چهارشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۳  |  Wednesday, 18 September 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۳۷۷۲
تاریخ انتشار : ۰۰ : ۰۹ - ۲۰ شهريور ۱۴۰۳

 دیباچه - محسن سرافراز: انگار نه انگار که روزی مدیر جوان شبکه نسیم باعث تعطیلی برنامه محبوب و پربیننده " کتاب باز " شد.

پاسخ‌های عجیب مدیر شبکه نسیم در خصوص تعطیلی برنامه «کتاب باز»! / سروش صحت حقیقت را می‌گوید یا شما آقای مدیر؟

حالا او در ادعایی عجیب می گوید که " هیچ هنرمندی را نمی‌توانید مثال بزنید که من در شبکه نسیم جلوی فعالیتش را گرفته باشم. بله، حتما به برنامه‌های «دورهمی»، «کتاب باز» و یا «خندوانه» نقد داشتم اما خاطرم هست وقتی «کتاب باز» متوقف شد آقای صحت دنبال ساخت سریال رفتند و ما برای ادامه ساخت «کتاب باز» به دنبال ایشان بودیم که فرصت تولید دیگر پیش نیامد."

پاسخ‌های عجیب مدیر شبکه نسیم در خصوص تعطیلی برنامه «کتاب باز»! / سروش صحت حقیقت را می‌گوید یا شما آقای مدیر؟

جالب است که خود سروش صحت در صحبتهای کوتاهی در اینجا  و در گفتگو با روزنامه فرهیختگان صراحتا این ادعای مدیر شبکه نسیم را به نوعی تکذیب می کند.

خبرنگار فرهیختگان می پرسد:

چرا شما و کتاب باز در تلویزیون تحمل نشدید؟ به میهمانانی که به برنامه می‌آمدند، ارتباط داشت؟ اصلا خودتان پیگیر نبودید که بدانید مساله‌شان چیست؟

پاسخ‌های عجیب مدیر شبکه نسیم در خصوص تعطیلی برنامه «کتاب باز»! / سروش صحت حقیقت را می‌گوید یا شما آقای مدیر؟

پاسخ سروش صحت :

" نمی‌دانم. هیچ‌وقت هیچ‌کس به من چیزی نگفت. کتاب‌باز محبوب‌ترین کاری بوده که انجام داده‌ام و جنس دیگری برایم داشته و دارد. خیلی زیاد دوستش داشته‌ام و روی من و عقایدم بسیار تاثیر داشته است و وقتی چنین برنامه‌ای که مورد اقبال فراوانی قرار می‌گیرد، بدون توضیح قطع می‌شود، به نظرم به پیگیری نیاز ندارد! "

پاسخ‌های عجیب مدیر شبکه نسیم در خصوص تعطیلی برنامه «کتاب باز»! / سروش صحت حقیقت را می‌گوید یا شما آقای مدیر؟

سوال اینجاست که مدیر شبکه نسیم با تعطیل کردن برنامه مهم و پرمخاطبی مانند " کتاب باز " (  به گفته خود سروش صحت "بدون هرگونه توضیح به او برنامه اش قطع می شود")، چگونه انتظار دارد که این هنرمند در قبال این بی اعتنایی و توجه نکردن به جایگاه هنری سروش صحت، خود را کوچک کند و پیگیر بازگشت خود باشد؟ بدیهی است که او به دنبال کاری دیگر می رود و اساسا این نوع پاسخگویی مدیر شبکه نسیم، غیرقابل پذیرش است و بیشتر نشان می دهد که او نمی تواند بپذیرد که در برخورد با هنرمندان و سرمایه باارزشی چون سروش صحت، رفتار غیرحرفه ای داشته است.

این مدیر جوان بدون توجه به این موضوع که تلویزیون باید بپذیرد که سرمایه های زیادی ( چه معنوی و چه مادی ) صرف برندسازی برنامه هایی مانند نود، دورهمی، خندوانه، کتاب باز و ... شده است، باید بداند که نباید به خاطر سلیقه ای رفتار کردن مدیران و با تغییرات مدیریتی، اینگونه با کج سلیقگی، هنرمندان را از تلویزیون جدا کرد. مدیران صدا و سیما آن هم در شرایطی که دولت چهاردهم از وفاق ملی سخن می گوید، باید دست تک تک هنرمندان را به گرمی بفشارند و ضمن دلجویی از آنها بابت رفتار غیرحرفه ای شان، زمینه فعالیت دوباره آنان را در رسانه ملی فراهم کنند تا شاهد احیای دوباره ی برنامه های پرمخاطب و محبوبی مانند " کتاب باز " باشیم.

مدیر شبکه نسیم در جای دیگری طوری از بالا صحبت می کند که گویی هیچ اتفاقی نیفتاده و تازه در انتظار طرح جدید هم هستند!

او می گوید: "ما همین الان مجاز به همکاری با پلتفرم‌ها در شبکه خانگی هستیم، منتظر عوامل «کتاب باز» هم بودیم اما طرحی از طرف آنها داده نشد. اگر دوستان تمایل داشته باشند باز هم برای طرح دیگری آماده‌ایم. به دلایلی خود برخی از این برندها تصمیم گرفتند که همکاری نکنند."

پاسخ‌های عجیب مدیر شبکه نسیم در خصوص تعطیلی برنامه «کتاب باز»! / سروش صحت حقیقت را می‌گوید یا شما آقای مدیر؟

در پاسخ به مدیر شبکه نسیم باید گفت شما باید از هنرمندانی مانند سروش صحت که از دل همین مردم و با شایستگی به محبوبیت فعلی رسیدند، دعوت بعمل می آوردید و ضمن دلجویی از آنها خواهش می کردید تا برای شبکه نسیم، برنامه بسازند نه اینکه بگویید طرحی نیاوردند! شما وقتی برنامه ای را بدون هیج منطق و توضیحی تعطیل می کنید، نمی توانید انتظار داشته باشید آن هنرمند با وجود بی احترامی از طرف تلویزیون، به دنبال همکاری با شما باشد.

این درحالی است که چندی پیش، "سروش صحت " در گفتگویی  با عادل فردوسی پور به نوعی اعلام کرد که قصد دارد برنامه ای شبیه به "کتاب باز " را در بستر نمایش خانگی تولید کند.حالا مدتی است که خبر رسیده که برنامه ای با عنوان « اکنون » به تهیه کنندگی و کارگردانی محمدرضا رضائیان در  پلتفرم فیلیمو با همان تیم سازنده ی برنامه پرمخاطب « کتاب باز »، با اجرای خود سروش صحت به صورت هفتگی در باب کتاب و با حضور اهالی فرهنگ و هنر پخش خواهد شد.

تعداد بازدید : 0

 

اما مدیر شبکه نسیم در خصوص رامبد جوان هم اینطور گفت: " آقای رامبد جوان را مدتی پیش دیدم که می‌گفتند مردم از «خندوانه» و تولید آن پرس و جو می‌کنند، خود این هنرمندان هم ظرفیت تلویزیون را می‌دانند. اینها همه دوستان ما هستند و ترجیحشان این است که گاهی در مدیومی دیگر فعالیت کنند؛ البته کار در تلویزیون دشواری‌ها و در عین جذابیت‌هایی خاص خود را در مقایسه با شبکه نمایش خانگی دارد. کار در شبکه نمایش خانگی راحت‌تر است اما مخاطبان کمتری دارد."

تعداد بازدید : 0

در اینجا بهتر است به مدیر شبکه نسیم، این صحبتهای اخیر رامبد جوان در گفتگو با عادل فردوسی پور را بازهم یادآوری کنیم که پبشنهاد می کنیم واقع بینانه تر به عملکرد اش در این شبکه نگاهی بیاندازد. اینکه فردی مانند محمد احسانی با آن تجربه مدیریتی قوی، چه میراثی را برای محمدرضا خوشرو، مدیرفعلی شبکه نسیم به یادگار گذاشت و او با آن میراث اکنون چه کرده است! آیا به واقع شبکه نسیم به مثال سالهای قبل، برنامه های "خیابان خلوت کن " دارد؟ به جز برنامه اخیر ایرج طهماسب، که تا حدودی موفق بوده، کدام برنامه استانداردهای لازم را داشته و مخاطب در ذهنش باقی مانده است؟

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
"بابک خواجه پاشا" کارگردان فیلم " در آغوش درخت" در گفتگو با دیباچه مطرح کرد؛

اصلاح ذائقه فرهنگی هنری، همت و حمیت آموزش و پرورش را می‌طلبد/ با محدود کردن آثار کمدی، نمی‌توان به مخاطب دیکته کرد تا ژانر‌های دیگر را ببینند!

۰۹:۰۵  -  ۲۴ شهريور ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با "جواد قارایی "کارگردان و تهیه کننده موفق مجموعه" ایرانگرد"

صدا و سیما و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، از تولید " ایرانگرد کوچک " حمایت نکردند / آقای مدیرعامل، به یکباره حتی جواب زنگ‌هایم را نداد!

۱۶:۳۰  -  ۲۷ شهريور ۱۴۰۳
مدیرکل دفتر حمایت و نظارت بر تولید آثار فرهنگی و هنری بنیاد شهید در گفتگو با دیباچه:

نمایشگاه تصویرسازی شهدای مدافع حرم تا پایان هفته دفاع مقدس در ایستگاه‌های مترو تهران برگزار می‌شود/ استقبال بی‌نظیر مردم از برگزاری نمایشگاه

۰۹:۰۳  -  ۲۴ شهريور ۱۴۰۳
سینا حجازی خواننده مطرح کشورمان خبر داد

صدرالدین حجازی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون از میان ما رفت

۱۸:۲۶  -  ۲۴ شهريور ۱۴۰۳
آیا صدا و سیما می‌تواند جای خالی عطاران و مدیری را پر کند؟

شیرین کاری جدید اکبر عبدی، کمدین همه فن حریف در سریال جدید منوچهر هادی + عکس

۱۵:۱۴  -  ۱۸ شهريور ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار
پرطرفدار ترین ها