفه‌ای در آن نیست؛ البته ناگفته نماند که در سریال در حال ساخت «زعفرانی» همه چیز خوب است ولی در کل ما گاهی رفتارهای غیرحرفه‌ای می‌بینم و افرادی را می‌بینیم که در حدی نیستند که کار حرفه‌ای کنند چون در سطحی نیستند که مدیریت داشته باشند. متاسفانه هر کسی می‌آید دخالتی داشته باشد و بازیگر نمی‌داند چه چیزی را باید بازی کند. فقط می‌خواهند کارها را خیلی سریع تمام کنند و در نهایت هم یک کار سطح پایین برای پایین‌ترین سلیقه‌ها ساخته می‌شود؛ البته پایین‌ترین سلیقه‌ها هم گناهی ندارند. آنها هم اگر کار خوب ببینند سلیقه‌شان را بالا می‌برند.

او در تکمیل همین اظهاراتش بیان کرد: ما لازم نیست خودمان را هم‌قد پست‌ترین سلیقه‌ها کنیم، بلکه باید آنها را به سطح بالا بکشیم و اگر واقعا ادعایی داریم و چیزی سرمان می‌شود باید کمک کنیم.

هاشمی در بخشی دیگر از گفت‌وگو‌یش به ایفای نقش در مجموعه «زعفرانی» اشاره کرد و یادآور شد: به نظرم «زعفرانی» یک کار مفرح، شیرین همراه با حالِ خوب برای نوروز باستانی هموطنان عزیز است و خوشبختانه تا این مرحله از کار به نظرم خوب پیش رفته‌ایم. «زعفرانی» پنجمین کار من با آقای ایرج محمدی - تهیه‌کننده این مجموعه - است. کارگردان جوان این سریال آقای حامد محمدی که به نظرم همه خصوصیاتش خوب است، اولین سریالش را می‌سازد اما فیلم‌های سینمایی زیادی ساخته و سناریوهای خوبی نوشته است. به نظرم کارگردان «زعفرانی» جدای از اینکه کارش را بلد است، با صداقت و نگاه خوبی این مجموعه را می‌سازد و اخلاق و رفتارش هم بی‌نظیر است. در کل همه گروه سازنده خوب هستند.

وی در ادامه صحبت‌هایش درباره‌ تفاوت کار در تلویزیون و سینما توضیح داد: کار تلویزیون با سینما متفاوت است و سختی‌های خودش را هم دارد، چه بسا کارگردان‌های سینما که به تلویزیون می‌آیند و موفق نمی‌شوند و برعکس آنهایی که در تلویزیون سریال‌های خوبی ساختند اما در سینما موفق نمی‌شوند. من به عنوان بازیگری که در دو عرصه کار می‌کنم می‌بینم که واقعا روی سریالی مثل «زعفرانی» وقت گذاشته شده است و این کار با شتاب ساخته نمی‌شود. «زعفرانی» حدود دو ماه قبل تصویربرداری‌اش آغاز شد و فکر می‌کنم تا دهم فروردین‌ ماه کار به پایان برسد.

مهدی هاشمی در پاسخ به اینکه تلویزیون را ترجیح می‌دهد یا سینما؟ گفت: من همیشه کار خوب را بیشتر دوست دارم و سینما و تلویزیون برایم فرقی نمی‌کند. همیشه احترام به مخاطب و جدیت در کار مورد قبول است. کار ما این است که مخاطب زیادی داشته باشیم و هرکاری هم به نظرم مخاطب خودش را دارد. به عنوان مثال فیلمی که برای جشنواره‌های جهانی ساخته می‌شود تماشاگران خودش را دارد و فیلمی هم که بدنه سینماست تماشاگران گسترده خودش را دارد اما سریال برای عامه مردم ساخته می‌شود و باید یکسری قواعد را در آن رعایت کرد. به نظرم سریال نوروزی «زعفرانی» یکی از کارهای خوبی است که همه چیز در آن رعایت می‌شود اما با این حال نمی‌شود پیش‌بینی کرد چه کاری موفق خواهد شد و چه کاری موفق نخواهد شد.

 

ایسنا نوشت: سریال «زعفرانی» به کارگردانی و نویسندگی حامد محمدی و تهیه‌کنندگی ایرج محمدی برای نوروز امسال شبکه دو سیما در حال ساخت است. مهدی هاشمی، مهران احمدی، هادی کاظمی، ستاره اسکندری، نرگس محمدی از بازیگران اصلی این مجموعه نوروزی هستند.

 
برچسب ها: دیباچه ، مهدی هاشمی
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار