سه‌شنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۳  |  Tuesday, 17 September 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۳۷۵۹
تاریخ انتشار : ۵۰ : ۲۱ - ۱۱ شهريور ۱۴۰۳
راستی آزمایی دیباچه را ببینید

به گزارش دیباچه، صبح امروز تابناک در خبری، فیلمی از مصاحبه شب گذشته صدا و سیما با دکتر پزشکیان رئیس جمهور کشورمان را منتشر کرد و این سوال را مطرح نمود که آیا این مصاحبه ضبطی بوده؟موضوعی که در برخی از صفحات مجازی نیز بازتاب پیدا کرد.

تابناک با مقایسه دو تصویر متفاوت از دکور پشت سر رئیس جمهور می‌نویسد:

نخستین مصاحبه مسعود پزشکیان با صداوسیما در حالی شامگاه شنبه ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۳ از شبکه یک پخش شد که مجریان تلویزیون خیره به دوربین تاکید کردند این گفتگو زنده است و در کنار لوگوی شبکه یک نیز عنوان «زنده» درج شده بود. با این حال در طول این مصاحبه در پس زمینه پزشکیان دکور تغییر کرد و عکس امام و رهبری که بر روی قرآن و نهج البلاغه قرار داده داشت، در کنار قرآن و نهج البلاغه قرار داده شد. چنین تغییری این شائبه را در پی داشته که این مصاحبه ضبطی بوده است. البته برخی نیز این گمانه را مطرح کرده‌اند که با تغییر دوربین، یکی از عوامل وارد صحنه شده و این جابجایی را انجام داده و این اتفاق غیرمنتظره در همان برنامه زنده اتفاق افتاده است. ویدیویی که تابناک از این تغییرات آماده کرده را تماشا کنید و به وضعیت پس زمینه پزشکیان در ابتدا و اواسط مصاحبه توجه کنید.

فیلم تابناک را مشاهده می کنید:

تعداد بازدید : 0




اما آنطور که دیباچه فیلم کامل مصاحبه رئیس جمهور را بررسی کرده، به راحتی توانست آن را راستی آزمایی کند.  

از ابتدای مصاحبه تا دقیقه ۹:۲۲  تصاویر پشت سر رئیس جمهور نشان می‌دهد که عکس امام و رهبری بر روی قرآن و نهج البلاغه قرار گرفته و بلافاصله نمای دوربین رئیس جمهور تغییر می‌کند و کارگردان نمای باز رئیس جمهور و دو مجری را نشان می‌دهد که می‌توان گفت تایم قابل توجهی نیز داشته است.

آیا گفتگو تلویزیونی رئیس جمهور ضبطی بود؟
آیا گفتگو تلویزیونی رئیس جمهور ضبطی بود؟

در دقیقه ۱۰:۳۶ کارگردان نمای بسته‌ی کامل رئیس جمهور را نشان می‌دهد؛

آیا گفتگو تلویزیونی رئیس جمهور ضبطی بود؟

تا دقیقه ۱۶ هم دیگر نمای مدیوم رئیس جمهور را نمی‌بینیم و این موضوع برای کسانی که اشراف به کار برنامه سازی در برنامه‌های زنده دارند، این را نشان می‌دهد که احتمالا مشکلی در همان قاب مدیوم رخ داده که کارگردان از نشان دادن آن نما، خودداری می‌کند.  

آیا گفتگو تلویزیونی رئیس جمهور ضبطی بود؟

در دقیقه ۱۶:۲۱، اما نمای مدیوم رئیس جمهور تغییر پیدا کرده و نشان می‌دهد که عکس امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب اینبار در کنار قرآن و نهج البلاغه قرار گرفته است و تا انتهای مصاحبه نیز این قاب رئیس جمهور هرگز تغییری پیدا نمی‌کند و نتیجه اینکه به طور قطع گفتگوی صدا و سیما با رئیس جمهور ضبطی نبوده و به طور زنده پخش شده و حتی مکث چندثانیه‌ای مهدی خسروی مجری صدا و سیما در ابتدای شروع مصاحبه این گفته را تایید می‌کند.

آیا گفتگو تلویزیونی رئیس جمهور ضبطی بود؟

آنچه مشخص است پس از دقایقی از انجام مصاحبه و با تذکری که کارگردان و مدیر صحنه دریافت می‌کنند، با تغییر نمای مدیوم به نمای باز، یکی از عوامل فرصت می‌یابد که وارد صحنه شده و این جابجایی را انجام دهد. اتفاقی که بار‌ها و بار‌ها در برنامه‌های زنده تلویزیونی نه فقط در صدا و سیما بلکه در تمام برنامه‌های زنده تلویزیونی به طرق مختلف پیش می‌آید.

گزارش از : محسن سرافراز

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
سینا حجازی خواننده مطرح کشورمان خبر داد

صدرالدین حجازی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون از میان ما رفت

۱۸:۲۶  -  ۲۴ شهريور ۱۴۰۳
آیا صدا و سیما می‌تواند جای خالی عطاران و مدیری را پر کند؟

شیرین کاری جدید اکبر عبدی، کمدین همه فن حریف در سریال جدید منوچهر هادی + عکس

۱۵:۱۴  -  ۱۸ شهريور ۱۴۰۳
چرخش ۱۸۰ درجه‌ای شبکه نسیم با روی کار آمدن دولت پزشکیان

پاسخ‌های عجیب مدیر شبکه نسیم در خصوص تعطیلی برنامه «کتاب باز»! / سروش صحت حقیقت را می‌گوید یا شما آقای مدیر؟

۰۹:۰۰  -  ۲۰ شهريور ۱۴۰۳
خبر‌های کوتاه ورزشی

درخشش تیم میکس کامپوند ایران در پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس

۲۳:۳۹  -  ۱۲ شهريور ۱۴۰۳
گزارش دیباچه

سلبریتی هایی که ثروت خود را از دست دادند!

۰۹:۰۹  -  ۱۱ شهريور ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار
پرطرفدار ترین ها