شنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۳  |  Saturday, 14 September 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۳۷۳۸
تاریخ انتشار : ۴۱ : ۱۷ - ۰۲ شهريور ۱۴۰۳
سرپرست مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی در گفتگو با دیباچه:

سیدمحسن حسینی، سرپرست مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی درخصوص برنامه‌های این مجموعه به دیباچه، گفت: برج آزادی در موضوعات مختلف هنری و از جمله گالری‌داری و نگارخانه‌ای فضایی نمایشگاهی و همچنین از حیث موسیقی و نمایش سالن درجه‌یکی را دارد. با حمایت دفتر مدیرعامل بنیاد رودکی برای اولین بار، برج آزادی را مکان برگزاری نمایش و موسیقی بانوان خواهیم کرد.

حضور نوازندگان موسیقی خیابانی در فضای برج ازادی هیچ اشکالی ندارد/ برگزاری حضور نوازندگان موسیقی خیابانی در فضای برج ازادی هیچ اشکالی ندارد/ برگزاری اولین و بزرگ‌ترین نمایشگاه آثار گنجینه نقاشی در برج آزادی

حسینی، با اشاره به تعامل برج آزادی با هنرمندان هنرهای تجسمی بیان کرد:  در تلاش هستیم هنرمندان را برای شرکت در جشنواره‌های گوناگون این مجموعه دعوت و در برج آزادی برنامه‌های فرهنگی و هنری گوناگونی را برپا کنیم. نمایشگاه مُد و لباس را هم در برنامه‌های آینده داریم‌ و لباس‌های فاخر و هنری که از قبل بوده است را در معرض دید مخاطبان قرار دهیم.

سرپرست مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی با اشاره به برگزاری « سوگواره هنری عاشورایی» گفت: بعد از محرم و صفر، بزرگترین و اولین نمایشگاه آثار گنجینه نقاشی و تجسمی برج آزادی را با تولید کتاب این مجموعه خواهیم داشت. حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ اثر تجسمی فاخر در مجموعه برج آزادی قرار دارد که برای اولین‌بار این آثار را سامان‌دهی کردیم.

حسینی افزود: یکی دیگر از کارهای پیش‌رو مربوط به برنامه «گاه آواز» است که مختص موسیقی و آواز ایرانی بوده و در حال آماده‌سازی مکان فیلمبرداری آن هستیم. سالن و پلاتوهای برج آزادی برای برنامه‌های تلویزیونی مناسب هستند و این برنامه آنجا فیلمبرداری می‌شود.

سرپرست مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی افزود: برای اولین‌بار از نوازنده‌های خیابانی در فضای باز برج آزادی حضور خواهند پیدا کرد. از همه هنرمندانی که موسیقی خیابانی کار می‌کنند دعوت کنیم تا در مجموعه برج آزادی حضور داشته باشند. نمایشگاهی در فضای باز داریم و نام آن را خیابان هنر گذاشته‌ایم، بنابراین حضور نوازندگان موسیقی خیابانی در فضای برج آزادی هیچ اشکالی ندارد و برگزاری نمایشگاه نقاشی و اجرای موسیقی را در فضای باز برج آزادی جذاب خواهد بود.

حسینی با بیان اینکه آرشیو درجه‌ یکی از هنر ایران زمین را در بحث فیلم و عکس در برج آزادی وجود دارد، گفت: این مجموعه از بزرگترین گنجینه‌های عکس و فیلم هنر ایران است که در برج آزادی برپا خواهد شد. تاکنون کسی به این بخش ورود نکرده بود و در حال جمع‌آوری این کارها هستیم. همچنین آثار تذهیب، مجسمه‌سازی، صنایع‌دستی و فیلم‌های زیادی در مجموعه برج آزادی داریم که بی‌نظیر هستند.

گفتگو از : معصومه شمسینی غیاثوند

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
سینا حجازی خواننده مطرح کشورمان خبر داد

صدرالدین حجازی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون از میان ما رفت

۱۸:۲۶  -  ۲۴ شهريور ۱۴۰۳
آیا صدا و سیما می‌تواند جای خالی عطاران و مدیری را پر کند؟

شیرین کاری جدید اکبر عبدی، کمدین همه فن حریف در سریال جدید منوچهر هادی + عکس

۱۵:۱۴  -  ۱۸ شهريور ۱۴۰۳
چرخش ۱۸۰ درجه‌ای شبکه نسیم با روی کار آمدن دولت پزشکیان

پاسخ‌های عجیب مدیر شبکه نسیم در خصوص تعطیلی برنامه «کتاب باز»! / سروش صحت حقیقت را می‌گوید یا شما آقای مدیر؟

۰۹:۰۰  -  ۲۰ شهريور ۱۴۰۳
خبر‌های کوتاه ورزشی

درخشش تیم میکس کامپوند ایران در پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس

۲۳:۳۹  -  ۱۲ شهريور ۱۴۰۳
گزارش دیباچه

سلبریتی هایی که ثروت خود را از دست دادند!

۰۹:۰۹  -  ۱۱ شهريور ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار
پرطرفدار ترین ها