شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 27 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۳۱۴۰
تاریخ انتشار : ۵۷ : ۰۹ - ۰۳ مهر ۱۴۰۲

گروه ورزشی دیباچه_مجتبی بیگلری: پس‌ از پایان رقابت‌های مسابقات جهانی کُشتی در بلگراد صربستان، تیم کشتی آزاد ایران با کسب ۱ مدال طلا ۲ نقره و ۱ برنز به مقام نایب قهرمانی رسید.

در حالی‌ که برخی منتقد فدراسیون و برخی مدافع عملکرد آن بودند اما؛ همه ایران چشم امید به درخشش فرنگی‌کاران خود دوخته بودند.اما در عین ناباوری تیم کشتی فرنگی نیز پس‌ از آذربایجان با یک مدال طلا و یک نقره و ۳ برنز به مقام نایب قهرمانی رسید. هر چند این مقام نسبت‌ به سال گذشته با جهش ۲ پله‌ای همراه بود، اما شکست کشتی‌گیرانی چون «محمدهادی ساروی و برادران گرایی» انتقادهایی را به عملکرد این تیم همراه داشت.

در همین‌ رابطه «جمشید خیرآبادی» سرمربی اسبق تیم‌های ملی کشتی فرنگی با اشاره به شرایط به‌ وجود آمده برای تیم فرنگی اعزام شده به بلگراد اظهار داشت: هر نتیجه‌ای ماحصل اقدامات و برنامه‌ها است. سرمربی و کادر فنی باید برخی مسائل را خود انجام داده و برخی را به فدراسیون بسپارند. اطلاع دارم که تمامی برنامه‌هایی را که کادر فنی از فدراسیون کُشتی مطالبه کرده بود، به‌ اصطلاح موبه‌مو اجرا شده‌ است. در بُعد فنی، کار آقای رنگرز خوب بود و نشان داد که مربی آگاه و فهیمی است. اما ایراداتی وجود دارد.

‌نمی‌شود فله‌ای تمرین داد و انتظار مدال کشید/ فدراسیون و «دبیر» بی‌تقصیر در نتیجه! / برای جنگ نرمی مثل ورزش باید برنامه داشت

« خیرآبادی » در ارتباط با انتقادهایی که به «علیرضا دبیر» رئیس فدراسیون می‌شود تأکید کرد: (قسم می‌خورد) از روی عدالت انصاف و وجدان اظهار نظر می‌کنم. آقای دبیر که نمی‌تواند کُشتی بگیرد، نمی‌تواند به‌ جای مربی تمرین بدهد. تاکنون همه خواسته‌های کادرهای فنی آزاد و فرنگی را به‌ صورت تمام‌ و کمال انجام داده است. اگر موضوعی را خواسته‌اند و فدراسیون انجام نداده ، حق دارند بگویند که مُقَصِر باختِ ما، فدراسیون و آقای دبیر است. شاید بگویند از آقای دبیر حمایت می‌کنم. اما اصلا این‌گونه نیست و فقط انصاف و وجدان را در نظر می‌گیرم.

سرمربی اسبق تیم ملی کشتی فرنگی تصریح کرد: اشکال بزرگی که در مدیریت ورزش ما به‌ وجود آمده،  سبکِ عربی مدیریت است که تا کادری نتیجه نمی‌گیرد، سریع به فکر قطع همکاری با آن می‌افتیم. در صورتی‌ که مدیریت صحیح این است که باید فرصت داده شود تا آزمون‌ و خطای آن‌ها تمام شده و به نتیجه مطلوب برسند. اگر رئیس فدراسیون بودم این ۲ کادر را حفظ می‌کردم، اما تقویت‌شان را لازم می‌دانستم تا وزن فنی و تجربی کادر‌ها بالاتر برود. به طور مثال بزرگانی چون استاد «منصور برزگر» را به‌ عنوان عضوی از کادر فنی یا مشاور به تیم‌های تزریق می‌کردم.

این استاد دانشگاه با اشاره به مسئله تعویض کادر در آستانه المپیک اظهار داشت: این کادرها باید تا المپیک حفظ شوند. اما کمیته‌های تغذیه و بدن‌سازی و تقویت کادر فنی باید در دستور کار باشد.

وی ادامه داد: مورد دیگری که باید لحاظ شود تعدد کادر فنی است. در مسابقات جهانی ۲۰۱۹ تیم روسیه ۱۷ نفر و تیم ایران ۳ نفر کادر فنی داشت. قطعا این ۲ تیم نباید به یک شکل نتیجه بگیرند. برخی مسائل در کشور ما ایرادی است که ریشه دارد. بنده بارها از فدراسیون تقاضا کرده‌ام که کشتی ما نیاز به کمیته بدن‌سازی ، متشکل از ۵ تا ۷ نفر برای برنامه ریزی در تمامی رده‌های ملی آزاد و فرنگی را  دارد و همچنین نیاز به کمیته تغذیه برای کشتی‌گیران دارد. علمِ روزِ دنیا نشان می‌دهد که بدون این موارد نمی‌توانیم تمرین درست ارائه بدهیم.

« خیرآبادی » در پایان تأکید کرد: کشتی و ورزش اکنون سیاسی شده و گرفتن یک مدال مثل جنگ برای کشورها مهم است. برای مدال المپیک حداقل یک میلیون دلار پاداش در نظر گرفته‌اند. پس برای جنگ نرمی مثل ورزش باید برنامه داشت. همه ملت‌ها به اهمیت ورزش پی برده‌اند و با تمام وجود کار می‌کنند. تاکنون ندیدم فدراسیونی به‌ اندازه فدراسیون کشتی تمامی امکانات و شرایط را برای ورزش‌‌کارانش فراهم کند. در صورتی‌ که همه ما از گرانی در کشور اطلاع داریم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳