شنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۳  |  Saturday, 14 September 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۳۷۴۹
تاریخ انتشار : ۰۲ : ۰۹ - ۰۷ شهريور ۱۴۰۳

به گزارش دیباچه، در روزهای اخیر جامعه هنری کشور در غم از دست دادن چند چهره محبوب کشورمان بود.

زهره حمیدی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون و حاتم مشمولی، بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون معروف به «عمو حاتم کتاب‌باز» از جمله چهره های مطرحی هستند که متاسفانه خبر درگذشت آنها رسانه ای شد و واکنش هایی را در فضای مجازی از سوی هنرمندان به همراه داشت.

از هفته‌ای تلخ برای هنر ایران زمین تا خبر‌هایی از ساترا و نقش آفرینی بازیگر « زخم کاری » در قامت یک کارآگاه حرفه‌ای!

زهره حمیدی که به بیماری سرطان مبتلا بود و تحت مداوا قرار داشت، طی روزهای اخیر به دلیل نارسایی ریوی در اورژانس بیمارستان امام خمینی بستری بود و روز یک‌شنبه چهارم شهریور ماه درگذشت.

پیش‌تر عنوان شده بود پیکر این هنرمند در قطعه هنرمندان بی‌بی‌سکینه یا قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده شود اما طبق پیگیری از انجمن بازیگران خانه سینما، مراسم تشییع پیکر زهره حمیدی روز چهارشنبه ۱۰ صبح در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) برگزار می‌شود.

این هنرمند در آثاری چون «شوق پرواز»، «خوش خیال»، «کاراگاه»، «بهشت گمشده»، «تولدی دیگر»، «خداداد»، «فرشتگان بی بال»، «لبه تیغ»، «نرگس»، «دردسر والدین» و ... بازی کرده بود.

زهره حمیدی با بازی در فیلم سینمایی «دلاوران کوچه دلگشا» به کارگردانی حسن هدایت کارش را در سینما آغاز کرد و در آثار سینمایی دیگری چون «رستاخیز»، «ورود آقایان ممنوع»، «بوی کافور عطر یاس»، «قدمگاه»، «عصر روز دهم» و... بازی کرد.

از هفته‌ای تلخ برای هنر ایران زمین تا خبر‌هایی از ساترا و نقش آفرینی بازیگر « زخم کاری » در قامت یک کارآگاه حرفه‌ای!

همچنین حاتم مشمولی، بازیگر سینما و تلویزیون معروف به «عمو حاتم کتاب‌باز» که از چندی پیش از بیماری کلیوی رنج می‌برد، پیش از ظهر روز دوشنبه(۵ شهریور ماه) درگذشت.

مشمولی سابقه ایفای نقش در آثاری همچون «جنگ جهانی سوم» به کارگردانی هومن سیدی، «حرفه‌ای» و «سریال پوست شیر» به کارگردانی جمشید محمودی را در کارنامه خود دارد.

حاتم مشمولی نخستین بار در بوتیک نخستین فیلم بلند حمید نعمت‌الله(۱۳۸۳) ایفای نقش کرد.

هنوز جزئیاتی در خصوص مراسم تشییع پیکر این هنرمند منتشر نشده است.

از هفته‌ای تلخ برای هنر ایران زمین تا خبر‌هایی از ساترا و نقش آفرینی بازیگر « زخم کاری » در قامت یک کارآگاه حرفه‌ای!

روز گذشته نیز خبر درگذشت رضا قطبی، اولین رییس سازمان تلویزیون دولتی ایران در پاریس رسانه ای شد.

رضا قطبی رییس رادیو و تلویزیون ملی ایران از سال ۱۳۴۲ مقدمات راه‌اندازی این سازمان را با همراهی فرخ غفاری و سیروس هدایت فراهم کرد.

قطبی که پس از افتتاح آن تا پیروزی انقلاب به مدت ۱۵سال مسئولیت اداره‌اش را برعهده داشت، در سن ۸۵ سالگی در شهر پاریس درگذشت.

 

از هفته‌ای تلخ برای هنر ایران زمین تا خبر‌هایی از ساترا و نقش آفرینی بازیگر « زخم کاری » در قامت یک کارآگاه حرفه‌ای!

نقش آفرینی بازیگر « زخم کاری » در قامت یک کارآگاه حرفه‌ای!

سریال «هشت پا» با موضوع مبارزه با مواد مخدر از مهر ماه با بازی هنرمندانی چون سعید چنگیزیان، محمد صادقی، نادر سلیمانی، افسانه چهره‌آزاد، علی اوسیوند و احمد نجفی به آنتن تلویزیون می‌رسد.

آنطور که روابط عمومی این سریال منتشر کرده، تولید سریال «هشت پا» به کارگردانی احمد معظمی از سال گذشته انجام شده بود، احتمال می‌رود هفته اول مهرماه از یکی از شبکه‌های سیما پخش شود.

نکته جالب درباره این سریال، نقش آفرینی سعید چنگیزیان بازیگر «زخم کاری» در قامت یک کارآگاه حرفه‌ای است. 

از هفته‌ای تلخ برای هنر ایران زمین تا خبر‌هایی از ساترا و نقش آفرینی بازیگر « زخم کاری » در قامت یک کارآگاه حرفه‌ای!

 محمد صادقی، نادر سلیمانی، افسانه چهره آزاد، علی اسیوند، احمد نجفی، رویا جاویدنیا، ایرج نوذری، محمد فیلی، سودابه بیضایی، مینا وحید، هلیا امامی، علیرضا مهران، مینا وحید، ایوب آقاخانی، کمند امیر سلیمانی، علیرضا جلالی تبار، سپند امیر سلیمانی از جمله بازیگرانی هستند که در این سریال به ایفای نقش پردخته‌اند.

 خلاهای قانونی ساترا از بین  می رود؟
 
حجت‌الاسلام و المسلمین حسنعلی اخلاقی امیری ـ عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ـ در بازدید از نمایشگاه دائمی ساترا درباره اهمیت رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر گفت: رسانه و فضای مجازی امروز یکی از ابزارهایی است که می‌توان به‌واسطه آن در میدان جنگ نرم قد علم کرد. هرچه به این حوزه توجه جدی‌تری داشته باشیم در پیشبرد اهداف کشور و نظام‌مان موفق‌تر خواهیم بود.
از هفته‌ای تلخ برای هنر ایران زمین تا خبر‌هایی از ساترا و نقش آفرینی بازیگر « زخم کاری » در قامت یک کارآگاه حرفه‌ای!

وی با اشاره به تلاش مجلس دوازدهم برای از بین برد خلاءهای قانونی ساترا افزود: این سازمان بعد از گذشت حدود یک دهه از تولد آن به رشد قابل توجهی دست پیدا کرده است اما به نظر من هنوز تا حدودی با ایده‌آل‌های مدنظر کشور فاصله دارد. یک مقداری باید بازبینی اتفاق بیفتد و کشور ظرفیت‌های این نهاد تنظیم‌گر را بهتر بشناسد. اگر خلاءهای قانونی در این میان وجود دارد مجلس شورای اسلامی در این دوره آمادگی دارد تا آنها را از بین ببرد. اگر هم هنوز اختلافی میان وزارت فرهنگ و ارشاد و صداوسیما وجود داشته باشد، باید آن را حل کنیم. در واقع باید همه به ساترا کمک کنیم تا در رسیدن به اهدافی که نظام جمهوری اسلامی برای او تعیین کرده است، موفق باشد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درباره سایر همکاری‌های کمیسیون فرهنگی مجلس با ساترا، تأکید کرد: در وهله اول بایستی تعامل ساترا با کمیسیون فرهنگی مجلس مستمر باشد؛ ما این آمادگی را اعلام می‌کنیم در خدمت دوستان باشیم. خیلی خوشحال می‌شویم کارشناسان این مجموعه حتما در کمیته‌ها و کارگروه‌های کمیسیون فرهنگی حضور داشته باشند چرا که معتقدیم خیلی از بحث‌ها و دغدغه‌ها را تعامل و ارتباط مستمر حل خواهد کرد.

اخلاقی امیری در پایان و در واکنش به تغییر دولت و تفاهم‌ها و توافق‌های میان وزارت ارشاد و صداوسیما خاطرنشان کرد: حوزه فرهنگ را نباید با سیاست‌زدگی مخلوط کرد، فرهنگ عاری از این اتفاقات است و نیازمند ثباتی هستیم که آن را دنبال خواهیم کرد. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت چهاردهم هم در جلسات کمیسیون فرهنگی اعلام کرده است طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی با ساترا همکاری خواهد داشت.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
سینا حجازی خواننده مطرح کشورمان خبر داد

صدرالدین حجازی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون از میان ما رفت

۱۸:۲۶  -  ۲۴ شهريور ۱۴۰۳
آیا صدا و سیما می‌تواند جای خالی عطاران و مدیری را پر کند؟

شیرین کاری جدید اکبر عبدی، کمدین همه فن حریف در سریال جدید منوچهر هادی + عکس

۱۵:۱۴  -  ۱۸ شهريور ۱۴۰۳
چرخش ۱۸۰ درجه‌ای شبکه نسیم با روی کار آمدن دولت پزشکیان

پاسخ‌های عجیب مدیر شبکه نسیم در خصوص تعطیلی برنامه «کتاب باز»! / سروش صحت حقیقت را می‌گوید یا شما آقای مدیر؟

۰۹:۰۰  -  ۲۰ شهريور ۱۴۰۳
خبر‌های کوتاه ورزشی

درخشش تیم میکس کامپوند ایران در پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس

۲۳:۳۹  -  ۱۲ شهريور ۱۴۰۳
گزارش دیباچه

سلبریتی هایی که ثروت خود را از دست دادند!

۰۹:۰۹  -  ۱۱ شهريور ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار
پرطرفدار ترین ها