چهارشنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۳  |  Wednesday, 30 October 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۳۶۷۵
تاریخ انتشار : ۱۰ : ۰۹ - ۲۴ تير ۱۴۰۳

دیباچه-معصومه شمسینی غیاثوند: همزمان با ایام محرم، نمایش فیلم «شور عاشقی» در سینماهای سراسر کشور آغاز شده  و این فیلم به تهیه کنندگی و کارگردانی داریوش یاری به حوادث بعد از روز عاشورا و انتقال کاروان اسرا به شام می پردازد. همچنین این فیلم در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر حضور داشته است.

فیلم «شور عاشقی» ادای دین سینمای ایران به امام حسین (ع) است/ در ساخت این اثر از اسناد ارزشمند تاریخی استفاده شده است

داریوش یاری که پیش از ساخت فیلم «شور عاشقی» فیلم‌های تاریخی با نام «دخیل» و «کربلا جغرافیای یک تاریخ» را در کارنامه فیلم‌سازی خود داشته، در گفتگو با با خبرنگار دیباچه با بیان اینکه فیلم شورعاشقی محصول مشترک بنیاد شهید و امورایثارگران و بنیاد سینمایی فارابی است، گفت: شور عاشقی داستان زنی به نام سلما است که تصمیم می‌گیرد مانند رسانه‌ای باشد که اجازه ندهد جای راست و دروغ در جریان واقعه عاشورا و حوادث بعد از آن تغییر کند.

وی افزود: قهرمان داستان زنی به سلما، به دنبال انتقام است که با کاروان اسرای کربلا از کوفه تا شام همراه می‌شود؛ در طول مسیر اتفاقاتی می‌افتد که انتقام سلما، به محبت و دوستی تبدیل می‌شود و تصمیم می‌گیرد که در کنار افراد مظلوم باشد.

کارگردان فیلم «کربلا جغرافیای یک تاریخ» در رابطه با جریان عاشورا در تاریخ گفت: مطالب زیادی در تاریخ به نام حضرت زینب (س) است و نقل شده  که صدای ایشان صدای علی (ع) بوده و نباید فراموش کنیم که ماجرایی که در کوفه رخ می دهد، یک فاجعه بزرگ تاریخ است و علاقه دارم که فیلم‌ بعدی من درباره ورود کاروان اسرا به کوفه باشد.

کارگردان فیلم «دخیل» با اشاره به منابع تاریخی این فیلم، تصریح کرد: در ساخت این اثر از اسناد ارزشمند تاریخی استفاده شده  و سعی کردیم نگاه درست و هوشمندانه‌ای به این موضوع داشته باشیم، ضمن اینکه یکی از کارشناس تاریخی با نام دکتر رجبی دوانی در این اثر حضور داشته‌اند.

فیلم «شور عاشقی» ادای دین سینمای ایران به امام حسین (ع) است / در ساخت این اثر از اسناد ارزشمند تاریخی استفاده شده است

کارگردان فیلم سینمایی «شور عاشقی» با بیان اینکه نگاه سازندگان این فیلم نسبت به مکتب امام حسین (ع) نگاهی شاعرانه است، گفت: در فیلم‌های تاریخی قبلی با نام «دخیل» و «کربلا جغرافیای یک تاریخ» سعی کردم همین نگاه شاعرانه نیز در این اثر وجود داشته باشد و در «شورعاشقی» به طور جدی‌تر به ماجراهای بعد از واقعه عاشورا می‌پردازیم.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
گفتگو اختصاصی دیباچه با " پژمان بازغی " و آرزویی که همچنان در ۵۰ سالگی به دنبالش است

تلویزیون هنوز بزرگترین و قوی‌ترین پلتفرم نمایشی کشور است/ سعی داریم از تبدیل شدن کودکان فعال در سینما به کودکان کار جلوگیری کنیم!

۱۷:۰۶  -  ۰۸ آبان ۱۴۰۳
کارگردان فیلم سینمایی «گلوگاه شیطان» در گفتگو با دیباچه مطرح کرد:

سینمای دفاع مقدس یک سینمای الگو و تاریخ‌ساز است/ در حوزه سینمای دفاع مقدس، کم کاری کرده‌ایم

۱۳:۰۱  -  ۰۵ آبان ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران

وقتی مدیریتی را در حوزه آموزش و پرورش به فرد می‌سپاریم، آن مدیر باید بداند که تکالیف و رسالت‌های او چیست!

۲۰:۵۶  -  ۲۹ مهر ۱۴۰۳
رئیس هیات مدیره انجمن فیلمسازان انیمیشن ایران در گفتگو با دیباچه:

انیمشین ایران نسبت به گذشته در وضعیت و جایگاه مطلوبی قرار دارد/ خطوط قرمز در حوزه کودک و نوجوان در همه جای دنیا شبیه به هم است!

۰۹:۰۰  -  ۲۹ مهر ۱۴۰۳
مجیدکریمی، کارگردان فیلم سینمایی " نفرین آرتا" و مستندساز در گفتگو با دیباچه مطرح کرد؛

بزودی تاریخ هنر در دنیا با معرفی تمدن آرتا یا تمدن جیرفت، تغییر خواهد کرد/ ضرغامی، با اینکه اهل رسانه بود، هیچگونه کمک مالی به "نفرین آرتا" نکرد!

۱۶:۲۲  -  ۳۰ مهر ۱۴۰۳
رکورددار پرش با نیزه بانوان در گفت وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

دختران دونده ایران همیشه روی سکو هستند/ نیاز دارم تجهیزاتم را به روز کنم!

۱۸:۱۴  -  ۲۵ مهر ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با محسن زارعی، رییس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش و پرورش

پاسخ به چند پرسش خبرنگار دیباچه درباره کیفیت نظام آموزش و پرورش

۰۹:۰۳  -  ۲۴ مهر ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با زکیه سیف، بازیگر نقش خاتون در نمایش " مبارک و خاتون پرده نشین"

از قصه‌ی یک زن مستجاب الدعوه تا گریزی به الهی نامه‌ی عطار!

۰۹:۰۲  -  ۲۴ مهر ۱۴۰۳
آخرین اخبار