شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳  |  Saturday, 05 October 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۳۶۶۲
تاریخ انتشار : ۳۴ : ۲۳ - ۱۶ تير ۱۴۰۳
عضو تیم ملی تکواندو در گفت وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ در پایتخت فرانسه از ۵ مردادماه آغاز می‌شود و مراسم اختتامیه آن برای یکشنبه ۲۱ مرداد برنامه ریزی شده است. ترکیب کاروان ایران برای حضور در بازی‌های المپیک با ۴۰ سهمیه شامل ۲۹ سهمیه مردان و ۱۱ سهمیه بانوان نهایی شده و در این بین رشته تکواندو با داشتن چهار نماینده «ناهید کیانی، مبینا نعمت زاده، آرین سلیمی و مهران برخورداری» جزو رشته‌های پر ورزشکار در کاروان اعزامی ایران به شمار می‌رود.

تلاش می‌کنم شیرین ترین مدالم را در المپیک بگیریم/ آماده را اتفاقی هستم

مهران برخورداری عضو تیم ملی تکواندو در گفت وگو با خبرنگار ورزشی«دیباچه» درخصوص میزان آمادگی خود برای حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس اظهار کرد: در جریان مسابقات گرنداسلم موفق شدم سهمیه حضور در المپیک را به دست بیاورم. برای رسیدن به المپیک دو سال مداوم تلاش کردم و خوشحالم که پایان این سختی‌ها همراه با کسب سهمیه بود. زود گرفتن سهمیه باعث شد تا استارت آمادگی برای المپیک را زودتر بزنم و برنامه‌ریزی بهتری برای این میدان بزرگ داشته باشم.

وی افزود: بدنم را در این مدت به خوبی مدیریت کردم که فرسوده نشود. حضور در قهرمانی آسیا قبل از المپیک، ریسک بزرگی بود اما دوست داشتم قبل از این میدان بزرگ، خودم را محک بزنم و مسابقه بدهم تا ضعف‌هایم بیشتر آشکار شود. خوشبختانه در همین مسابقات قهرمانی آسیا نیز همه چیز خوب پیش رفت و به رغم اینکه احتمال مصدومیت وجود داشت، این اتفاق نیفتاد و روحیه خوبی به من و کل تکواندو ایران تزریق شد و در نهایت نیز نتیجه مناسبی هم به دست آمد.
این تکواندو کار المپیکی ایران درباره شانس کسب مدال در این بازی‌های المپیک پاریس گفت: همه ورزشکاران برای مدال در المپیک حاضر می‌شوند و به همین دلیل همه سعی می‌کنند از نظر فیزیکی و فنی آماده باشند. قطعا کار من هم آسان نخواهد بود. اما معتقد هستم مسائل روحی و روانی مهمتر است و قهرمانان المپیک را آمادگی روانی ورزشکاران مشخص می‌کند. من هم تلاش کردم در این مدت روی مسائل روانی تمرکز کنم که خوشبختانه موفق بودم. در این مدت خودم را بارها به چالش کشدیم و حالا آماده هر اتفاقی در المپیک هستم.

برخورداری ادامه داد: المپیک میدان کوچکی نیست و شرایط خاص خودش را دارد. مهم است که ورزشکار در روز مسابقه بتواند به خوبی خودش را از هر نظر مدیریت کند. هرگز قول مدال ندادم و اینبار هم هیچ تضمینی نیست. تمام تلاش من این است که روز بازی بتوانم شیرین ترین مدالم را کسب کنم. من در سید۶ المپیک قرار دارم و همه حریفان را آنالیز کردم.

گفتگو از: فریبا جلیل خانی 

انتهای پیام /

برچسب ها: تکواندو ، المپیک
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
گفتگو دیباچه با پوریا هومان، مدرس موسیقی و نویسنده کتاب" قطعات ساده برای هندپن"

کتاب "قطعات ساده برای هندپن" جامع و راحت نوشته شده و هر کسی در هر سطحی می‌تواند از آن بهره ببرد

۱۶:۵۸  -  ۱۱ مهر ۱۴۰۳
ملی پوش چوگان بانوان در گفت‌وگو با «دیباچه» طرح کرد؛

حضور چوگان در المپیک را باید به فال نیک گرفت/ برای ما فرقی ندارد که حتماً به مسابقات برون مرزی اعزام شویم!

۲۰:۰۶  -  ۰۸ مهر ۱۴۰۳
گفت و گو دیباچه با " سید مهدی مفیدی"، گوینده و مجری تلویزیون

برنامه " صبح بخیر ایران " قرار نیست نقش " خندوانه " را بازی کند!

۲۰:۰۱  -  ۰۸ مهر ۱۴۰۳
حزب الله زنده است

شهادت سید حسن نصرالله، سید مقاومت

۱۷:۵۸  -  ۰۷ مهر ۱۴۰۳
دبیر هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مریوان در گفتگو با دیباچه:

نماد هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مریوان «لک‌لک» است/ برگزاری مراسم شادی‌پیمایی در سطح شهر مریوان

۱۸:۵۲  -  ۰۶ مهر ۱۴۰۳
صحبت‌های انتقادی "حمید بهمنی"نویسنده و کارگردان سینما در گفتگو با دیباچه

دست‌های پنهان در پشت پرده‌ی اکران فیلم ها، زیرآب آثار دفاع مقدسی را می‌زنند / برای ساخت فیلم، باید وارد یک کارزار جنگی شد!

۰۹:۰۰  -  ۰۷ مهر ۱۴۰۳
معاون وزیر آموزش و پرورش در گفتگو با دیباچه عنوان کرد:

توجه جدی آموزش و پرورش به توسعه هوش مصنوعی در مدارس / افزایش ۵ درصدی در سهم آموزش‌های هنرستانی

۱۹:۰۴  -  ۰۶ مهر ۱۴۰۳
آخرین اخبار