شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 27 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۳۲۷۰
تاریخ انتشار : ۴۲ : ۱۷ - ۱۷ آبان ۱۴۰۲
گزارش دیباچه درباره بی اخلاقی های اخیر در فوتبال ایران!

در روزهای اخیر نه تساوی های مشابه استقلال و پرسپولیس در لیگ برتر مهم بود نه هر آن چیز دیگری که در فوتبال رقم خورد. در روزهایی که گذشت آنقدر حرمت شکستند و آنقدر به یکدیگر با ادبیاتی خارج از شان توهین کردند که اصل و متن فوتبال فراموش شد.

به گزارش دیباچه ، دعوای رسانه ای و شدید گل محمدی و نکونام بسیار تاسف برانگیز بود. این دو چهره سرشناس فوتبال ایران حتی لحظه ای به این فکر نکردند که این میزان از دعوای بیخود و بی جهت تا چه اندازه در هر چه بیشتر مسموم کردن جو فوتبال ایران تاثیرگذار است. از میان ده ها تاثیر منفی که این دعوای زشت از خود بر جای می گذارد چه چیزی بدتر از عمیق شدن دشمنی بین هواداران پرشمار دو تیم؟ تا لحظه نگارش این سطور نه تنها اوضاع بین دو تیم و دو سرمربی بهتر و مساعد نشده که بدتر هم شده است. هیچکس این دعوا را تایید نکرد. هیچ یک از پیشکسوتان دو تیم هم نه طرف نکونام را گرفت نه طرف گل محمدی را. هیچ چیز به نفع این دو پیش نمی رود. اسطوره های فوتبال ایران چقدر راحت اعتبار خودشان را خدشه دار می کنند.

محمد پنجعلی: چرا برخی اصرار دارند هیزم به آتش اختلافات بریزند؟!

دود دعوا در چشم هواداران

محمد پنجعلی مدافع سالهای دور پرسپولیس می گوید : این دعواها هرگز به نفع فوتبال نبوده و نخواهد بود. وی در گفت و گویی کوتاه با خبرنگار دیباچه عنوان کرد: «دود این دعواها فقط به چشم هواداران می رود. بهتر است که حرمت ها حفظ شود. آخر ما چه زمانی از این دعواها سود برده ایم؟ هزار تا مشکل داریم. به جای اینکه این دعواها را در رسانه ها مطرح کنیم باید به فکر دیگر مشکلات اساسی فوتبال ایران باشیم. اصلا هوادار چه گناهی دارد؟ اصلا چرا برخی اصرار دارند هیزم به آتش اختلافات بریزند؟»

محمد پنجعلی: چرا برخی اصرار دارند هیزم به آتش اختلافات بریزند؟!

همه کوتاه بیایند

پنجعلی در ادامه گفت: «چقدر بد است که حرمت ها را به راحتی زیر پا می گذارند. من قصد حمایت از گل محمدی را ندارم اما چقدر راحت احترام او را زیر پا می گذارند. از نظر سن و سال هم بخواهید حساب کنید نکونام چند سالی از گل محمدی کوچک تر است. نکونام باید به خاطر مسئله بزرگ تر و کوچک تر بودن کوتاه می آمد. البته همه اینها افتخار ما هستند. ای کاش همگی با هم کوتاه بیایند. به خاطر خودشان نه، به خاطر هوادارانی که استقلال و پرسپولیس بدون آنها هیچ هستند.»

آتش بیاران معرکه!

در حالی که پیشکسوتانی مثل محمد پنجعلی و یا حسن روشن از طرفین دعوا می خواهند به خاطر هواداران کوتاه بیایند برخی در این دعوا آتش بیار معرکه شده اند. نمونه اش مدیرعامل آبی ها یعنی علی خطیر در یک گفت و گوی جنجالی تاکید کرد که جواد نکونام برترین لژیونر تاریخ فوتبال ایران است. البته که بحث برترین لژیونر تاریخ فوتبال ایران چه کسی است هیچ ارتباطی به این دعوا ندارد. حتی ارتباطی به استقلال و پرسپولیس هم ندارد. اما خطیر با این اظهار نظر در این دعوا طرف نکونام را گرفت.

 

محمد پنجعلی: چرا برخی اصرار دارند هیزم به آتش اختلافات بریزند؟!

محمد پنجعلی: چرا برخی اصرار دارند هیزم به آتش اختلافات بریزند؟!

واکنش معنادار وحید هاشمیان به صحبت‌های علی خطیر درخصوص نکونام و بهترین لژیونر تاریخ ایران با انتشار دو تصویر از دوران حضورش در بایرن‌مونیخ و هامبورگ

دعوای سرمربیان سرخ هر لحظه و هر روز در میان دیگر چهره های فوتبالی ریشه دوانده است. وحید هاشمیان نیز به طور کاملا غیرمستقیم وارد این دعوا شد و بعد از اظهار نظر خطیر مبنی بر اینکه برترین لژیونر تاریخ ایران جواد نکونام است عکسی از خود با پیران بایرن مونیخ در اینستاگرام منتشر کرد تا نشان دهد برترین لژیونر تاریخ کیست.

خروش سروش !

سروش رفیعی هم وسط بازی افتاد. او هم مصاحبه ای در حمایت از یحیی گل محمدی انجام داد اما خیلی زود کنار کشید. در واقع جسته و گریخته شنیده می شود این بازیکن تاثیرگذار سرخ ها با دستور باشگاه از صحبت کردن در اینباره منع شده است. به نظر می رسد باشگاه استقلال نیز چنین شرایطی را برای بازیکنان خود در نظر گرفته است و کسی حق اظهار نظر در اینباره و انجام مصاحبه های جنجالی را ندارد. این تنها حرکت مثبتی است که تا به حال از سوی دو باشگاه در این غائله دعوا سر زده است. البته هنوز نمی دانیم چرا کمیته انضباطی به دعوای نکونام و گل محمدی ورود نمی کند؟ مگر خون آنها رنگین تر است که جریمه نشوند؟

گزارش  از : هیلدا حسینی خواه

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار