شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 27 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۳۴۶۲
تاریخ انتشار : ۰۱ : ۱۸ - ۰۹ بهمن ۱۴۰۲

دیباچه- معصومه شمسینی غیاثوند: شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر به دبیری امیر عبدالحسینی در موزه‌ هنرها معاصر تهران افتتاح شد و  آثار منتخبین تا ۲۶ بهمن‌ماه برای مخاطبان به نمایش در می‌آید.

مسعود زنده روح کرمانی، دبیر هنری شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر از طراحی و تدوین بخش نظری این جشنواره برای آموزش هنرمندان در قالب نشست‌هایی تخصصی خبر داد و گفت: آموزش به عنوان یکی از موضوعات برای هنرمندان جوان در این جشنواره مورد توجه قرار گرفته است.

جشنواره فجر باید قله اتفاقات هنرهای تجسمی باشد/ موزه هنرهای معاصر جایگاه خوبی در نمایش آثار هنرمندان دارد

این هنرمند عکاس درباره نقش موزه هنرهای معاصر و همکاری در برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی فجر به دیباچه گفت: موزه هنرهای معاصر نقش خود را با حفظ شان و جایگاه خود به خوبی برای نمایش آثار هنرمندان ایفا کرده است.

دبیر هنری شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر افزود: موزه هنرهای معاصر در برگزاری مراسم افتتاحیه و دو بخش غیررقابتی مفاخر و نمایشگاه آینه در آینه که در حوزه گرافیک و تصویرسازی تمرکز دارد، نقش مهمی را در نمایش آثارایفا کرده است؛ همچنین برخی از آثار هنرمندان این دوره متعلق به چهار یا پنج سال نخست بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است.

زنده روح کرمانی درباره رویکرد شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر خاطرنشان‌ کرد: جشنواره فجر باید قله اتفاقات هنرهای تجسمی باشد و سعی می‌کنیم که امکان برگزاری جشنواره را در بهترین شرایط برای هنرمندان فراهم کنیم. اگر نگاه فراگیر هنر با حفظ همه چارچوب‌های آن نباشد، نمی‌توان این مسیر را با موفقیت ادامه داد، این رویکرد را در جشنواره‌های سال‌های آتی ادامه خواهیم داد تا جشنواره دوره هفدهم چند گام جلوتر از جشنواره دوره فعلی باشد.

آثار مفاخر هنرهای تجسمی به روایت موزه هنرهای معاصر تهران و «آینه در آینه ۳» (پوسترهای مقطع انقلاب و پس از آن) در گالری‌های موزه هنرهای معاصر تهران افتتاح شد و در بخش مفاخر هنرهای تجسمی بیش از ۸۰ اثر از ۵۵ هنرمند و در بخش پوسترهای انقلاب ۹۷ اثر از ۲۷ هنرمند.به نمایش در آمده است.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳