چهارشنبه ۰۱ اسفند ۱۴۰۳  |  Wednesday, 19 February 2025

دیباچه

کد خبر: ۵۳۶۱۵
تاریخ انتشار : ۰۲ : ۱۷ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۳

به گزارش دیباچه، حسین ریگی متولد سال ۱۳۵۷ در استان سیستان و بلوچستان است که اولین فیلم سینمایی خود با عنوان “لیپار” سال ۱۳۹۹، دومین فیلم سینمایی با عنوان “هوک” سال ۱۴۰۱ و سومین فیلم خود را با عنوان "میرو" سال ۱۴۰۲ ساخته است، این فیلمساز ایرانی، فعالیت فیلمسازی خود را از سال ۱۳۷۴ با گذراندن دوره فیلمسازی درانجمن سینمای جوانان ایران آغاز و تا کنون فیلم‌های زیادی در حوزه مستند و داستانی تولید کرده است که در جشنواره‌های مختلف ملی و بین‌المللی به نمایش در آمده است.

  آثارم بر اساس قصه‌های استان سیستان و بلوچستان و فرهنگ بلوچ است/ ژانر کوک و نوجوان در سینما کمتر مورد توجه قرار گرفته است

حسین ریگی، کارگردان فیلم میرو در گفتگو با خبرنگار  پایگاه خبری دیباچه در رابطه با ساخت فیلم‌های اقتباسی می‌گوید: شاید فیلم‌هایی که ساخته ام اقتباس واقعی از یک کتاب نباشد، اما بر اساس قصه و اتفاق‌هایی که در استان سیستان و بلوچستان و فرهنگ مردم بلوچ است و سعی کردم واقعیت را نمایش دهم و امیدوارم مورد رضایت مخاطبان قرار گرفته باشد.

کارگردان فیلم "لیپار" با اشاره به پیشینه ساخت آثار مستند و استفاده از تحقیق و پژوهش در این نوع آثار، گفت: یکی از اصول اصلی فیلم مستند پژوهش است،   باید این جریان در سینما مورد توجه قرار بگیرد و از پژوهش و تحقیق استفاده شود. در فیلم‌های بلندی که ساخته ام کمتر اقتباس کرده‌ام. اما سعی کردم از قصه‌ها و فضای بومی منطقه استفاده کنم.

کارگردان فیلم " هوک " با انتقاد از وضعیت فیلم کودک و نوجوان در سینمای ایران، اظهارداشت: از سینما و ادبیات کودک و نوجوان زیاد صحبت می‌شود، اما ژانر کوک و نوجوان در سینما کمتر مورد توجه قرار گرفته است. تلاش کردم فیلمی که می‌سازم هم برای کودک و هم درباره کودک باشد. علاقه دارم فیلم‌هایی که می‌سازم علاوه بر اینکه بزرگسالان با آن ارتباط برقرار کنند کودکان و نوجوانان نیز با آن ارتباط برقرار کنند.

" ریگی " که اثرش در جشنواره فیلم فجر سال گذشته به نمایش در آمده است، در رابطه با این فیلم گفت: فیلم میرو تلفیقی ازتجربه مستندسازی و سفرهایم به استان سیستان و بلوچستان، آدم‌های مختلفی که با آن‌ها ارتباط برقرار کردم و همچنین خاطراتم است. بخشی از این فیلم از وجود خودم و الهام گرفته از شخصیت‌های واقعی در اطرافم بوده است.

کارگردان فیلم میرو خاطرنشان کرد: مردم استان  سیستان و بلوچستان به مهمان‌نوازی، جوانمردی و غیرت  مشهور هستند و فیلم سینمایی «میرو» نماینده‌ای از همین ویژگی‌های کمتر گفته شده اهالی مردم این منطقه از کشورمان است.

گفتگو از :معصومه شمسینی غیاثوند

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
علی اوجی بازیگر سینما و تلویزیون به دیباچه گفت؛

من هم باید شمشیر خودم را برای دفاع از سینمای اجتماعی زمین بگذارم و فیلم بسازم!

۰۹:۱۰  -  ۱۷ بهمن ۱۴۰۳
گفتگو دوربین «ویژه برنامه فجر دیباچه» با آریا عظیمی نژاد، آهنگساز مطرح کشورمان

استعداد‌های عصر جدید، وضع مالی شان خیلی خوب شده است!

۱۲:۳۳  -  ۲۰ بهمن ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با فرزین محدث بازیگر فیلم سینمایی «آنتیک»

جسارت، باعث خلاقیت می‌شود / کاراکتری که من آن را ایفا کردم، شخصیت خاص و عجیب و غریبی دارد!

۱۱:۳۶  -  ۱۴ بهمن ۱۴۰۳
گفتگو دوربین «ویژه برنامه فجر دیباچه» با جواد افشار، کارگردان سریال گاندو

هیچ مشکلی با حسن روحانی ندارم، آنچه گفتم واقعیت تاریخ بود!

۱۹:۳۱  -  ۱۹ بهمن ۱۴۰۳
کارگردان فیلم سینمایی «ترک عمیق» در گفتگو با دیباچه مطرح کرد؛

امیدوارم ژانر اجتماعی دوباره احیا شود / دغدغه من بیان موضوعات تنهایی و عشق است!

۱۲:۰۹  -  ۱۴ بهمن ۱۴۰۳
گفتگو دوربین «ویژه برنامه فجر دیباچه» با جواد یحیوی

خودم را در تئاتر پالایش میکنم / جنجال حاکم بر سینما، ما را از موضوع فرهنگ و هنر دور کرده است !

۲۱:۱۷  -  ۱۸ بهمن ۱۴۰۳
گفتگو دوربین «ویژه برنامه فجر دیباچه» با پژمان بازغی

انگارخیلی از سبک‌های سینمایی در ایران منسوخ شده است / خاطره بازی با فیلم های سال های دور جشنواره

۱۸:۰۲  -  ۱۸ بهمن ۱۴۰۳
مجید مظفری بازیگر پرآوازه سینمای ایران به دیباچه گفت؛

نزدیک به یک سال، مو و ریش هایم را نزدم و ۱۲ کیلو چاق شدم!

۰۹:۰۰  -  ۱۷ بهمن ۱۴۰۳
غزل شاکری بازیگر فیلم سینمایی « رها » به دیباچه گفت؛

این اطمینان برای من حاصل شد که «رها» از یک خطی نمی‌تواند پایین‌تر باشد!

۱۸:۳۰  -  ۱۵ بهمن ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با صمد طاهری، نویسنده مجموعه داستان کوتاه «آن پریزاد سبزگوش»

تا سوژه‌ای به عواطف من چنگ نزند، سراغ نوشتن آن نمی‌روم/ به روند داستان‌نویسی در ایران خوشبین هستم!

۰۹:۱۰  -  ۱۷ بهمن ۱۴۰۳
شهاب حسینی به دیباچه گفت؛

«رها» با یک سوم هزینه های مرسوم تولید شده است !

۱۸:۱۳  -  ۱۵ بهمن ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با ارسطو خوش رزم، بازیگر سینما و تلویزیون

توجه به لهجه مازندرانی در سریال پایتخت، کار را برای بازی من در «بازی خونی» سخت و وحشتناک کرد!

۱۲:۱۹  -  ۱۴ بهمن ۱۴۰۳