يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Sunday, 05 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۹۲۳
تاریخ انتشار : ۵۰ : ۰۷ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
نویسنده سریال «سنگ پا» با اشاره به اینکه فیلمنامه این اثر بارها بازنویسی شده است، عنوان کرد او، محسن تنابنده و سیروس مقدم کارشان را بلد هستند و می دانند چطور از مخاطب دلبری کنند.

دیباچه:

خشایار الوند با اشاره به نویسندگی فیلمنامه «سنگ پا» به کارگردانی سیروس مقدم که برای شبکه یک آماده می شود، گفت: تاکنون ۶ قسمت از این سریال نوشته شده است و این یک کار ویژه خواهد بود که خودمان هم شبیهش را تاکنون انجام ندده ایم.

وی درباره اینکه چرا قسمت های این سریال به آرامی نوشته می شوند، بیان کرد: ما قسمت های اولیه سریال را چندین بار بازنویسی کردیم چون حساسیت ها نسبت به این سریال بالاست. ما پیش از این سریال «پایتخت» را کار کرده ایم و اگر این کار به خوبی آن نباشد با آن مقایسه می شود و حتی عده ای خواهند گفت این تیم فقط بلد است «پایتخت» بسازد بنابراین متن می طلبید که هر بار بازنویسی هایی روی آن صورت بگیرد و بهترش کنیم تا پایه کار درست چیده شود.

دیباچه-خشایار الوند


نویسنده فیلمنامه «پایتخت» درباره چگونگی نوشتن فیلمنامه «سنگ پا» تصریح کرد: من و محسن تنابنده قصه ها را با هم درمی آوریم و بعد من می نویسم و تنابنده آنها را می خواند.

الوند درباره فضای «سنگ پا» نیز توضیح داد: این کار در عین اینکه فانتزی است اما رویکردی رئال دارد. ما سعی می کنیم همان طنز اجتماعی به روز مردم پسند را که پیش از این در آثار خود داشته ایم در این سریال هم داشته باشیم اما کنار هم قرار دادن اینها با هم سختی هایی دارد.

نویسنده فیلمنامه «شب های برره» اضافه کرد: سریال «سنگ پا» از شوخی ها و موقعیت های رئال بهره گرفته است و ما در این سریال ناهنجاری ها را به تصویر می کشیم. مثلا ممکن است به سراغ سوژه ثروت اندوزی برویم و به این بپردازیم که چه کسانی یک شبه پولدار شده اند. ما به دنبال مصداق نیستیم و قرار نیست به سراغ اصناف، مشاغل، یقه سفیدها و یا رانت خواران برویم تنها موضوع را به تصویر می کشیم.

وی درباره اینکه این سریال چقدر می تواند مخاطب خود را جذب کند، بیان کرد: من، محسن تنابنده و سیروس مقدم آنقدر کار خود را بلد هستیم که اثری دربیاوریم که مورد اقبال قرار بگیرد. ما اگر اطمینان نداشتیم که این سریال می تواند موفق شود یا خیر اصلا به سراغ ساخت آن نمی آمدیم، بنابراین می دانیم چگونه باید از مخاطب خود دلبری کنیم.

مهر نوشت: نویسنده فیلمنامه های «مرد هزار چهره» و «ساخت ایران» در پایان درباره روند نوشتن فیلمنامه و تولید «سنگ پا» عنوان کرد: ما سعی می کنیم فیلمنامه را تا نوروز به قسمت های ۱۰ تا ۱۲ برسانیم، با این حال فکر نمی کنم برای کلید خوردن کار ابتدا بتوانیم فیلمنامه را تمام کنیم و اگر منتظر به پایان رسیدن فیلمنامه باشیم کار پخش در ماه مبارک رمضان نمی رسد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
« رستگاری » چه دستاوردی برای کارگردان اخراجی ها داشت؟

برگ برنده‌ی آخرین اثر مسعود ده نمکی!

۱۷:۲۳  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی تیم‌ملی تنیس روی میز بانوان در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

شرایط سختی برای کسب سهمیه داریم/ملی پوشان از روند آمادگی دور نیستند

۱۴:۲۲  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
حرمت‌شکنی ستاره؛ بازیکنی که یاغی شده!

درگیری لفظی زشت محمد صلاح با " یورگن کلوپ " پیش از ورود به زمین!+ فیلم

۱۷:۴۰  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳