چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Wednesday, 01 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۳۱۹۵
تاریخ انتشار : ۱۳ : ۱۷ - ۲۱ مهر ۱۴۰۲
رئیس انجمن هنر‌های نمایشی استان ایلام در گفتگو با دیباچه:

به گزارش دیباچه ،  تئاتر استان ایلام از ظرفیت‌های بسیاری برخوردار است و تا کنون جشنواره‌های تاثیرگذاری در حوزه نمایش در این استان از جمله دومین جشنواره تئاتر طنز «تی‌تالی» برگزار شده است؛همچنین جشنواره ملی «تئاتر میدانی و خیابانی ۵۵ دقیقه‌ای زمین فوتبال چوار» تا پایان امسال برگزار خواهد شد.

سعید خیرالهی، رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان ایلام با اشاره به برنامه‌های این استان در حوزه تئاتر به دیباچه می‌گوید: دومین جشنواره تئاتر طنز تی‌تالی استان ایلام، با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام، مؤسسه فرهنگی هنری دریچه روشن زاگرس، حوزه هنری انقلاب اسلامی، سازمان بسیج هنرمندان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ایوان و انجمن هنرهای نمایشی ایلام و ایرانی برگزار شد. در این جشنواره هنرمندان مطرح استان‌های کردستان، همدان، کرمانشاه و ایلام و محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور داشتتند. 

تئاتر مثل معجزه‌ای مخاطبان را به خوش‌بینی و امید سوق می‌دهد/ «تئاتر میدانی و خیابانی ۵۵ دقیقه‌ای زمین فوتبال چوار» تا پایان سال برگزار می‌شود

کارگردان نمایش «روزی روزگاری جنگ» با اشاره به روش صحیح نگاه هنر به انقلاب و دفاع مقدس گفت: نگاه غیرکلیشه‌ای به هنر انقلاب و سال‌های دفاع مقدس برای معرفی آن نتیجه‌ بهتری دارد؛ زیرا مخاطب را برای دریافت اطلاعات و محتوای داستان ترغیب می‌کند. مسئله مهمی که با آن مواجه هستیم، محتوای داستان است که باید مورد توجه دقیق‌تر و گسترده‌تر قرار گیرد.

وی افزود: هنرِ تئاتر، معجزه‌ای است که می‌تواند مخاطبان را در بدترین شرایط ممکن به خوش‌بینی و امید به آینده سوق دهد. همان کاری که هنرمندان تئاتر کشور در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس در شهرها و جبهه‌ها برای مردم و رزمنده‌ها به ارمغان آوردند.

خیرالهی با انتقاد از اینکه بخشی از تئاتر امروز کشور برای پرداخت به انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به نحوی محتوای را بیان می‌کند که به جای امید و خوش‌بینی روحیه مخاطب را تخریب می‌کند، گفت:  اولین ضربه تخریبی در تئاتر‌های به اصطلاح دفاع مقدسی و انقلابی شعارزدگی آن‌ها است. پرداخت به جنبه‌های منفی و دلسرد‌کننده دفاع مقدس از جمله خانواده شهدا و ایثارگران، کاری جز تخریب قهرمانان سال‌های دفع مقدس نمی‌کند. پس بهتر است با نگاه خوش‌بینانه به دنیای دفاع مقدس بپردازیم و به جای منفی‌نگری، زیبایی‌های آن را نشان دهیم.

وی تصریح کرد: کار رسانه‌ای برای انقلاب اسلامی و سال‌های دفاع مقدس باید مثبت و تاثیرگذار باشد و از رسانه‌‌هایی مثل هنر تئاتر باید به درستی استفاده شود، همان‌طور که شهید سید مرتضی آوینی با قلم و هنر خود اندیشه‌ها را مثبت به سوی انقلاب و دفاع مقدس هدایت می‌کرد و جریانی سازنده را راه‌اندازی کرد؛ با اینکه این روزها نیز جریان‌سازی‌های فرهنگی در حال انجام است اما کافی نیست و باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد. 

رئیس حوزه هنری استان ایلام از برگزاری جشنواره ملی «تئاتر میدانی و خیابانی ۵۵ دقیقه‌ای زمین فوتبال چوار» خبر داد و گفت: جشنواره ملی تئاتر میدانی و خیابانی ۵۵ دقیقه‌ای زمین فوتبال چوار به صورت گسترده و با همکاری نهادهای فرهنگی از جمله وزارت ورزش و جوانان و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام تا قبل از پایان سال جاری در استان ایلام برگزار می‌شود.

گفتگو از : معصومه شمسینی غیاثوند

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
حرمت‌شکنی ستاره؛ بازیکنی که یاغی شده!

درگیری لفظی زشت محمد صلاح با " یورگن کلوپ " پیش از ورود به زمین!+ فیلم

۱۷:۴۰  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار