شنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۳  |  Saturday, 14 September 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۳۷۳۹
تاریخ انتشار : ۳۶ : ۱۸ - ۰۲ شهريور ۱۴۰۳

دیباچه -زهرا فرود: بازنمایی نقش زن و مادر در جامعه و در بستر تولیدات نمایشی، اصلی است که رسانه ی ملی پرداختن به آن را اساس خود قرار داده و از آنجا که تلویزیون خود را متعلق به همه اعضای خانواده می‌داند، از این رو سال‌هاست که می‌کوشد تا حرکت خود را روی این محور و اصل متمرکز کند؛ در واقع این رسانه تمام توان خود را به کار بسته تا آنچه که رسانه‌های غربی و بیگانه از زن به جهان مخابره می‌کنند را در هم بشکند و با پرداختن به مادر در چهارچوب خانواده و حتی اجتماع در بستر تولیدات نمایشی، به اهمیت آنان و جایگاهشان در پیشرفت خانواده و جامعه ایرانی بپردازد و از مغفول ماندن این امر فاصله بگیرد.

رسانه ی ملی، تاکنون آثار زیادی را در ویترین تولیدات خود به یادگار گذاشته که با محوریت زن و مادر ساخته شده‌اند که اتفاقا بیشتر آنها با استقبال خوبی نیز از سوی مخاطبان مواجه شدند که از جمله آنها می توان به سریال "رعنا" به کارگردانی "داوود میرباقری"، " ریحانه" ساخته "سیروس مقدم"، " وفا" به کارگردانی "محمد حسین لطیفی"، " ستایش" ساخته "سعید سلطانی"، "یلدا" به کارگردانی "حسن میرباقری"، " پروانه "ساخته "جلیل سامان"، "کیمیا" به کارگردانی "جواد افشار"، "مرضیه "ساخته "فلورا سام" و "نجلا" به کارگردانی "خیرالله تقیانی پور" اشاره داشت؛

اما رسانه ملی هم اکنون مجموعه دیگری را با عنوان "مادر سوجان" در مسیر تولید دارد که موضوع اصلی آن پرداختن به نقش و اهمیت زن در خانواده و به تبع آن ،جامعه است.
این مجموعه که کارگردانی آن را "حسین تبریزی " و تهیه کنندگی آن را نیز "میثم آهنگری" به همراه "مهدی کریمی" بر عهده دارند، این روزها با پشت سر گذاشتن مراحل پایانی تولید، برای قرار گرفتن در جدول پخش ، آماده می شود.

"حسین تبریزی " کارگردان این سریال گفت : مجموعه " مادرِ سوجان " قرار است در چندین فصل به تولید برسد که هم اکنون فصل اول آن در بستر روایتی تاریخی از سال‌های ۱۳۱۰ تا ۱۳۵۷ روی آنتن خواهد رفت و این مجموعه در قالب ۶۳ قسمت در حال تولید است که در فصل اول آن، مخاطب با قصه‌های سه نسل از یک خانواده مواجه می‌شود.

او افزود :این سریال به صورت اپیزودیک ساخته شده و در هر قسمت ماجرای جدیدی را ضمن ترسیم، مصور می‌سازد و داشتن تعلیق در لابلای قصه‌ها، مخاطبان را ضمن درگیر کردن با داستان‌های خود، به چالش می‌کشد.

تبریزی ادامه داد: " مادر سوجان" داستان دختری از خطه شمال کشور یعنی گیلان است و در واقع این مجموعه در بطن پرداخت و نگاه به برهه های مختلف زندگی زنی به نام سوجان، به بررسی بخش‌های مهمی از تاریخ معاصر کشور و گیلان خواهد پرداخت. در این مجموعه بخشی از آداب و رسوم اصیل اقوام گیلک نیز با حضور بازیگران مطرح و شاخص سینما و تلویزیون از جمله ثریا قاسمی، به تصویر کشیده خواهد شد.

او خاطرنشان کرد : بیشترین محل تصویربرداری و روایت قصه های این سریال در شهر گیلان انجام شد؛ البته از آنجا که بخشی از داستان‌های این مجموعه به تهران قدیم باز می‌گردد، از این رو لوکیشن‌های شهری نیز داریم که هم اکنون در آن مشغول تصویربرداری هستیم و بزودی کار تصویربرداری نیز به پایان خواهد رسید.

همچنین مادر سوجان محصول سیمای استان‌هاست و به احتمال زیاد پاییز سال جاری از شبکه اول سیما روی آنتن می‌رود.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
سینا حجازی خواننده مطرح کشورمان خبر داد

صدرالدین حجازی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون از میان ما رفت

۱۸:۲۶  -  ۲۴ شهريور ۱۴۰۳
آیا صدا و سیما می‌تواند جای خالی عطاران و مدیری را پر کند؟

شیرین کاری جدید اکبر عبدی، کمدین همه فن حریف در سریال جدید منوچهر هادی + عکس

۱۵:۱۴  -  ۱۸ شهريور ۱۴۰۳
چرخش ۱۸۰ درجه‌ای شبکه نسیم با روی کار آمدن دولت پزشکیان

پاسخ‌های عجیب مدیر شبکه نسیم در خصوص تعطیلی برنامه «کتاب باز»! / سروش صحت حقیقت را می‌گوید یا شما آقای مدیر؟

۰۹:۰۰  -  ۲۰ شهريور ۱۴۰۳
خبر‌های کوتاه ورزشی

درخشش تیم میکس کامپوند ایران در پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس

۲۳:۳۹  -  ۱۲ شهريور ۱۴۰۳
گزارش دیباچه

سلبریتی هایی که ثروت خود را از دست دادند!

۰۹:۰۹  -  ۱۱ شهريور ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار
پرطرفدار ترین ها