شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 27 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۳۳۷۰
تاریخ انتشار : ۱۱ : ۱۶ - ۰۲ دی ۱۴۰۲

 به گزارش دیباچه؛ چهارمین همایش ملی فقه هنر ۲۵ و ۲۶ بهمن ماه در مشهد برگزار خواهد شد، «مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی»، «پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات»، «پژوهشگاه مطالعات فقه معاصر» و «معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی» این همایش را برگزار می‌کنند و علاقمندان به شرکت در این همایش تا ۱۵ دی‌ماه فرصت دارند چکیده مقالات خود را ارسال کنند.
حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی درّی، مدیر مدرسه فقه هنر با اشاره به رویکرد چهارمین همایش ملی فقه هنر به دیباچه می‌گوید: موضوع سیاست‌گذاری و هنر منطبق با احکام اسلامی به دغدغه مشترک در میان اصحاب فقه و هنر تبدیل شده است و بر این اساس، چهارمین دوره همایش فقه هنر با موضوع میان‌رشته‌ای بین هنر و حکمرانی برگزار خواهد شد.

موضوع سیاست‌گذاری و هنر منطبق با احکام اسلامی به دغدغه مشترک در میان اصحاب فقه و هنر تبدیل شده است!

مدیر مدرسه فقه هنر به تبیین محورهای چهارمین دوره همایش ملی فقه هنر پرداخت و گفت: «فقه هنر؛ سیاست‌گذاری و قانون‌گذاری»، «فقه هنر، حمایت از هنر اسلامی و مقابله با انحرافات»، «فقه هنر؛ نظارت بر اجرای قوانین و سیاست‌ها»، «فقه هنر و حاکمان»، «حکمرانی در هنر و فتاوای فقهی» و «رسانه ملی و حکمرانی در عرصه هنر» از جمله محورهای این همایش است.
حجت‌الاسلام و المسلمین درّی با دعوت از روحانیون، دانشگاهیان و فرهیختگان برای ارسال مقاله به چهارمین همایش ملی فقه هنر، خاطرنشان‌کرد: با توجه به درخواست مراکز متعدد فرهنگی و هنری، امکان دریافت مقالات تا ۱۵ دی ماه تمدید شده است و علاقه‌مندان می‌توانند عنوان و چکیده مقالات خود را به دبیرخانه همایش ارسال کنند.
مدیر مدرسه فقه هنر به فعالیت‌های مرتبط پژوهش مدرسه فقه هنر اشاره کرد و اظهارداشت: نخستین دوره همایش فقه هنر با موضوع فلسفه فقه هنر برگزار شد و با دیدار دست‌اندرکاران همایش با مقام معظم رهبری و پیام راهگشای ایشان همراه بود. دومین دوره همایش فقه هنر  سال ۱۳۹۶ برگزار شد و سومین دوره همایش با موضوع فقه نمایش و سینما با استقبال خوب اهالی هنر در شیراز همراه بود.
دبیر اجرایی چهارمین همایش ملی «فقه هنر»، با بیان اینکه چهار جلد کتاب از مجموع مقالات همایش‌های ملی فقه منتشر شده است، عنوان‌کرد: به‌تازگی دو جلد کتاب مقالات فقهی و مقالات حقوقی سومین دوره همایش فقه هنر در دفتر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور نمایندگان نهادهای فرهنگی، هنری و سینمایی رونمایی شد.

گفتگو از : معصومه شمسینی غیاثوند

برچسب ها: فقه هنر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳