شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 27 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۳۱۶۲
تاریخ انتشار : ۰۹ : ۱۴ - ۰۸ مهر ۱۴۰۲

به گزارش دیباچه؛ نخستین رویداد همرسانی فعالان اقتصادی خلاق و دانش بنیان با موزه های دفاع مقدس با محوریت تقویت و توسعه انتقال روایت دفاع مقدس و اهدافی چون، آشنایی با ظرفیتهای همکاری زیست بوم خلاق و باغ موزه ها، شناسایی استارتاپ های مرتبط با مفهوم انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و احضای نیازمندی های دفاع مقدس برگزار شد.

موزه ملی انقلاب و دفاع مقدس، اولین موزه دیجیتال کشور خواهد بود/ آشنایی با ظرفیت‌های صنایع خلاق و فرهنگی از دستاوردهای مهم رویداد

به این بهانه خبرنگار دیباچه با دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی ریاست جمهوری و مدیر عامل خانه خلاق و نوآوری سبک زندگی اسلامی" ایلسا" گفتگویی انجام داده است که در ادامه می خوانید:

"مسعود حسنلو "دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی ریاست جمهوری گفت :معاونت علمی و ستاد توسعه فناوری های فرهنگی و نرم، آنچنان که باید حمایت خوبی از اکوسیستم نکرده است؛ در واقع صنایع خلاق به طور جدی مورد حمایت و پشتیبانی قرار نگرفته اند و تصور من این است که مجموعه دولت و حتی حاکمیت ،حوزه صنایع خلاق را درک نکرده و ما هنوز مسیر های نرفته زیادی را داریم تا به این نقطه‌ای برسیم که در مورد این موضوع صحبت کنیم که اتفاقات خوبی در عرصه اقتصاد خلاق و دانش بنیان با موزه ها افتاده است.

او ادامه داد: از شکل‌گیری این رویداد تشکر می‌کنم زیرا شکل‌گیری آن در این اکوسیستم ،نیازی مهم محسوب می شود، چرا که ظرفیت‌های بسیار جدی در این اکوسیستم و نیز همه افرادی که در این رویداد حضور دارند، ملموس است .در واقع رویداد "همرسان" ظرفیت ها و نیاز های مختلف را در مسیر هم راستا نمودن موزه ها با اقتصاد خلاق و دانش بنیان را به هم وصل می سازد و این موضوع اتفاقی مبارک است.

موزه ملی انقلاب و دفاع مقدس، اولین موزه دیجیتال کشور خواهد بود/ آشنایی با ظرفیت‌های صنایع خلاق و فرهنگی از دستاوردهای مهم رویداد

"حسنلو " بیان کرد: این نشست‌ها و برنامه‌ها سبب می شود بتوانیم از توانایی‌های یکدیگر آگاه شویم و این موضوع به نظر من برای اکوسیستم نوپای صنایع خلاق، لازم و ضروری است. ضمن اینکه این موضوع را هم باید پیش فرض داشته باشیم که اکوسیستم صنایع خلاق متاثر از اکوسیستم نوآوری در کشور شکل گرفته است؛به طور کل این موضوع نیز به عدم درک اهمیت این حوزه، توسط جریان حاکمیت برمی‌گردد.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی ریاست جمهوری یادآور شد: دستگاه‌ها در دل این رویدادها با ظرفیت اکوسیستم صنایع خلاق و صنایع فرهنگی آشنا می‌شوند و این موضوع بزرگ‌ترین دستاورد این رویداد است، زیرا بسیاری از نیازهایی که در دستگاه‌ها وجود دارد از جنس نیازهای فناوری نرم است.

وی گفت : بسیاری از فناوری‌هایی که از جهت تکنیکال و تجهیزات 10 سال قبل به کشور وارد شده است، در حال حاضر با توجه به همت، دانش و توان داخلی امکان ساخت آنها در کشور وجود دارد. ضمن اینکه بسیاری از ایده‌های جدیدی که به واسطه گذشت زمان شکل گرفته می‌تواند توسط همین مجموعه‌ها با چاشنی خلاقیت و نوآوری شکل بگیرد.

"حسنلو "ادامه داد: خوشبختانه مجموعه‌های مختلفی داریم که در این نخستین همایش همرسانی فعالان اقتصاد خلاق و دانش بنیان با موزه های دفاع مقدس حضور داشتند. این افراد هم از شرکت‌های دانش‌بنیان، هم از شرکت‌های خلاق و هم از خانه‌های خلاق هستند که هرکدام از آنها دارای ظرفیت‌های وسیعی برای رفع نیازهای مجموعه‌ها خواهند بود. 

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی ریاست جمهوری عنوان کرد: به این رویداد بسیار امیدوار هستیم و مطمئن هستیم که اتفاقات بسیار مثبتی از دل آن، هم در قالب خرید خدمات و هم در قالب ایجاد افقی روشن برای موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس روی خواهد داد. در کنار این موضوع نیز شاهد ایجاد ظرفیت‌های جدیدی در این مسیر نیز خواهیم بود.

وی ادامه داد: امیدواریم به واسطه حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در این جمع، در حوزه تکنولوژی و سخت افزار بتوانیم کمکی به موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس کنیم. ضمن اینکه در حوزه خدمات نرم و مشخصا بحث روایت‌پردازی و بحث ایجاد زیرساخت تعاملی برای موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز می‌تواند شاهد اتفاقات خوبی باشد.

حسنلو در پایان اظهار داشت:معاونت علمی ریاست جمهوری هم در نگاه توسعه‌ای خود در کنار موزه های دانش بنیان قرار دارد و آن رویکردی هم که امسال ما در معاونت علمی و ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم داریم حمایت از پروژه‌ها و طرح‌های پیشران و راهبردی است.

"نفیسه شاهی نوری" مدیر عامل خانه خلاق و نوآوری سبک زندگی اسلامی" ایلسا" نیز به خبرنگار دیباچه گفت : موزه های دفاع مقدس، زنجیره ای از موزه ها هستند که برگزاری رویداد همرسانی، می تواند ضمن توالی آنها ، فضای خیلی خوبی را ایجاد کند تا دیگر موزه های کشور نیز در کنار موزه دفاع مقدس، این فرصت و شانس را داشته باشند که به چرخه اقتصاد خلاق ورود کنند؛ بنابراین عملکرد موزه ملی انقلاب و دفاع مقدس مبنی بر وارد شدن به فضای دانش بنیان، تفکری بسیار هوشمندانه است به گونه ای که این زمینه را برای خود فراهم خواهد نمود تا در زمره اولین موزه دیجیتال در کشور مطرح گردد و الگوی موثر وبکری را برای سایر موزه ها به ارمغان آورد .

موزه ملی انقلاب و دفاع مقدس، اولین موزه دیجیتال کشور خواهد بود/ آشنایی با ظرفیت‌های صنایع خلاق و فرهنگی از دستاوردهای مهم رویداد

"شاهی نوری " افزود: مدل ها و ابزارهای جدیدی از روایت، ابزارها و زیر ساخت‌های موثر در فناوری نرم و سخت از دستاوردهای این رویداد خواهند بود که بواسطه آن می توان به موزه کمک کرد تاعلاوه بر توسعه، بتواند باز طراحی های خوبی، در راستای مرتفع نمودن چالش ها و مسائل موجود در مسیر خود را ایجاد نماید .

گفتگو از : زهرا فرود

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار