شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 27 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۳۱۳۵
تاریخ انتشار : ۲۴ : ۱۲ - ۲۹ شهريور ۱۴۰۲

به گزارش دیباچه، اهمیت دادن به موضوع امنیت شغلی هنرمندان همواره توسط رسانه ها مطرح شده و در تریبون های مختلف نیز توسط پیشکسوتان و چهره های سرشناس بارها این هشدار داده شده که اگر هنرمندان امنیت شغلی نداشته باشند، به دلیل بار احساسی ای که « هنر » دارد، شکسته می شوند و به مرور بیماری های مختلف گریبان آنها را می گیرد و متاسفانه در سالهای اخیر کم ندیدیم هنرمندانی را که به خاطر بحث بیکاری و کم کار شدن که منجر به افسردگی آنها شد، با بیماری های مختلفی که سراغشان آمد، از دنیا رفتند. 

درگذشت یک هنرمند دیگر و زنگ خطر برای مسئولان! لطفا به فکر امنیت شغلی هنرمندان باشید

متاسفانه روز گذشته نیز، یکی از بهترین بازیگران تئاتر، سینما و  تلویزیون را از دست دادیم؛ آرش میراحمدی بازیگر 52 ساله  برنامه های طنز تلویزیون در ماه های اخیر درگیر مبارزه با بیماری سرطان بود که پس از انجام مراحل شیمی درمانی و ناپایداری وضعیت جسمانی اش به کما رفت و جان خود را از دست داد. 

در همین رابطه « مارال فرجاد»، بازیگر که خود متاسفانه درگیر بیماری سرطان بوده، در استوری خود به ماجرای دو سال بیکاری زنده یاد « آرش میراحمدی » پرداخته و خطاب به همکارانش با متنی احساسی نوشت : « همکاران عزیز، تهیه کنندگان عزیز، کارگردان های عزیز، دستیارکارگردان های عزیز، دوست عزیزم... بله شما، دقیقا شما، ایشون دو سال تمام بیکار بودن... بازیگرها ( کلا آدم ها ) از بیکاری، بی پولی، افسردگی میگیرن، سرطان میگیرن، دق میکنن و در نهایت میمیرن. سریال ها و فیلم ها فقط برای یک عده بازیگر نیست. حق همه هست. لطفا تا قبل از اینکه بمیریم بفکر هم باشیم.

درگذشت یک هنرمند دیگر و زنگ خطر برای مسئولان! لطفا به فکر امنیت شغلی هنرمندان باشید

یکی دیگر از هنرمندانی که متاسفانه هم اکنون درگیر بیماری سرطان بوده و اهالی سینما و تئاتر کشور نگران سلامتی او هستند، آتیلا پسیانی است. گفته شده که آقای پسیانی این روزها برای ادامه درمان در بیمارستانی در فرانسه به سر می برد.

آنطور که روابط عمومی صندوق اعتباری هنر اعلام کرده، " سید مجید پوراحمدی، به نمایندگی از محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تماس تلفنی با دختر استاد آتیلا پسیانی، ضمن ابلاغ سلام ویژه وی  و همچنین تاکید ایشان برای حمایت همه جانبه از این هنرمند کشور، درباره ادامه روند درمان این هنرمند سینما، تئاتر و تلویزیون به گفتگو نشست.

رئیس هیات مدیره صندوق اعتباری هنر، در ادامه از هماهنگی با رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فرانسه برای پیگیری و عیادت از این هنرمند نامدار کشور اشاره و تصریح کرد: صندوق اعتباری هنر، تا بهبودی کامل این هنرمند عزیز کشور در کنار و همراه ایشان خواهد ماند. 

ادامه این وضعیت بدون شک زنگ خطری برای مسئولان کشور است که به طور جدی به فکر رفع مشکل امنیت شغلی هنرمندان کشور باشند و در این خصوص شاید ورود مجلس شورای اسلامی و اتخاذ تصمیمی جهادی  بتواند کارساز باشد. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار