شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 27 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۳۱۷۳
تاریخ انتشار : ۰۹ : ۱۱ - ۱۲ مهر ۱۴۰۲

گروه ورزش_مجتبی بیگلری: پس از نتایج بد تیم‌ملی والیبال در لیگ ملت‌ها و قهرمانی آسیا، این تیم در بازی‌های آسیایی هانگژو قهرمان شد اما بلافاصله نتایج ناامید کننده‌ای چون باخت به آلمان و اوکراین جنگ زده دوباره شعله انتقاد‌ها را روشن کرد.

در همین رابطه ‎«مصطفی شجاعی»، کارشناس والیبال پس از برد مقابل قطر در ارتباط با تیم ملی والیبال و مشکلات آن در راه نتیجه‌گیری و صعود به المپیک، اظهار داشت: اگر قرار بود قطر را هم نبریم که دیگر وجود تیم ملی را باید زیر سؤال می‌بردیم. با این ‌حال شرایط تیم ملی ما اصلا شرایط مناسبی نیست. این مسابقات، انتخابی المپیک است و همه تیم‌ها با آمادگی صددرصد آمده‌اند. نتایج را هم که نیاز به گفتن نیست. جمهوری چک، برزیل را به دردسر می‌اندازد و ۳-۲ می بازد. مصر ۲_۰ از ژاپن عقب افتاده اما ۳_۲ بازی را می‌برد.

زمان تغییر سرمربی تیم‌ملی رسیده است/ کسانی را که در کنار مربیان خارجی گذاشته بودند، کجا هستند؟

اوادامه داد: ما هم باید با آمادگی صددرصد و کامل به مسابقات می‌رفتیم که سیاست فدراسیون چیز دیگری بود. ما نیازی به طلای بازی‌های آسیایی نداشتیم. وقتی در کم‌تر از ۴ روز باید از چین به برزیل می‌رفتیم و برای المپیک تلاش می‌کردیم. در حالی ‌که مسافت زیاد و تفاوت ساعت داشتیم. واضح است که نباید با تیم اول به مسابقات آسیایی می‌رفتیم.

این کارشناس والیبال افزود: می‌توانستیم جوانان را که قهرمان جهان شده بودند را با ۲ یا ۳ نفر از با تجربه‌ها بفرستیم. با هر نتیجه‌ای، هم تیم اصلی را نباید خسته و فرسوده می‌کردیم. تیم جوانان با حضور خود هم در بازی رسمی و قوی میدان می‌دید و هم تجربه کسب می‌کرد. اما متأسفانه نتیجه‌گرایی محض در کشور ما بی‌داد می‌کند و در هر صورت ما به مدال فکر می‌کنیم.

شجاعی تصریح کرد: بردن چین در آسیا که ۱۵ پله در رنکینگ پایین‌تر از ما است، چه سودی برای ما دارد. زمانی ‌که در آستانه از دست دادن المپیک هستیم؟

او افزود: واقعا شانس آوردیم که کانادا و ترکیه و ... که در تعقیب ما هستند، نتوانستند برد داشته باشند. کوبا رقیب ما است و بازی با آن برای ما بازی مرگ و زندگی است.

این پیشکسوت والیبال در مورد تغییر در کادر فنی گفت: آقای «بهروز عطایی» هم‌بازی و دوست من است. حتی در تلویزیون، زمان ابتدای حضور او  در رأس کادر فنی تیم ملی، حمایت قاطع کرده و گفتم که بعد از یک دهه مربیان خارجی باید به مربی داخلی فرصت بدهیم. اما فکر می‌کنم فرصت کافی به او داده شد و در دو لیگ ملت‌ها دو قهرمانی آسیا و بازی‌های آسیایی حضور داشته و آن را پشت‌سر گذاشته است. زمان تغییر فرا رسیده است.

این کارشناس والیبال ادامه داد: اگر مدعی هستیم که والیبال ما فراتر از آسیا است، باید روند حرفه‌ای‌تری داشته باشیم. وگر نه، دیگر حریف قطر و چین هم نخواهیم شد. ما باید مربی ایرانی را با برنامه‌ریزی به تیم اضافه کنیم. ما از زمان آقای «خولیو واسکو» سال‌های متمادی مربیان ایرانی را در کنار مربی خارجی برای کسب تجربه گذاشته‌ایم تا روزی به درد تیم ملی ما بخورند. اما آقای عطایی در کنار هیچ‌ یک از این مربیان حضور نداشته و مربیانی هم که در کنار مربی خارجی حضور داشتند هیچ‌ کدام اکنون حتی نزدیک به تیم ملی هم نیستند. این نشان‌دهنده بی‌برنامگی فدراسیون ما است.

شجاعی تأکید کرد: اتاق فکر فدراسیون باید چند مربی را که سواد کافی، آشنایی با والیبال و همراه با افق روشن مربیگری دارند، انتخاب کرده و یک مربی صاحب‌ نام بیاورد در کنار مربی با تجربه، آن‌ها را آرام‌آرام به تیم ملی تزریق کند.

او گفت: ژاپن آقای «بلین» را به یک‌باره به تیم ملی خود اضافه نکرد. چند سال در کنار تیم بود و از شرایط با خبر شد و سپس با شناخت کامل به تیم ملی ژاپن اضافه شد و باعث شگفتی‌سازی ژاپن در لیگ ملت‌ها شد. ما هم باید مسیر تیم‌های بزرگ دنیا را در پیش بگیریم.

این پیشکسوت والیبال خاطرنشان کرد: ما پتانسیل بسیار زیادی نسبت ‌به ژاپن داریم. ژاپن برای پیدا کردن پشت خط زن کار سختی دارد. اما ما ترافیک داریم. پس ما باید خیلی زود به فکر جبران و تصحیح راهمان باشیم تا آب رفته را به جوی برگردانیم. فدراسیون ما بااید برای سال‌های آینده برنامه‌ریزی کنید

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳