جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Friday, 03 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۳۱۳۷
تاریخ انتشار : ۰۶ : ۰۹ - ۰۱ مهر ۱۴۰۲
مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در گفتگو با دیباچه:

دیباچه-معصومه شمسینی غیاثوند: بازی‌های رایانه‌ای در فرهنگ‌سازی بین جوانان نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری دارد؛ ۳۴میلیون نفر در کشور مخاطب بازی‌های رایانه‌ای هستند که متوسط سنِ بازیکنان بازی‌های رایانه‌ای به ۲۳سال رسیده است و امروز بازی‌های رایانه‌ای جایگاه خود را به‌عنوان یک رسانه اصلی میان مخاطبان بازکرده است.جشنواره بازی‌های رایانه‌ای برای اولین بار پس از ۸ دوره در ایام‌ دهه فجر برگزار خواهد شد.

محمد امین حاجی‌هاشمی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در رابطه با اقدامات بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای حمایت از این رسانه نوظهور، به دیباچه می‌گوید: با توجه به ظرفیت‌های عظیمی که در این بخش وجود دارد، تصمیم گرفته شد که این رویداد فرهنگی را با قدرت بیشتری دنبال کنیم. جشنواره‌ای که پس از وقفه‌ای چهار ساله به دلیل شیوع ویروس کرونا، برگزار می‌شود و برگزاری آن با عنوان جدید جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر و همزمان با برگزاری سایر جشنواره‌های فرهنگی به مناسبت دهه فجر اتفاق بسیار خوبی برای علاقه‌مندان این حوزه محسوب می‌شود.

جشنواره بازی‌های رایانه‌ای پس از وقفه چهارساله  در دهه فجر برگزار می‌شود/ بازی‌های ملی برای اعتلای هویت ایرانی اسلامی نقش مهمی دارد

او گفت: یکی از مهم‌ترین اهدافِ این جشنواره، رفع نقطه ضعف در فرآیند بازی‌سازی است. از نقاط ضعف موجود، بی‌توجهی به موضوع شبکه‌سازی بین بازی‌سازان و سرمایه‌گذاران بوده است و این طور تلقی شد که به یک رویداد ملی در این زمینه نیاز وجود دارد. بازی‌های ملی برای اعتلای هویت ایرانی اسلامی و یک فرصت و  ظرفیت مطلوب به شمار می‌رود و جشنواره بستری برای رشد و ارتقای این حوزه است. همچنین یکی از اهداف مهم از برگزاری این رویداد، انجام سرمایه‌گذاری برای ارتباط میان بازی‌سازان و مجموعه‌های سرمایه‌گذار است.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تصریح کرد: سالانه در کشور بیش از یکصد بازی تلفن همراه و چندین بازی قوی، توسط بخش خصوصی تولید و منتشر می‌شود. تعدادی از آنها به بازارهای بین المللی راه پیدا کردند و مخاطبان بسیاری دارند. برخی از بازی‌ها در داخل و خارج از کشور مخاطبان چندمیلیونی دارند. سالانه این روند رشد بازی‌ها را  به همراه دارد اگرچه بخش مهمی از اتفاقات از دید فعالان رسانه پنهان مانده است.

حاجی‌هاشمی عنوان کرد: در سفرهای استانی و بازدیدی که از شرکت‌های بازی‌سازی داشتیم، با استعدادهای مختلفی آشنا شدیم. استعدادهایی که در مراکز رشد، مراکز دانشگاهی، در تیم‌های گروهی وجود دارد و بازیسازانی که به تولید بازی می‌پردازند. آنها علاقمند به همکاری با ناشران قوی در تهران و نیازمند مشاوران و مونتورهایی ( تدوین گر) هستند تا آنها بتوانند بازی‌های قوی‌تری تولید کنند. همچنین اکثریت آنها به دنبال مجموعه‌های سرمایه گذاری هستند که بتوانند متصل شوند و کارهای شأن را در تولیدات بیشتری عرضه کنند.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در پایان خاطرنشان کرد : بازی‌های رایانه‌ای ظرفیت عظیمی در فرهنگ‌سازی و اعتلای ایران اسلامی دارند، امروز علاوه بر کودکان و نوجوانان، شاهد حضور جوانان و بزرگسالان در بازی‌های رایانه‌ای هستیم. سال گذشته ما ۳۴ میلیون بازیکن بازی داشتیم که روزانه ۹۵ دقیقه در روز بازی کردند. میانگین سنی بازیکنان نیز به ۲۳ سال رسیده است. این آمار نشان می‌دهد که رسانه جای خود را به عنوان رسانه اصلی در میان مخاطبان بازی‌های رایانه‌ای پیدا کرده است.  

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
« رستگاری » چه دستاوردی برای کارگردان اخراجی ها داشت؟

برگ برنده‌ی آخرین اثر مسعود ده نمکی!

۱۷:۲۳  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی تیم‌ملی تنیس روی میز بانوان در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

شرایط سختی برای کسب سهمیه داریم/ملی پوشان از روند آمادگی دور نیستند

۱۴:۲۲  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
حرمت‌شکنی ستاره؛ بازیکنی که یاغی شده!

درگیری لفظی زشت محمد صلاح با " یورگن کلوپ " پیش از ورود به زمین!+ فیلم

۱۷:۴۰  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار