چهارشنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۳  |  Wednesday, 30 October 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۳۸۸۴
تاریخ انتشار : ۴۸ : ۱۱ - ۰۹ آبان ۱۴۰۳
مدیر مرکز فعالیت‌های ترویجی «امید» در گفتگو با دیباچه مطرح کرد؛

سجاد عباسی، مدیر مرکز فعالیت‌های ترویجی «امید» (حوزه هنری کودک و نوجوان) درباره جایگاه نمایشنامه یا فیلمنامه در بخش کودک و نوجوان به خبرنگار دیباچه گفت: در کشورمان، زنجیره‌سازی تولید هنری بسیار ضعیف است، یک بوم نقاشی یا یک کتاب، تبدیل به کار اقتباسی در سینما یا تئاتر نمی‌شود، یا درصد پایینی اتفاق می‌افتد. اما وقتی اثر هنری مناسبی در اختیارمان قرار می‌گیرد، تلاش می‌کنیم تا در یک زنجیره آن را به اثر هنری دیگری تبدیل کنیم و آن اثر هنری را توسعه دهیم.

«تور تئاتر» باید شکل بگیرد/ نیاز به راه‌اندازی شبکه مخاطبان تئاتر

مدیر مرکز فعالیت‌های ترویجی «امید» با اشاره به تجربه موفق نمایش‌های «هیوا» و «فقط خودم» در مرکز «امید»،  تصریح‌کرد: تولید این دو اثر نمایشی در مرکز امید بسیار قابل توجه است و از این دو اقدام می‌توان به عنوان یک شروع خوب در جهت توجه به زنجیره‌سازی تولیدات هنری یاد کرد.

"عباسی" با تاکید بر اینکه مرکز «امید» به صورت متمرکز برنامه خاصی را در حوزه استعدادیابی در استان‌ها ندارد و رویکرد برنامه‌های این مرکز ملی است، گفت: ما در مرکز امید، قصد داریم تا با هدف‌گذاری خاص، از استعددهای موجود در استان‌ها برای پروژه‌های آثار و تولیدات نمایشی ملی استفاده کنیم.

او با انتقاد از اینکه دسترسی گروه‌های نمایشی به امکانات روز در مراکز استان‌ها بسیار کم است، گفت: یکی از مهم‌ترین راهکارهای رشد تولید در شبکه استانی، توسعه مخاطب و شبکه‌سازی است. استان‌ها باید شبکه مخاطبان نمایش خویش را توسعه بدهند، زیرا وقتی در استانی کار خوبی را تولید اما در بازه زمانی کوتاه اجرا و شبکه مخاطب پایدار ایجاد نشود، مخاطبان نمی‌توانند به آن اثر نمایشی دسترسی پیدا کنند.

مدیر مرکز فعالیت‌های ترویجی «امید» با تاکید بر این که باید در استان‌های دیگر شاهد چنین اتفاقاتی باشیم، گفت: ما مفهومی با نام «تور تئاتر» را نداریم. باید با توجه به نیازها و این نوع ارتباطات، با راه‌اندازی «تور تئاتر»  اجازه ندهیم تا با چند اجرای کوتاه ارتباط بین مخاطب و زنجیره تولید آثار هنری قطع شود.

گفتگو از : معصومه شمسینی غیاثوند

انتهای پیام/

برچسب ها: تور تئاتر ، تئاتر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
گفتگو دیباچه با رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره

زوجین باید خط قرمز‌های زندگیشان را تعریف کنند و در آن چارچوب وارد نشوند!

۱۷:۳۲  -  ۰۶ آبان ۱۴۰۳
گفتگو اختصاصی دیباچه با " پژمان بازغی " و آرزویی که همچنان در ۵۰ سالگی به دنبالش است

تلویزیون هنوز بزرگترین و قوی‌ترین پلتفرم نمایشی کشور است/ سعی داریم از تبدیل شدن کودکان فعال در سینما به کودکان کار جلوگیری کنیم!

۱۷:۰۶  -  ۰۸ آبان ۱۴۰۳
کارگردان فیلم سینمایی «گلوگاه شیطان» در گفتگو با دیباچه مطرح کرد:

سینمای دفاع مقدس یک سینمای الگو و تاریخ‌ساز است/ در حوزه سینمای دفاع مقدس، کم کاری کرده‌ایم

۱۳:۰۱  -  ۰۵ آبان ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران

وقتی مدیریتی را در حوزه آموزش و پرورش به فرد می‌سپاریم، آن مدیر باید بداند که تکالیف و رسالت‌های او چیست!

۲۰:۵۶  -  ۲۹ مهر ۱۴۰۳
رئیس هیات مدیره انجمن فیلمسازان انیمیشن ایران در گفتگو با دیباچه:

انیمشین ایران نسبت به گذشته در وضعیت و جایگاه مطلوبی قرار دارد/ خطوط قرمز در حوزه کودک و نوجوان در همه جای دنیا شبیه به هم است!

۰۹:۰۰  -  ۲۹ مهر ۱۴۰۳
مجیدکریمی، کارگردان فیلم سینمایی " نفرین آرتا" و مستندساز در گفتگو با دیباچه مطرح کرد؛

بزودی تاریخ هنر در دنیا با معرفی تمدن آرتا یا تمدن جیرفت، تغییر خواهد کرد/ ضرغامی، با اینکه اهل رسانه بود، هیچگونه کمک مالی به "نفرین آرتا" نکرد!

۱۶:۲۲  -  ۳۰ مهر ۱۴۰۳
رکورددار پرش با نیزه بانوان در گفت وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

دختران دونده ایران همیشه روی سکو هستند/ نیاز دارم تجهیزاتم را به روز کنم!

۱۸:۱۴  -  ۲۵ مهر ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با محسن زارعی، رییس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش و پرورش

پاسخ به چند پرسش خبرنگار دیباچه درباره کیفیت نظام آموزش و پرورش

۰۹:۰۳  -  ۲۴ مهر ۱۴۰۳
آخرین اخبار