شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 27 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۳۴۲۶
تاریخ انتشار : ۲۰ : ۱۸ - ۱۹ دی ۱۴۰۲

 باشگاه پرسپولیس امکان هزینه بیشتر از سقف قرارداد خود را نخواهد داشت.

بعد از اقاله قرارداد با یحیی گل‌محمدی، سرخپوشان پایتخت حالا ۲۴ ساعت به برانکو ایوانکوویچ فرصت دادند تا پاسخ خود به پیشنهاد این تیم را بدهد و برای امضای قرارداد وارد ایران شود. در غیر این صورت، به گفته مدیران باشگاه پرسپولیس، این تیم به سراغ سایر گزینه‌ها خواهد رفت تا شاید کمی با تاخیر سرمربی معرفی شود.

سقف ۶۰۰ هزار دلاری پرسپولیس برای بازگشت برانکو

در حالی که شایعات پیرامون امضای قرارداد با برانکو و رقم پیشنهادی پرسپولیس بالا گرفته، باشگاه پرسپولیس هرگونه مشکل برای عدد و رقم را تکذیب می‌کند و معتقد است که در این زمینه هیچ اختلافی با سرمربی کروات وجود ندارد.

برانکو در زمان ترک پرسپولیس، با توجه به قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی، یک میلیون و صد هزار یورو از قرمزها دریافت کرد و اعضای کادرفنی او هم در مجموع حدود ۵۰۰ هزار یورو دریافتی داشتند که البته این رقم با احتساب آپشن قرارداد محاسبه شده بود.

این بار اما باشگاه پرسپولیس علاوه بر مسئله نقدینگی و تأمین اعتبار، با یک سد دیگر هم برای برآورده کردن نیازهای پروفسور مواجه شده است. بر اساس قوانین و مقررات سازمان لیگ، از یک سو تیم‌های ایرانی امکان انعقاد قرارداد بر پایه ارزهای دلار و یورو را ندارند و از سوی دیگر مجموع قرارداد بازیکنان و مربیان آنها نباید از ۳۲۵ میلیارد تومان تجاوز کند.

باشگاه پرسپولیس در ابتدای فصل تمام بودجه تخصیص یافته را برای استخدام بازیکنان و کادرفنی هزینه کرد. حالا قرمزها با یحیی گل‌محمدی برای فسخ قرارداد به توافق رسیده‌اند و برای استخدام سرمربی جدید هم تنها امکان ثبت رقم قرارداد مابه‌تفاوت یحیی و سرمربی جدید را خواهند داشت.

بر اساس اسناد کدال، باشگاه پرسپولیس ۶۲ میلیارد تومان تعهد پرداخت نسبت به کل کادرفنی پرسپولیس اعم از مربیان داخلی و خارجی داشت که به عبارتی حالا با گذشت نیمی از فصل، باید ۳۱ میلیارد تومان از این رقم آزاد شود.

به این ترتیب باشگاه پرسپولیس تنها امکان پرداخت ۶۰۰ هزار دلار به برانکو ایوانکوویچ و دستیارانش خواهد داشت که برای یک نیم فصل عدد کمتری نسبت به آخرین قرارداد آنها در جمع سرخپوشان محسوب می‌شود.

از طرف دیگر اگر باشگاه پرسپولیس بتواند نظر اعضای کادرفنی را جلب کند تا آنها بخشی از دستمزد خود را ببخشند و قرارداد خود را فسخ کنند، امکان پرداخت بیشتری برای کادرفنی بعدی خواهند داشت.

با این حال باید دید که برانکو تا ۲۴ ساعت آینده چه پاسخی به پرسپولیس خواهد داشت و آیا شرایط محدود این باشگاه را خواهد پذیرفت یا خیر.

منبع : ورزش سه

برچسب ها: برانکو ، پرسپولیس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳