سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Tuesday, 30 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۳۲۹۳
تاریخ انتشار : ۳۳ : ۱۱ - ۲۸ آبان ۱۴۰۲
گزارش دیباچه درباره آینده تیم ملی نوجوانان ایران

دیباچه - هیلدا حسینی خواه: شیربچه‌ها یا بزرگ مردان کوچک، نامش را هر چه میخواهید بگذارید. این بچه‌ها در عین شایستگی روز جمعه ۲۶ آبان ماه ۱۴۰۲ با پنج گل نیوکالدونیا را در هم کوبیدند و به مرحله بعدی جام جهانی نوجوانان در اندونزی رفتند.

کمی تحقق پیش بینی پیروزی پرگل طول کشید، اما در واپسین لحظات شاگردان حسین عبدی در تیم ملی فوتبال ایران دو گل دیگر زدند و شمار گل‌های ایران را به عدد پنج رساندند.

در گروه C بلوایی بود. گروه مرگ و سه مدعی. انگلیس، برزیل و ایران شش امتیازی هستند و به دلیل تفاضل اول تا سوم شده اند. حالا هر سه تیم به یک هشتم نهایی صعود کرده اند. در واقع ایران به عنوان تیم سوم به جمع ۱۶ تیم برتر رقابت‌ها راه پیدا کرده است. حالا بر اساس فرمول برگزاری رقابت ها، ایران در یک هشتم نهایی با صدرنشین گروه A یعنی مراکش مصاف می‌دهد. کار راحتی دارند؟ قطعا نه. آن‌ها حتی مقابل نیوکالدونیا هم کار راحتی نداشتند، این که دیگر صدرنشین یک گروه دیگر در همین جام جهانی است. مراکش نیز مانند ایران از ۳ بازی خود در مرحله گروهی ۶ امتیاز کسب کرده بود. چقدر می‌شود به این تیم امیدوار بود؟ کارشناسان بهتر پاسخ میدهند.

این تیم را لوس نکنید!

رجبی: برای این تیم باید همه کار کرد

رضا رجبی کارشناس فوتبال و از چهره‌های قدیمی استقلالی به دیباچه گفت: خیلی خوب است که به مرحله بعدی رفته ایم، آن هم با این نتایج درخشان. با این حال به نظر من آنچه که بیشتر اهمیت دارد نه دیدار یا دیدار‌های بعدی تیم ملی در همین رقابت‌ها که آینده بازیکنان است.

وی بعد از دیدار ایران و کالدونیا گفت: این تیم موقعیت زیاد خلق می‌کند، اما گاهی اوقات از سر بی تجربگی آن‌ها را هدر می‌دهد. برای دیدار با مراکش این موضوع مهم باید مد نظر ما باشد.

رجبی با انتقاد نسبت به تعاریف و تمجید‌های بیش از اندازه درباره تیم ملی فوتبال نوجوانان گفت: این تیم را لوس نکنید. این بزرگ مردان کوچک نیازی ندارند که تا این اندازه با تعاریف اغراق آمیز روبرو شوند. ما باید آن‌ها را تشویق کنیم، اما اغراق ممنوع. بله، دست به کار بزرگی زدند، ولی بهتر است خویشتن دار باشیم.

وی خاطر نشان کرد: پیش بینی من از دیدار با مراکش برد ملی پوشان نوجوان ایران است. امیدوارم این اتفاق رخ دهد و نتیجه‌ای بسیار عالی و خوشحال کننده بگیریم.

طالبی: باید به آن‌ها افتخار کرد

فرشید طالبی که زمانی نامزد دریافت عنوان مرد سال آسیا شده بود این روز‌ها نیز به عنوان کارشناس فوتبال فعالیت می‌کند. این چهره سپاهانی هم گفت: این بچه‌ها نشان دادند اگر کمی سرمایه گذاری وجود داشته باشد رده‌های سنی بهترین رده برای نتیجه گیری هستند. حالا ما از این پسر‌ها یاد میگیریم که چگونه به تیم بزرگسالان نشان بدهیم راه صعود از حذفی جام جهانی چگونه است.

وی افزود: نکته‌ای که درباره تیم ملی فوتبال نوجوانان بسیار قابل توجه است به هماهنگی فوق العاده بین بازیکنان تیم ملی برمیگردد. انگار سال‌ها که بازی می‌کنند و سال هاست که کنار یکدیگر حضور دارند. واقعا حسین عبدی تیم خوبی ساخته است.

طالبی تصریح کرد: من هم مثل همه اهالی فوتبال نگران این نسل از فوتبال هستم. هرگز نباید بعد از جام جهانی آن‌ها را کنار بگذاریم. به این بچه‌ها اهمیت بدهیم. آینده فوتبال ما دست همین هاست، نه حتی تیم ملی بزرگسالان و ستاره‌هایش. این‌ها آینده ما را می‌سازند.

گفتنی است مسابقه این دو تیم از ساعت ۱۵:۳۰ روز سه‌شنبه در ورزشگاه گلورا بونگ تومو شهر سورابایا اندونزی برگزار می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
حرمت‌شکنی ستاره؛ بازیکنی که یاغی شده!

درگیری لفظی زشت محمد صلاح با " یورگن کلوپ " پیش از ورود به زمین!+ فیلم

۱۷:۴۰  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار