شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 27 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۳۲۰۳
تاریخ انتشار : ۳۴ : ۱۲ - ۲۴ مهر ۱۴۰۲

به گزارش دیباچه، داریوش مهرجویی خالق فیلم هامون و همسرش وحیده محمدی فر، در تاریخ ۲۲ مهر ۱۴۰۲ در ویلای شخصیشان در مشکین دشت کرج بی رحمانه به قتل رسیدند؛ جنایتی باورنکردنی وهولناک که اهالی سینما را در شوک بزرگی فرو برد تا جایی که خانه سینما تحت تاثیر این جنایت و غم سنگینِ این ضایعه‌ی تلخ، سه روز عزای عمومی برای سینمای ایران اعلام کرد.

آخرین خبرها از حواشی قتل خالق فیلم « هامون » و همسرش + اعلام زمان تشییع پیکر این دو هنرمند

فیلمساز، تهیه کننده، دستیار کارگردان، بازیگر و در واقع اکثر اهالی سینما، برنامه سازان و عوامل رسانه ملی، هنرمندان تئاتر، اهالی موسیقی و ورزش ، هر کسی که به نوعی با فیلمها و آثار درخشان استاد مهرجویی خاطره ای داشته با پیام های جداگانه ای نسبت به این غم بزرگ واکنش نشان دادند. 

سازمان سینمایی و در راس آن وزارت ارشاد به طور جد به موضوع قتل آقای مهرجویی و همسرشان ورود کرده اند و پیگیر مطالبات اهالی سینما در خصوص مجازات هر چه سریعتر عوامل این جنایت هستند. 

دستور  ویژه رئیس جمهور برای پیگیری هرچه سریعتر قتل مهرجویی و همسرش

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت از دستور ویژه رئیس‌جمهوری برای پیگیری قتل داریوش مهرجویی و همسرش خبر داد.

 علی بهادری جهرمی با اعلام این خبر گفت: در جلسه روز گذشته هیات دولت وزارتخانه های کشور و فرهنگ و ارشاد اسلامی پیرامون حادثه دلخراش قتل کارگردان مطرح کشور، داریوش مهرجویی و همسر ایشان و اقداماتی که طی ساعات اولیه انجام شده، گزارشی ارائه کردند.
 
آخرین خبرها از حواشی قتل خالق فیلم « هامون » و همسرش + اعلام زمان تشییع پیکر این دو هنرمند

وی افزود: پیرو این گزارش رئیس جمهور ضمن عرض تسلیت به مناسبت فقدان این هنرمند برجسته به خانواده ایشان و جامعه هنری کشور، به بخش های انتظامی و امنیتی دستور دادند تا با جدیت و سرعت مضاعف موضوع مورد بررسی قرار گرفته و نتایج اقدامات به مردم نیز اطلاع رسانی شود.

گزارش اولیه پلیس 
 
فرمانده انتظامی استان البرز گفت:«این حادثه به علت نامعلوم توسط فرد یا افراد ناشناس رخ داده و هنوز انگیزه قتل مشخص نیست. شواهد حاکی از آن است که این قتل بر اثر جراحت ناشی از ضربات سلاح سرد از ناحیه گردن و اعضای بدن انجام شده است. آثار ضرباتی از برخورد چوب با سر مرحوم مهرجویی وجود دارد. موضوعی که نشان می‌دهد علاوه بر اصابت جسم تیز، قاتل یا قاتلان ضرباتی را نیز با چوب به این کارگردان سینمای کشورمان وارد کرده‌اند.»

همچنین سردار محمد قنبری، رئیس پلیس آگاهی فراجا هم با حضور در محل وقوع جنایت گزارشی از نتایج تحقیقات اولیه ماموران پلیس آگاهی را که حدود ۳۰ نفر از آنان رسیدگی به موضوع را عهده دار شده‌اند، شرح داد و گفت: « کل همکاران من در پلیس آگاهی تلاششان بر این است که هرچه سریع‌تر به نتیجه مطلوب برسند و قاتل یا قاتلان را شناسایی و دستگیر کنند.»

قنبری زمان اعلام وقوع این حادثه به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰  را ساعت ۲۲:۳۰ اعلام کرد و گفت: « این حادثه از سوی دختر مرحوم به پلیس اطلاع داده شد. او حوالی ساعت ۱۴:۳۰ از خانه خارج و گویا به یک گالری رفته بود و وقتی به خانه بازگشته با چنین صحنه‌ای مواجه شده است.»

صبح امروز نیز سردار سعید منتظرالمهدی، سخنگوی فراجا اعلام کرد: « نتایج تازه‌ترین تحقیقات کارآگاهان حاکی از آن است که سرنخ‌های جدیدی در این پرونده به دست آمده است، ازجمله اینکه چهار مظنون مورد شناسایی قرار گرفته و در این میان دو نفر از افراد مظنون دستگیر شده‌اند و دو نفر دیگر تا ساعاتی دیگر دستگیر خواهند شد.»

آخرین خبرها از حواشی قتل خالق فیلم « هامون » و همسرش + اعلام زمان تشییع پیکر این دو هنرمند

سخنگوی پلیس کشور همچنین با بیان اینکه «تمامی اطلاعات و دلایل موجود در صحنه جرم توسط کارآگاهان ویژه کشف قتل برداشت شده است»، گفته بود:«عملیات بررسی صحنه ساعاتی پیش به پایان رسید و کارآگاهان در حال تجزیه و تحلیل ادله موجود هستند. متاسفانه در ویلای مرحوم مهرجویی دوربینی نبود. دوربین‌های ورودی شهرک هم کار نمی‌کرد و البته این کارنکردن مربوط به یکی دو روز اخیر نیست و از مدت‌ها قبل دوربین‌ها غیرفعال بودند. اما دوربین‌های دیگری که در این شهرک وجود داشت از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی مورد بررسی قرار گرفته و اطلاعات موجود در آن تخلیه شد.»

واکنش رئیس سازمان صدا و سیما چه بود؟

جبلی ، رئیس سازمان صدا و سیما نیز در پیامی جداگانه نسبت به این جنایت وحشیانه  واکنش نشان داد و اعلام کرد که عاملان این جنایت هولناک تاوان می دهند.

او در بخشی از پیام خود نوشت :  

«روزی تلخ و دردناک برای هنر ایران رقم خورد. فقدان اندوه‌بار و تاسف برانگیز مرحوم داریوش مهرجویی و همسر محترمه‌اش، قلب همه‌مان را جریجه‌دار کرد. آن استاد فقید با قلم و نگاهش یکی از نمادهای سینمای مردمی و محبوب ایران بود و آثارش در زمره ماندگارترین‌ها قرار دارد. مرحوم مهرجویی سابقه همکاری با رسانه ملی در ساخت فیلم های مهمان مامان و آسمان محبوب داشت و چه حسرت برانگیز که دو سریال عطار و زکریای رازی با قلم وی به مرحله تصویربرداری نرسید.

آخرین خبرها از حواشی قتل خالق فیلم « هامون » و همسرش + اعلام زمان تشییع پیکر این دو هنرمند

تقویم سینمای ایران چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ را هرگز فراموش نمی‌کند

لحظاتی پیش سخنگوی خانه سینما اعلام کرد که مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر چهارشنبه ۲۶ مهر ماه برگزار می‌شود.

این مراسم از ساعت ۱۰ صبح در پهنه رودکی تالار وحدت با سخنرانی هنرمندان برگزار می‌شود و در ادامه پیکر داریوش مهرجویی و همسرش به قطعه هنرمندان بهشت زهرا بدرقه می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳