شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳  |  Saturday, 28 September 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۳۸۱۱
تاریخ انتشار : ۵۸ : ۱۷ - ۰۷ مهر ۱۴۰۳

به گزارش دیباچه،حزب الله لبنان در بیانیه ای از شهادت سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان خبر داد.

در بخشی از متن این بیانیه آمده است:

«باید کسانی که زندگیِ زودگذرِ دنیا را با سرای جاویدان آخرت مبادله می کنند، در راه خدا بجنگند. و هر که در راه خدا بجنگد و کشته شود، یا بر دشمن پیروز گردد، پس پاداش بزرگی به او خواهیم داد.»

شهادت سید حسن نصرالله، سید مقاومت

جناب سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان به صف رفقایش، شهدای بزرگ و جاویدانی پیوست که مدت سی سال آنها را از پیروزی به پیروزی رهبری کرد. ایشان جانشین سید شهداء مقاومت در سال ۱۹۹۲ شد و آزادی جنوب لبنان در سال ۲۰۰۰ و پیروزی الهی در سال ۲۰۰۶ و دیگر نبردهای شرافت و ایثار شد و نبرد یاری و ملت فلسطین و غزه و ملت مظلوم فلسطین را رهبری کرد. 

در بخش دیگری از این بیانیه عنوان شد:

رهبری حزب الله با بالاترین، مقدس ترین و گرانقدرترین شهید در سفری آکنده از جانفشانی و شهدا عهد می بندد که به جهاد خود در مقابله با دشمن، حمایت از غزه و فلسطین و دفاع از لبنان و استوار و شریف آن ادامه دهد. ای رزمندگان و مجاهدان شریف، و قهرمانان مقاومت اسلامی پیروز و ظفرمند، شما امانت شهید عزیز هستید و شما برادران او هستید که سپر تسخیر ناپذیرش و تاج دلاوری و جانفشانی ایشان بودید رهبر ما جناب سید حسن همچنان با اندیشه و روح و خط و رویکرد مقدس خود در میان ماست و شما بر سر عهد وفاداری و پایبندی به مقاومت و جانفشانی تا پیروزی هستید.

پس از اعلام خبر شهادت سید مقاومت، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی درباره قضایای اخیر لبنان پیام مهمی صادر کردند.

 بر همه‌ مسلمانان فرض است در رویارویی با رژیم غاصب و ظالم و خبیث، مردم لبنان و حزب‌الله را یاری کنند

شهادت سید حسن نصرالله، سید مقاومت

متن پیام رهبر انقلاب به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

کشتار مردم بی‌دفاع در لبنان از سوئی بار دیگر خوی درندگی سگ هار صهیونیست را برای همه آشکار کرد، و از سوئی کوته‌نظری و سیاست ابلهانه‌ی سران رژیم غاصب را به اثبات رساند. باند ترور حاکم بر رژیم صهیونیست از جنگ جنایتکارانه‌ی یک ساله‌ی خود در غزه درس نگرفتند و نتوانستند بفهمند که کشتار دسته‌جمعی زنان و کودکان و مردم غیر نظامی نمیتواند در ساخت مستحکم سازمان مقاومت اثر بگذارد و آن را از پا بیندازد. اکنون همان سیاست حماقت‌آمیز را در لبنان می‌آزمایند. جنایتکاران صهیونیست بدانند که بسیار کوچکتر از آنند که به ساخت مستحکم حزب‌الله لبنان صدمه‌ی مهمی وارد کنند.

همه نیروی مقاومت منطقه در کنار حزب‌الله و پشتیبان آن است. سرنوشت این منطقه را نیروهای مقاومت و در رأس آنان حزب‌الله سرافراز رقم خواهد زد. مردم لبنان فراموش نکرده‌اند که در روزگاری نظامیان رژیم غاصب تا بیروت را زیر چکمه قرار میدادند، این حزب‌الله بود که پای آنان را قطع کرد و لبنان را عزیز و سربلند ساخت. امروز هم لبنان به حول و قوه‌ی الهی دشمن متجاوز و خبیث و روسیاه را پشیمان خواهد کرد. بر همه‌ی مسلمانان فرض است که با امکانات خود در کنار مردم لبنان و حزب‌الله سرافراز بایستند و در رویارویی با رژیم غاصب و ظالم و خبیث آن را یاری کنند.

والسلام علی عباد الله الصالحین

سید علی خامنه‌ای

شهادت سید حسن نصرالله، سید مقاومت

همچنین دکتر مسعود پزشکیان، رئیس جمهور کشورمان، در پیامی با تبریک و تسلیت شهادت سید حسن نصرالله به رهبر معظم انقلاب اسلامی و جمیع مستضعفین و آزادگان جهان تصریح کرد: جامعه جهانی فراموش نخواهد کرد که فرمان این حمله تروریستی از نیویورک صادر شد و آمریکایی‌ها نمی‌توانند خود را از هم‌دستی با صهیونیست‌ها تبرئه کنند.

متن پیام رئیس جمهور به شرح زیر است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

«حَتَّی إِذَا اسْتَیْأَسَ الرُّسُلُ وَظَنُّوا أَنَّهُمْ قَدْ کُذِبُوا جَاءَهُمْ نَصْرُنَا فَنُجِّیَ مَن نَّشَاءُ وَلَا یُرَدُّ بَأْسُنَا عَنِ الْقَوْمِ الْمُجْرِمِینَ»

دبیرکل حزب‌الله لبنان، فخر مسلمانان و اسوه جهاد و مقاومت، شهید سید حسن نصرالله به آرزوی دیرینه خود، یعنی نائل آمدن به درجه رفیع شهادت، دست یافت. کلمات در وصف رشادت‌ها، سلحشوری‌ها، دلاوری‌ها و مجاهدت‌های مداوم او حقیر و ناچیزند.

داغی بزرگ بر دل همه مظلومین و مستضعفین عالم نشسته است. حمله تروریستی شامگاه ۶ مهرماه صهیونیست‌ها به ضاحیه و فقدان شخصیت‌های برجسته‌ی مقاومت و در رأس آنها رهبر جاویدالاثر حزب‌الله شهید سید حسن نصرالله، شجره طیبه مقاومت را بیش از پیش مستحکم‌تر می‌کند و نام «سید حسن نصرالله» تا ابد در تارک اسلام خواهد درخشید.

ما اینگونه آموخته‌ایم که فرماندهی از آن خداست. مسیر الهی هیچ‌گاه بدون فرمانده و رهبر باقی نمی‌ماند و این زمین به بندگان صالح خدا به ارث خواهد رسید.

جامعه جهانی فراموش نخواهد کرد که فرمان این حمله تروریستی از نیویورک صادر شد و آمریکایی‌ها نمی‌توانند خود را از هم‌دستی با صهیونیست‌ها تبرئه کنند.

اینجانب شهادت مجاهد عالی‌مقام، شهید سید حسن نصرالله، را به رهبر معظم انقلاب اسلامی و جمیع مستضعفین و آزادگان جهان تبریک و تسلیت عرض می‌کنم. حزب الله لبنان بیش از پیش چونان خورشید خواهد درخشید و بی‌شک عَلَم مبارزه با ظالم بر زمین نخواهد ماند که «إِنَّ اللَّهَ عَزِیزٌ ذُو انْتِقَامٍ».

مسعود پزشکیان

رئیس جمهوری اسلامی ایران

تجمع در میدان فلسطین در برابر جنایات رژیم صهیونیستی در هوای بارانی

مردم تهران از ساعت ۱۶ امروز _ شنبه هفتم مهرماه_ با تجمع در میدان فلسطین در برابر جنایات رژیم صهیونیستی به پا خواسته و حمله روز گذشته این رژیم منحوس به مناطق مسکونی در ضاحیه جنوبی بیروت را به شدت محکوم کردند.

به دنبال حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ضایحه، بعد از ظهر امروز_ شنبه هفتم مهر ماه_ حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای شهادت «سید حسن نصرالله»، دبیرکل این جنبش در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت را تایید کرد.

شهادت سید حسن نصرالله، سید مقاومت

روز گذشته_ جمعه ششم مهرماه_ رژیم صهیونیستی حملات سنگینی را علیه مناطق مسکونی و مردم عادی در ضاحیه در جنوب بیروت انجام داد. تجاوز گسترده اشغالگران به ضاحیه در طول شب نیز ادامه داشت. تصاویر حاکی از ویرانی‌های گسترده ناشی از بمباران اشغالگران در ضاحیه جنوبی بیروت است.

مردم تهران  با حضور در میدان فلسطین تهران در هوای بارانی یکصدا شعار «لبیک یا حسین» و «انتقام انتقام» سر دادند.

همچنین شرکت کنندگان در این تجمع مردمی پلاکارد‌هایی در دست داشتند که بر روی آن عکس شهید سید حسن نصرالله نقش بسته بود.

مردم تهران در ادامه این گردهمایی مردمی ضمن محکومیت جنایت رژیم صهیونیستی شعار‌هایی از قبیل «ای رهبر آزاده آماده ایم آماده»، «خونی که در رگ ما است هدیه به رهبر ما است»، «الله اکبر خامنه‌ای رهبر ««ای پسر فاطمه تسلیت تسلیت» سر دادند.

مردم تهران پس از عزاداری برای شهید سید حسن نصرالله یکصدا شعار «هر سرباز حزب الله پرچمدار نصرالله»، «جلو کشیده صهیون عقبت نخواهم نشست»، «نصرالله نصرالله راهت ادامه دارد» را فریاد زدند.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های انتقادی "حمید بهمنی"نویسنده و کارگردان سینما در گفتگو با دیباچه

دست‌های پنهان در پشت پرده‌ی اکران فیلم ها، زیرآب آثار دفاع مقدسی را می‌زنند / برای ساخت فیلم، باید وارد یک کارزار جنگی شد!

۰۹:۰۰  -  ۰۷ مهر ۱۴۰۳
معاون وزیر آموزش و پرورش در گفتگو با دیباچه عنوان کرد:

توجه جدی آموزش و پرورش به توسعه هوش مصنوعی در مدارس / افزایش ۵ درصدی در سهم آموزش‌های هنرستانی

۱۹:۰۴  -  ۰۶ مهر ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران

امسال همه توان را گذاشتیم تا بچه‌های ما، مهارت بیشتری را کسب کنند

۲۲:۰۶  -  ۰۲ مهر ۱۴۰۳
پرسش جالب رئیس جمهور از دانش آموزان

دکتر مسعود پزشکیان، زنگ سال جدید تحصیلی را به صدا درآورد+ ویدئو

۰۸:۲۸  -  ۰۱ مهر ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با «ستاره اسکندری» هنرمند توانمند سینما، تئاتر و تلویزیون

نادیده گرفتن حوزه فرهنگ و هنر، ترویج خشونت را در جامعه به دنبال دارد / من قبول ندارم که تئاتر در کشورمان افول یافته است

۱۲:۵۸  -  ۰۳ مهر ۱۴۰۳
غلامرضا نوری قزلجه، وزیر جهاد کشاورزی در گفت و گو اختصاصی با دیباچه مطرح کرد؛

انگیزه فعالیت‌های اقتصادی و ایجاد درآمد در روستا را در اولویت قرار دادیم

۰۹:۰۰  -  ۰۳ مهر ۱۴۰۳
کاپیتان تیم ملی پدل در گفت‎گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدفمان صعود به جام جهانی است/ محمدرضا گلزار، سوپراستار سینمای کشورمان، مدام دغدغه مند بازیکنان و تمرین آنهاست

۱۴:۵۵  -  ۲۷ شهريور ۱۴۰۳
دیباچه گزارش می دهد

چه خبر از آخرین نمایندگان بخش بین‌الملل اسکار ۲۰۲۵؟

۱۶:۴۶  -  ۲۷ شهريور ۱۴۰۳