سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳  |  Tuesday, 18 June 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۳۶۱۵
تاریخ انتشار : ۰۲ : ۱۷ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۳

به گزارش دیباچه، حسین ریگی متولد سال ۱۳۵۷ در استان سیستان و بلوچستان است که اولین فیلم سینمایی خود با عنوان “لیپار” سال ۱۳۹۹، دومین فیلم سینمایی با عنوان “هوک” سال ۱۴۰۱ و سومین فیلم خود را با عنوان "میرو" سال ۱۴۰۲ ساخته است، این فیلمساز ایرانی، فعالیت فیلمسازی خود را از سال ۱۳۷۴ با گذراندن دوره فیلمسازی درانجمن سینمای جوانان ایران آغاز و تا کنون فیلم‌های زیادی در حوزه مستند و داستانی تولید کرده است که در جشنواره‌های مختلف ملی و بین‌المللی به نمایش در آمده است.

  آثارم بر اساس قصه‌های استان سیستان و بلوچستان و فرهنگ بلوچ است/ ژانر کوک و نوجوان در سینما کمتر مورد توجه قرار گرفته است

حسین ریگی، کارگردان فیلم میرو در گفتگو با خبرنگار  پایگاه خبری دیباچه در رابطه با ساخت فیلم‌های اقتباسی می‌گوید: شاید فیلم‌هایی که ساخته ام اقتباس واقعی از یک کتاب نباشد، اما بر اساس قصه و اتفاق‌هایی که در استان سیستان و بلوچستان و فرهنگ مردم بلوچ است و سعی کردم واقعیت را نمایش دهم و امیدوارم مورد رضایت مخاطبان قرار گرفته باشد.

کارگردان فیلم "لیپار" با اشاره به پیشینه ساخت آثار مستند و استفاده از تحقیق و پژوهش در این نوع آثار، گفت: یکی از اصول اصلی فیلم مستند پژوهش است،   باید این جریان در سینما مورد توجه قرار بگیرد و از پژوهش و تحقیق استفاده شود. در فیلم‌های بلندی که ساخته ام کمتر اقتباس کرده‌ام. اما سعی کردم از قصه‌ها و فضای بومی منطقه استفاده کنم.

کارگردان فیلم " هوک " با انتقاد از وضعیت فیلم کودک و نوجوان در سینمای ایران، اظهارداشت: از سینما و ادبیات کودک و نوجوان زیاد صحبت می‌شود، اما ژانر کوک و نوجوان در سینما کمتر مورد توجه قرار گرفته است. تلاش کردم فیلمی که می‌سازم هم برای کودک و هم درباره کودک باشد. علاقه دارم فیلم‌هایی که می‌سازم علاوه بر اینکه بزرگسالان با آن ارتباط برقرار کنند کودکان و نوجوانان نیز با آن ارتباط برقرار کنند.

" ریگی " که اثرش در جشنواره فیلم فجر سال گذشته به نمایش در آمده است، در رابطه با این فیلم گفت: فیلم میرو تلفیقی ازتجربه مستندسازی و سفرهایم به استان سیستان و بلوچستان، آدم‌های مختلفی که با آن‌ها ارتباط برقرار کردم و همچنین خاطراتم است. بخشی از این فیلم از وجود خودم و الهام گرفته از شخصیت‌های واقعی در اطرافم بوده است.

کارگردان فیلم میرو خاطرنشان کرد: مردم استان  سیستان و بلوچستان به مهمان‌نوازی، جوانمردی و غیرت  مشهور هستند و فیلم سینمایی «میرو» نماینده‌ای از همین ویژگی‌های کمتر گفته شده اهالی مردم این منطقه از کشورمان است.

گفتگو از :معصومه شمسینی غیاثوند

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفتگو با دیباچه مطرح کرد

امیدوارم که رئیس جمهور بعدی، راه شهید جمهور را ادامه بدهد

۱۶:۲۳  -  ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش

کار سنجش نزدیک به ۲۰ هزار نوآموز عشایری انجام شده است!

۱۶:۳۵  -  ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
گزارش دیباچه از نشست خبری رئیس پلیس راهور تهران بزرگ

تمهیدات ترافیکی  سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) اعلام شد

۱۶:۱۲  -  ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
عضو تیم‌ملی فوتسال بانوان در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

به همه آرزوهایم در فوتسال رسیدم/ کسب موفقیت همیشه دشوار است

۱۷:۱۶  -  ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
حادثه تلخ برای عمو قناد

مجری خاطره ساز، از تصادف جان سالم به در برد

۱۱:۲۴  -  ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
کارگردان میرو در گفتگو با دیباچه:

آثارم بر اساس قصه‌های استان سیستان و بلوچستان و فرهنگ بلوچ است

۱۷:۰۲  -  ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
کاپیتان تیم‌ملی تنیس در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

صعود به دسته ۲ جهان دشوار است/ شرایط فعلی ادامه یابد پیشرفت تنیس متوقف می‌شود!

۱۲:۴۹  -  ۰۷ خرداد ۱۴۰۳
رهبر انقلاب در دیدار خانواده‌های شهدای خدمت:

تشییع باشکوه شهدا نشان داد ملت ایران زنده است

۱۷:۰۰  -  ۰۵ خرداد ۱۴۰۳