يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Sunday, 28 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۳۲۱۴
تاریخ انتشار : ۱۷ : ۱۸ - ۲۵ مهر ۱۴۰۲
گزارش دیباچه| نیمکت تیم ملی والیبال ایران به چه کسی می رسد؟

تیم ملی والیبال ایران بعد از روز‌های تیره و تار انتخابی المپیک هنوز به ساحل آرامش نرسیده است.

دیباچه - هیلدا حسینی خواه: والیبال ایران با وجود موفقیت‌هایی که در سال ۱۴۰۲ به دست آورد، اما هنوز «ناکام» توصیف میشود. ابتدا نتایج ضعیف و دور از انتظار در لیگ ملت‌های والیبال و سپس شکست مقابل ژاپن در فینال قهرمانی آسیا آن هم در ارومیه بیشترین حجم فشار را بر بهروز عطایی وارد آورد تا بالاخره از سمت خود به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال ایران کناره گیری کند. اما گوش عطایی به این حرف‌ها بدهکار نبود. ( البته اگر واقعیت را بخواهید، فدراسیون والیبال هم گزینه‌ای نداشت). به هر حال تیم عازم بازی‌های آسیایی شد آن هم در شرایطی که صحبت‌های بسیار زیادی درباره لزوم بازگشت ستاره‌ای به نام سعید معروف مطرح شده بود. این درخواست بزرگ اهالی والیبال در نهایت به جایی نرسید و کاپیتان سابق ایران همچنان رضایت به بازگشت نمی‌دهد. به هر حال تیم ملی والیبال با یک قهرمانی قابل پیش بینی در بازی‌های آسیایی هانگژو راهی برزیل شد تا در رقابت‎های انتخابی المپیک شرکت کند.

احتمال دلچسب ایتالیایی!

آنجا هم که تیم بهروز عطایی به غیر از قطر به هیچ تیمی نه نگفت تا در نهایت  تقریبا تمامی امیدهایش برای صعود به المپیک از بین برود. با توجه به سقوط تیم ملی والیبال ایران به رده پانزدهم انتخابی المپیک، دیگر کمتر امیدی به المپیک وجود دارد. در همان رقابت‌های انتخابی المپیک در برزیل بود که بهروز عطایی بالاخره رضایت به رفتن داد. اما اکنون که والیبال در بدترین موقعیت به سر می‌برد و کمتر امیدی برای صعود به المپیک دارد چه کسی میتواند بهترین گزینه جانشینی برای او باشد؟

گزینه فیک!

نخستین گزینه‌ای که برای تیم ملی والیبال ایران مطرح شد کاملا رسانه‌ای و نامش بر اساس پیش بینی‌ها بود. او کسی نیست جز، آناستازی، مربی شهیر برزیلی. البته که این گزینه‌ای کاملا فیک بود؛ هر چند بعدا ادعا شد که فدراسیون در حال مذاکره با اوست. زمانی اطمینان حاصل شد که او سرمربی ایران نمی‌شود که خودش مصاحبه‌ای انجام داد و چنین خبری را تکذیب کرد.

بازگشت به مهره قدیمی

دومین گزینه مطرح شده در روز‌های اخیر، سرمربی سابق تیم ملی ایران یعنی آلکنو بود. با آلکنو در المپیک ۲۰۲۲ توکیو شرکت کردیم و البته نتایج خوبی هم نگرفتیم. شگفت آنکه به فاصله کمتر از دو سال این مربی مجددا نامش برای سرمربی گری در تیم ملی والیبال ایران مطرح شده است. خبر می‌رسد که فدراسیون مذاکراتی هم با او داشته است. البته برخی می‌گویند با توجه به اینکه هیچ گزینه‌ای در دسترس نیست، آلکنو می‌تواند بهترین گزینه باشد. در این میان اخباری مبنی بر مذاکره با رنان دال زاتو، سرمربی مستعفی تیم ملی والیبال برزیل به گوش می‌رسد که البته این یکی هم چندان خبر معتبری به نظر نمی‌رسید.

بهترین گزینه از نظر کارشناسان؟

اما مهم‌ترین گزینه این روز‌های والیبال ایران کسی نیست جز بلنجینی مربی ۵۲ ساله ایتالیایی. نکته بسیار مهم این است که اهالی والیبال بسیار موافق حضور این مربی ایتالیایی در تیم ملی هستند، چون به نظر آن‌ها بلجینی کاملا می‌تواند موفق باشد. او سابقه نایب قهرمان کردن تیم ملی ایتالیا در المپیک ریو را در کارنامه خود دارد و اکنون یکی از بهترین مربیان جهان به شمار می‌رود. کلاس جهانی این مربی اهالی والیبال ذوق زده کرده است. گفته می‌شود که فدراسیون به طور جدی با این مربی در حال مذاکره است و ممکن است این روز‌ها خبر‌های خوبی به اهالی والیبال برسد. به هر حال بعد از روز‌های تیره والیبال و فضای مملو از ناامیدی هیچ چیز بهتر از حضور یک مربی دارای کلاس جهانی در والیبال ایران نیست.

برچسب ها: تیم ملی والیبال
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار