چهارشنبه ۰۱ اسفند ۱۴۰۳  |  Wednesday, 19 February 2025

دیباچه

کد خبر: ۵۳۸۸۴
تاریخ انتشار : ۴۸ : ۱۱ - ۰۹ آبان ۱۴۰۳
مدیر مرکز فعالیت‌های ترویجی «امید» در گفتگو با دیباچه مطرح کرد؛

سجاد عباسی، مدیر مرکز فعالیت‌های ترویجی «امید» (حوزه هنری کودک و نوجوان) درباره جایگاه نمایشنامه یا فیلمنامه در بخش کودک و نوجوان به خبرنگار دیباچه گفت: در کشورمان، زنجیره‌سازی تولید هنری بسیار ضعیف است، یک بوم نقاشی یا یک کتاب، تبدیل به کار اقتباسی در سینما یا تئاتر نمی‌شود، یا درصد پایینی اتفاق می‌افتد. اما وقتی اثر هنری مناسبی در اختیارمان قرار می‌گیرد، تلاش می‌کنیم تا در یک زنجیره آن را به اثر هنری دیگری تبدیل کنیم و آن اثر هنری را توسعه دهیم.

«تور تئاتر» باید شکل بگیرد/ نیاز به راه‌اندازی شبکه مخاطبان تئاتر

مدیر مرکز فعالیت‌های ترویجی «امید» با اشاره به تجربه موفق نمایش‌های «هیوا» و «فقط خودم» در مرکز «امید»،  تصریح‌کرد: تولید این دو اثر نمایشی در مرکز امید بسیار قابل توجه است و از این دو اقدام می‌توان به عنوان یک شروع خوب در جهت توجه به زنجیره‌سازی تولیدات هنری یاد کرد.

"عباسی" با تاکید بر اینکه مرکز «امید» به صورت متمرکز برنامه خاصی را در حوزه استعدادیابی در استان‌ها ندارد و رویکرد برنامه‌های این مرکز ملی است، گفت: ما در مرکز امید، قصد داریم تا با هدف‌گذاری خاص، از استعددهای موجود در استان‌ها برای پروژه‌های آثار و تولیدات نمایشی ملی استفاده کنیم.

او با انتقاد از اینکه دسترسی گروه‌های نمایشی به امکانات روز در مراکز استان‌ها بسیار کم است، گفت: یکی از مهم‌ترین راهکارهای رشد تولید در شبکه استانی، توسعه مخاطب و شبکه‌سازی است. استان‌ها باید شبکه مخاطبان نمایش خویش را توسعه بدهند، زیرا وقتی در استانی کار خوبی را تولید اما در بازه زمانی کوتاه اجرا و شبکه مخاطب پایدار ایجاد نشود، مخاطبان نمی‌توانند به آن اثر نمایشی دسترسی پیدا کنند.

مدیر مرکز فعالیت‌های ترویجی «امید» با تاکید بر این که باید در استان‌های دیگر شاهد چنین اتفاقاتی باشیم، گفت: ما مفهومی با نام «تور تئاتر» را نداریم. باید با توجه به نیازها و این نوع ارتباطات، با راه‌اندازی «تور تئاتر»  اجازه ندهیم تا با چند اجرای کوتاه ارتباط بین مخاطب و زنجیره تولید آثار هنری قطع شود.

گفتگو از : معصومه شمسینی غیاثوند

انتهای پیام/

برچسب ها: تور تئاتر ، تئاتر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
علی اوجی بازیگر سینما و تلویزیون به دیباچه گفت؛

من هم باید شمشیر خودم را برای دفاع از سینمای اجتماعی زمین بگذارم و فیلم بسازم!

۰۹:۱۰  -  ۱۷ بهمن ۱۴۰۳
گفتگو دوربین «ویژه برنامه فجر دیباچه» با آریا عظیمی نژاد، آهنگساز مطرح کشورمان

استعداد‌های عصر جدید، وضع مالی شان خیلی خوب شده است!

۱۲:۳۳  -  ۲۰ بهمن ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با فرزین محدث بازیگر فیلم سینمایی «آنتیک»

جسارت، باعث خلاقیت می‌شود / کاراکتری که من آن را ایفا کردم، شخصیت خاص و عجیب و غریبی دارد!

۱۱:۳۶  -  ۱۴ بهمن ۱۴۰۳
گفتگو دوربین «ویژه برنامه فجر دیباچه» با جواد افشار، کارگردان سریال گاندو

هیچ مشکلی با حسن روحانی ندارم، آنچه گفتم واقعیت تاریخ بود!

۱۹:۳۱  -  ۱۹ بهمن ۱۴۰۳
کارگردان فیلم سینمایی «ترک عمیق» در گفتگو با دیباچه مطرح کرد؛

امیدوارم ژانر اجتماعی دوباره احیا شود / دغدغه من بیان موضوعات تنهایی و عشق است!

۱۲:۰۹  -  ۱۴ بهمن ۱۴۰۳
گفتگو دوربین «ویژه برنامه فجر دیباچه» با جواد یحیوی

خودم را در تئاتر پالایش میکنم / جنجال حاکم بر سینما، ما را از موضوع فرهنگ و هنر دور کرده است !

۲۱:۱۷  -  ۱۸ بهمن ۱۴۰۳
گفتگو دوربین «ویژه برنامه فجر دیباچه» با پژمان بازغی

انگارخیلی از سبک‌های سینمایی در ایران منسوخ شده است / خاطره بازی با فیلم های سال های دور جشنواره

۱۸:۰۲  -  ۱۸ بهمن ۱۴۰۳
مجید مظفری بازیگر پرآوازه سینمای ایران به دیباچه گفت؛

نزدیک به یک سال، مو و ریش هایم را نزدم و ۱۲ کیلو چاق شدم!

۰۹:۰۰  -  ۱۷ بهمن ۱۴۰۳
غزل شاکری بازیگر فیلم سینمایی « رها » به دیباچه گفت؛

این اطمینان برای من حاصل شد که «رها» از یک خطی نمی‌تواند پایین‌تر باشد!

۱۸:۳۰  -  ۱۵ بهمن ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با صمد طاهری، نویسنده مجموعه داستان کوتاه «آن پریزاد سبزگوش»

تا سوژه‌ای به عواطف من چنگ نزند، سراغ نوشتن آن نمی‌روم/ به روند داستان‌نویسی در ایران خوشبین هستم!

۰۹:۱۰  -  ۱۷ بهمن ۱۴۰۳
شهاب حسینی به دیباچه گفت؛

«رها» با یک سوم هزینه های مرسوم تولید شده است !

۱۸:۱۳  -  ۱۵ بهمن ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با ارسطو خوش رزم، بازیگر سینما و تلویزیون

توجه به لهجه مازندرانی در سریال پایتخت، کار را برای بازی من در «بازی خونی» سخت و وحشتناک کرد!

۱۲:۱۹  -  ۱۴ بهمن ۱۴۰۳