شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 27 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۳۵۰۵
تاریخ انتشار : ۳۷ : ۱۹ - ۰۲ اسفند ۱۴۰۲

به گزارش دیباچه، عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب، اقدام شرکت مالک اینستاگرام (متا) در انسداد حساب «خامنه‌ای دات‌ آی‌آر» (KHAMENEI.IR) را نشان‌دهنده دیکتاتوری دیجیتال مدعیان آزادی بیان دانست و از دوستداران ایران خواست تا به شرکت متا نشان دهند که چینین اقدامی بی‌هزینه نیست.

در چهارمین و آخرین روز برپایی بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران، نشست ویژه «بررسی عملیات‌های رسانه‌ای KHAMENEI.IR در طوفان الاقصی و مسدود شدن حساب اینستاگرام این رسانه»، برگزار شد و مهدی فضائلی عضو این دفتر به تبیین دیکتاتوری دیجیتال مدعیان آزادی بیان و تلاش بی‌فایده آنان برای جلوگیری از انتقال پیام معظم له پرداخت.

واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به مسدود شدن حساب KHAMENEI.IR در اینستاگرام

فضائلی در تشریح اهداف این دفتر از افتتاح حساب‌های کاربری در سکوهای گوناگون فضای مجازی گفت: در «خامنه‌ای دات‌ آی‌آر» به دنبال اطمینان از ارسال پیام به مخاطب بودیم. تلاش حداکثری این بوده تا از تمام بسترهای رسانه‌ای برای انتقال مواضع رهبر معظم انقلاب به سراسر جهان استفاده شود.

وی ادامه داد: تعداد کاربران و گویشوران زبان‌ها در اولویت بهره‌برداری از سکوها بود و از روزیکه «خامنه‌ای دات آی‌آر» ایجاد شد، در استفاده از این امکانات پیشرو بود و هنگامی که با ممانعت از انتقال پیام از طریق ماهواره مواجه بودیم، فضای مجازی و سکوها موجب انتقال پیام معظم له شد.

وی در ارتباط با مسدود شدن حساب اینستاگرام این دفتر، اظهار داشت: چنین اقدامی بی‌سابقه نبود و پیشتر نیز در همین سکو و در زبان‌های دیگر چنین اتفاقی رخ داده بود که البته پس از گذشت یکی دو روز امکان فعالیت دوباره فراهم می‌شد.

وی اضافه کرد: این بار بدون اطلاع قبلی حساب یادشده بسته شد و به پیگیری‌های ما نیز بدون پاسخ ماند. و به نظر می‌رسد که بنا بر بازگشایی آن نباشد.

فضائلی گفت: به نظر می‌رسد گردانندگان این سکوها هر زمان احساس کنند که پیامی بر خلاف سیاست‌های آنها منتشر شده است، تمامی ادعاها، شعارها و تصویر بزک کرده خود را زیر پا می‌گذارند تا با دیکتاتوری دیجیتال جلوی انتقال این پیام را بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه اتفاق اخیر جلوی انتقال پیام را نخواهد گرفت و توقفی ایجاد نخواهد شد، تصریح کرد: فعالیت مجدد در متا (شرکت مالک اینستاگرام) بررسی و در صورت امکان از سر گرفته خواهد شد. حق خود می‌دانیم که با ظرفیت‌های وزارت امور خارجه پیگیری حقوقی نیز انجام دهیم.

وی اضافه کرد: باید مردم ایران و دوستداران کشورمان در دیگر کشورهای جهان به متا نشان دهند که چنین اقدامی بی‌هزینه نیست و این شرکت را باید پاسخگو کنند.

فضائلی در خاتمه سخنان خود، بسته شدن حساب اینستاگرام «خامنه‌ای دات آی‌آر» را «آزمون مدعیان آزادی بیان در سراسر جهان» ارزیابی و تصریح کرد: در صورت برخورد با رسانه‌ای با مخاطب محدود، هیاهوی بسیار ایجاد می‌شود ولی با بسته شدن اکانتی با پنج میلیون دنبال‌کننده صدایی از مدعیان [آزادی بیان] بلند نشده است و واکنشی نشان داده نمی‌شود. این آزمونی مهم و گویای این واقعیت روشن است که آزادی بیان ابزاری در دست دیکتاتورهاست.

بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه های ایران یکشنبه ۲۹ بهمن با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش حماس و جمعی از مسئولان در مصلای امام خمینی (ره) افتتاح شد و تا امروز دوم اسفندماه ادامه دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳