يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳  |  Sunday, 29 September 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۳۸۱۹
تاریخ انتشار : ۰۶ : ۲۰ - ۰۸ مهر ۱۴۰۳

 دیباچه - فریبا جلیل خانی:  در یک تحول تاریخی و مهم، رشته چوگان به عنوان یکی از ورزش‌های باستانی و فرهنگی ایران، به جمع ورزش‌های المپیکی پیوست. این خبر نه تنها برای ورزشکاران و علاقه‌مندان به این رشته، بلکه برای کل جامعه ورزشی و فرهنگی ایران یک دستاورد بزرگ محسوب می‌شود. چوگان، که ریشه در تاریخ باستانی ایران دارد، به عنوان یکی از قدیمی‌ترین ورزش‌های تیمی شناخته می‌شود.

حضور چوگان در المپیک را باید به فال نیک گرفت/برگزاری لیگ ملی اتفاق مثبتی برای این رشته است

پس از اعلام خبر المپیکی شدن چوگان، واکنش‌های مثبت زیادی از سوی ورزشکاران، مربیان و علاقه‌مندان به این رشته مشاهده شد. بسیاری از آنان این موفقیت را نتیجه تلاش‌های مستمر و همکاری‌های بین‌المللی دانستند. همچنین، مسئولین ورزشی کشور بر اهمیت این اتفاق در توسعه ورزش‌های سنتی تأکید کردند.

المپیکی شدن چوگان، نه تنها یک موفقیت بزرگ برای ورزش ایران است، بلکه فرصتی منحصر به فرد برای معرفی فرهنگ غنی ایرانی به جهانیان فراهم می‌آورد. با توجه به پتانسیل‌های موجود، امید است که چوگان بتواند در المپیک‌های آینده درخششی چشمگیر داشته باشد و جایگاه خود را در عرصه جهانی تثبیت کند. این موفقیت می‌تواند الهام‌بخش نسل‌های آینده باشد تا با حفظ سنت‌ها و فرهنگ خود، در عرصه‌های بین‌المللی بدرخشند.

سعیده صادقی، بازیکن چوگان در واکنش به المپیکی شدن این رشته به خبرنگار ورزشی «دیباچه» گفت: باعث افتخار است که یک رشته ایرانی قرار است در چنین آوردگاه حساس جهانی حضور پیدا کند. شک نکنید اگر چوگان در بازی‌های المپیک راه پیدا کند، تحول شگرفی برای چوگان ایران رخ خواهد داد؛ چون یک رشته کاملاً ایرانی است و مسئولان عرق ویژه‌ای نسبت آن پیدا خواهند کرد.

وی در مورد آخرین وضعیت تیم ملی چوگان بانوان هم اینگونه توضیح داد: تیم ملی بانوان ایران ثبات ندارد. در یک دوره این تیم تشکیل می شود و مجدد به دلایل نامعلوم دیگر خبری از تیم ملی و فعالیت‌های نیست. با تغییر ریاست فدراسیون در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ این امیدواری به وجود آمد که می توانیم پس از این شاهد اتفاقات خوبی برای این رشته باشیم.

صادقی تصریح کرد: در همان مجمع انتخاباتی هم بارها توجه به بخش بانوان مورد تاکید قرار گرفت و پس از آنهم فدراسیون از اعزام تیم ملی بانوان به یک رویداد بین المللی خبر داد، اما تا به امروز هنوز هیچ اتفاقی رخ نداده است. البته برای ما فرقی ندارد که حتماً به مسابقات برون مرزی اعزام شویم، همین که یک تیم خارجی هم به ایران سفر کند و یک تورنمنت در داخل کشور داشته باشیم گام مثبت و رو به جلویی برای چوگان بانوان خواهد بود.

این بازیکن چوگان با اشاره به برگزاری لیگ ملی چوگان و تاثیرات مثبت آن به توسعه و رشد این رشته در کشور گفت: سال گذشته برای نخستین بار لیگ ملی چوگان برگزار شد که برای شروع فعالیت حرفه ای ما خوب بود و امسال هم دومین دوره این رقابتها در جریان است. سطح کیفی این مسابقات واقعاً خوب است و خوشحالیم که شاهد برگزاری این رقابتها در داخل کشور هستیم.

صادقی در پاسخ به این پرسش که آیا میزان دستمزدها برای بازیکنان رضایت بخش است؟ اظهار کرد: ما در لیگ دستمزد و قرارداد مشخصی نداریم آنهم بیشتر به این خاطر است که لیگ ملی دومین دوره خود را تجربه می‌کند. شرایط به شکلی است که برای هر هفته از مسابقات پاداشی از سوی فدراسیون تعیین می‌شود و تیم برنده صاحب آن پاداش خواهند بود. این قانون دست ما را هم برای بازی در تیم ها باز گذاشته است. برای مثال من امسال در تیم نیروی زمینی ارتش هستم ولی در هفته ای که باشگاه برای لیگ تیم نمی دهد برای تیم قصر فیروزه بازی میکنم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: لیگ امسال نظم خوبی دارد و همه چیز بر اساس همان برنامه‌ای که ابتدای سال اعلام شد پیش می‌رود ولی امیدواریم برای سال آینده بحث تیمها و قرارداد بازیکنها نیز شکل خوبی به خود بگیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: چوگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
دبیر هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مریوان در گفتگو با دیباچه:

نماد هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مریوان «لک‌لک» است/ برگزاری مراسم شادی‌پیمایی در سطح شهر مریوان

۱۸:۵۲  -  ۰۶ مهر ۱۴۰۳
صحبت‌های انتقادی "حمید بهمنی"نویسنده و کارگردان سینما در گفتگو با دیباچه

دست‌های پنهان در پشت پرده‌ی اکران فیلم ها، زیرآب آثار دفاع مقدسی را می‌زنند / برای ساخت فیلم، باید وارد یک کارزار جنگی شد!

۰۹:۰۰  -  ۰۷ مهر ۱۴۰۳
معاون وزیر آموزش و پرورش در گفتگو با دیباچه عنوان کرد:

توجه جدی آموزش و پرورش به توسعه هوش مصنوعی در مدارس / افزایش ۵ درصدی در سهم آموزش‌های هنرستانی

۱۹:۰۴  -  ۰۶ مهر ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران

امسال همه توان را گذاشتیم تا بچه‌های ما، مهارت بیشتری را کسب کنند

۲۲:۰۶  -  ۰۲ مهر ۱۴۰۳
پرسش جالب رئیس جمهور از دانش آموزان

دکتر مسعود پزشکیان، زنگ سال جدید تحصیلی را به صدا درآورد+ ویدئو

۰۸:۲۸  -  ۰۱ مهر ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با «ستاره اسکندری» هنرمند توانمند سینما، تئاتر و تلویزیون

نادیده گرفتن حوزه فرهنگ و هنر، ترویج خشونت را در جامعه به دنبال دارد / من قبول ندارم که تئاتر در کشورمان افول یافته است

۱۲:۵۸  -  ۰۳ مهر ۱۴۰۳
غلامرضا نوری قزلجه، وزیر جهاد کشاورزی در گفت و گو اختصاصی با دیباچه مطرح کرد؛

انگیزه فعالیت‌های اقتصادی و ایجاد درآمد در روستا را در اولویت قرار دادیم

۰۹:۰۰  -  ۰۳ مهر ۱۴۰۳
کاپیتان تیم ملی پدل در گفت‎گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدفمان صعود به جام جهانی است/ محمدرضا گلزار، سوپراستار سینمای کشورمان، مدام دغدغه مند بازیکنان و تمرین آنهاست

۱۴:۵۵  -  ۲۷ شهريور ۱۴۰۳
آخرین اخبار