شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 27 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۳۴۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۸ : ۱۲ - ۲۷ دی ۱۴۰۲

به گزارش دیباچه، برنامه "خونه خودتونه" کاری از برنامه سازی شبکه افق سیماست که به تهیه کنندگی سید روح الله رحیمی هر روز حوالی ساعت ۱۷ روی آنتن می‌رود؛ علی یگانه  که اجرای این برنامه را بر عهده دارد معتقد است: یکی از دلایلی که برنامه "خونه خودتونه" توانسته نسبت به برنامه های دیگر با چنین سبک و سیاق هایی متمایز شود، آن است که این برنامه دستمایه تولیدات خود را بر پایه موضوعاتی نهاده که تاکنون کمتر به آن پرداخته شده ، همچنین بررسی مباحث مهم ارتباطی بین اهالی خانواده یکی از موضوعات دیگری است که این برنامه، با نگاه متفاوت به آن ها توانسته "خونه خودتونه" را با موفقیت جلو ببرد.

روایت مجری جوان از تلاش سازندگان «خونه خودتونه» برای اغناع مخاطب

علی یگانه مجری برنامه "خونه خودتونه" در گفت و گو با دیباچه گفت: این برنامه از آن جهت مورد استقبال مخاطب قرار گرفته که مباحث  و مسائل  برگرفته از جامعه را  پایه و مبنای خود قرار داده و در این برنامه یاد میگیریم که چگونه در ارتباط با خانواده و جنسیت ها ،سن ها و مشاغل مختلف، عملکرد بهتر و مطلوب تری داشته باشیم.  چون از آنجا که خانواده  پایه اصلی رشد و تعالی افراد به حساب می‌آید، به همین‌ دلیل ما در "خونه خودتونه"  سعی کردیم از جوانب مختلف موضوعاتی که می‌تواند در رشد و تعالی اعضای خانواده سهیم باشند را مورد بررسی قراردهیم.

این مجری و گوینده رادیو بیان کرد: یکی از کارهای جذاب این برنامه  آن است که فقط صرفا صحبت های کارشناس شنیده نمی‌شود بلکه در آن سعی کردیم مباحثی که مورد ابهام و دغدغه جامعه و مردم است را در لابه‌لای گفتگو های خود مورد بررسی قرار دهیم، به همین دلیل در " خونه  خودتونه " با قرار دادن سامانه پیامکی ۱۰۰۰۶۸ خانواده هارا دعوت میکنیم که در مباحث این برنامه سهیم شوند و اظهار نظر کنند و پیرامون صحبت های کارشناس مباحثی را بیفزایند و ما نیز این گفتگو هارا چاشنی برنامه می‌کنیم و این یکی از مهم ترین تمایزاتی که این برنامه در مقابل  برنامه های دیگری با سبک و سیاق خود در بطن خود جای داده است.

مجری برنامه "سعادت آباد" رادیو تهران اظهار داشت: یکی دیگر از وجه تمایزات این برنامه پرداختن به مباحث و مسائلی است که در رسانه ملی کمتر به آن نگاه شده است. در واقع این برنامه موضوعاتی را دستمایه خود قرار داده که در عین اهمیت داشتن می‌تواند در ارتباطات خانوادگی تاثیر بسزایی داشته باشد.
موضوع توجه به حیا در روابط و ارتباطات ما یکی از مباحثی است که در برنامه "خونه خودتونه" به آن پرداخته شده و اینکه مقوله حیا در ارتباط سبب می‌شود بتوانیم با حفظ خط قرمز ها ارتباطات خوبی را با افراد به ویژه اهالی خانواده داشته باشیم.
یکی از آیتم های این برنامه که مورد استقبال خوب مخاطبان قرار گرفته برنامه دکتر غمخواری است که در آن پیرامون ارتباط موثر والدين با نوجوانان مباحثی مطرح می‌شود که این مباحث  به نوبه خود میتواند، روابط پدر و مادر با فرزندان تاثیر خوبی گذاشته و به والدين در راستای درک  بیشتر فرزندان خود مطالبی را ارائه نمایند.

در کل در برنامه خونه خودتونه خواهیم گفت؛ افراد به واسطه به روز کردن خود نسبت به مباحث روز جامعه می‌توانند ارتباط و تعامل بهتری با یکدیگر برقرار نمایند و به یک خودشناسی خوبی دست یابد. خدارا شاکرم که مخاطبان بسیاری هر روز عصر برای تماشای برنامه خونه خودتونه پای تلویزیون می‌نشینند و با این برنامه را همراه و همگام می‌شود.

مجری برنامه "زنده رود" پیرامون اینکه یک مجری چقدر می‌تواند نقش موثری در تاثیر گذاری یک برنامه داشته باشد، بیان کرد: مجری نقش مهم و بسزایی در موفقیت و ماندگاری یک برنامه دارد و در واقع به مثابه مربی یک تیم فوتبال است، که سایر عوامل همچون دروازه بان، دفاع و هافبک که در واقع طبق پاس کاری هایی که انجام می‌دهند توپ را به او برساند. اگر مجری گل را به ثمر  برساند یک برنامه را به موفقیت رسانده اگر نه باید در راستای اجرای بهتر، تمرینات بیشتری  را پشت سر بگذارد، پس مجری کسی است که بیشترین بار برنامه را به دوش می‌کشد تا آن را به ثمر برساند و در کل یک مجری باید به گونه ای سکان اجرای یک برنامه را به عهده  بگیرد که توانایی اجرای آن را داشته باشد به گونه ای که بتواند آن برنامه را به سرمنزل مقصود و موفقیت نهایی برساند.

یگانه در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم اتفاقات خوب برای برنامه تلویزیونی رقم  بخورد و مخاطبان را بتوانیم از آنچه که درخواست دارند، از یک برنامه خوب و مطلوب رسانه اقناع کنیم و همچنین  از مدیر محترم شبکه افق اقای یزدانی، مدیر گروه محترم جناب میر خانی، تهیه کننده روح الله رحیمی، کارگردان علی کربلایی، سردبیر رضا رحیمی فرد و دستیار تهیه کننده فاطمه شریفی تشکر میکنم.

و جمله پایانی من " یک نفر حسرت لبخند تو را می بارد، خنده کن عشق نمک گیر شود بعد برو  "

انتهای پیام / 

گفت و گو از : دینا محمدی

برچسب ها: شبکه افق ، علی یگانه ، مجری
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ابراهیم رحیمی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
0
0
درودبرشما آقای یگانه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳