يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Sunday, 28 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۳۱۱۱
تاریخ انتشار : ۰۱ : ۱۷ - ۱۹ شهريور ۱۴۰۲
در گفت و گو دیباچه با کارگردان مجموعه انیمیشن "دشت پرماجرا" مطرح شد

دیباچه-زهرا فرود: انیمیشن "دشت پرماجرا" عنوان مجموعه‌ای از مرکز پویانمایی صباست که به کارگردانی و تهیه کنندگی "امیرحسین صالحی" این روز‌ها مراحل پایانی تولید را سپری می‌کند تا برای پخش از شبکه‌های سیما، روانه آنتن گردد. این مجموعه در ۵۲ قسمت و در قالب ۴فصل تولید خواهد شد و پاییزِ سال جاری به پخش خواهد رسید. این مجموعه با توجه به لزوم آشنایی مخاطب کودک و نوجوان با مواردی همچون دشمن شناسی، نفوذ بیگانه، مقابله با تهاجم فرهنگی، اهمیت مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمن و استقلال سرزمین و ... مرحله تولید را سپری کرد.
کارگردان این مجموعه با بیان اینکه به احتمال زیاد دشت پرماجرا با نام دشت سرخ به پخش خواهد رسید، می‌گوید در فصل اول این مجموعه، دشت پرماجرا که در قالب ۱۳قسمت ۲۰ دقیقه‌ای در حال تولید است، سعی کردیم با بازنویسی‌هایی که روی فیلمنامه اعمال شد، فضای قصه‌ها را با بهره گیری از مباحث طنز گونه جذاب‌تر و پر کشش‌تر کنیم.

مخاطبان، تفاوت‌های قابل توجهی را در انیمیشن « دشت پرماجرا » مشاهده می کنند!

"امیرحسین صالحی" کارگردان مجموعه انیمیشن "دشت پرماجرا" گفت:مهمترین رویکرد و شاخصه‌ای که این انیمیشن برمبنای آن‌ها موضوع و سوژه‌ی خود را استوار کرده، مبحث اشغال و همچنین اعتماد به نسل جدید است که سعی شده با نگاهی متفاوت و بکر به آن‌ها پرداخته شود.

او درباره مهمترین وجه تمایز این انیمیشن با مجموعه دهکده پرماجرا که در مرکز پویانمایی صبا به تولید رسیده افزود: عنوان این اثر را گروه نویسنده، به سرپرستی آقای رحمانی و مرکز صبا پیش از اینکه بنده به عنوان کارگردان به گروه تولید اضافه شوم، انتخاب کرده بودند، البته به احتمال زیاد نامِ آن به دشت سرخ تغییر خواهد کرد. مجموعه "دشت پرماجرا" اگر چه به لحاظ عنوان تا حدودی به مجموعه دهکده پرماجرا نزدیک بوده، اما لازم است گفته شود که دهکده‌ی پرماجرا با تکنیکِ عروسکی به تولید رسید و با ساختاری متفاوت‌تر از دشتِ پر ماجرا مراحل تولید و پخش خود را طی کرد؛ در حالی که دشت پرماجرا با بهره گیری از تکنیک سه بعدی در حال ساخت است و به لحاظ محتوا، قصه و حتی تعددکاراکتر و لوکیشن نیز ورای دهکده پرماجرا خواهد بود.

"صالحی" ادامه داد: این مجموعه در فضای روایت گونه‌ی خود مباحثی همچون اعتماد به نسل جدید را فرهنگسازی می‌کند؛ همچنین بررسی و واکاوی چالش‌های تصمیم گیری در مسیر زندگی و مواجه با مشکلاتِ موجود در تعاملات خوش بینانه از دیگر موضوعاتی هستند که دشت پر ماجرا در قالب روایت ماجرا‌های پرفراز نشیب و جذاب به آن‌ها می‌پردازد.

وی بیان کرد:این مجموعه در حال حاضر با فرمت FULL HD و در قالب ۵۲ قسمت مراحل تولید را سپری می‌کند.

کارگردان این مجموعه که پیش از این، تولید مجموعه انیمیشن "میرزا بلد" را برعهده داشته درباره بهره گیری از مباحث طنازانه در راستای تلطیف فضای قصه در دشت پرماجرا گفت: در این سری از مجموعه دشت پرماجرا سعی کردیم در لابه لای قصه‌ها از مباحث طنز گونه نیز بهره بگیریم تا ضمن تلطیف فضای کار، به لحاظ جذب مخاطب نیز عملکرد مطلوب تری ارائه نمائیم؛ البته قصه‌ها توسط تیم نویسنده با سرپرستی مرکز پویانمایی صبا به نگارش در آمده و لذا در فصل اول با اعمال تغییرات کمی در ساختار قصه تلاش کردیم تا حال و هوای آن را به لحاظ روایی پر کشش‌تر کنیم و از فصل دوم به بعد با بازنویسی بیشتر سعی کردیم روایت داستان‌ها را به سمتی ببریم که در حین متنوع بودن، سرگرم کننده‌تر و شیرین‌تر ترسیم و روایت شوند. همچنین پیش تولیدِ این اثر توسط هنرمندانِ خوش فکر و توانای ایرانی قبل از جدی شدن مبحث بهره گیری از هوش مصنوعی انجام پذیرفته است و استاد "محمد خیراندیش" که پیش از این تولید انیمیشن سینمایی "پسر دلفینی" را برعهده داشته، طراحی کاراکتر‌های مجموعه دشت پرماجرا را برعهده دارند. همچنین داود اسدالهی که مدیر تولید انیمیشن سینمایی پسر دلفینی را به سرانجام رسانده، مدیر تولید و فنی این مجموعه را نیز آغاز و به اتمام خواهند رساند.

مخاطبان، تفاوت‌های قابل توجهی را در انیمیشن « دشت پرماجرا » مشاهده می کنند!

او بیان کرد: این اثر در راستای همسو بودن با نیاز‌های آموزشی گروه سنی نوجوان و حتی کودکان و نیز تفهیم بهتر و موثر مباحث ارزشی، اخلاقی و آموزشی سعی کرده با همکاری نسل امروز در تولید مجموعه، موضوع نواندیش بودن نسل جدید و موفقیت آن‌ها در مسیر یافتن راهکار‌های متنوع، برای گذشت از موانع زندگی را نیز مصور سازد و از این طریق، جذابیتی معما گونه را در لابه لای قصه‌های خود برای مخاطب کودک و نوجوان ایجاد نماید.

وی افزود:در این پروژه از انجین گیم برای خروجی و رندر استفاده شده که نسبت به تجربه‌های قبلی، چالش‌های جدیدی به همراه داشت. از طرفی، فانتزی بودن اثر و تناسبات متفاوت کاراکتر‌ها برای انتقال به انجین از چالش‌هایی بود که توسط همکاران توانمند در مجموعه پویانمایی صبا به سرانجام رسید. همچنین خروجی متفاوت تصویر از جهت نورپردازی و رِندِر از دیگر چالش‌هایی بود که توانستیم با موفقیت از آن عبور کنیم.

کارگردان" دشت سرخ "با بیان اینکه ماجرای این انیمیشن قصه پرتکرار اشغال و ضربه زدن به همدلی و خودباوری است تصریح کرد: شکل فانتزی اثر و همچنین خروجی آن تفاوت‌های قابل توجهی را برای بیننده نسبت به انیمیشن‌هایی که تا کنون دیده به همراه خواهد داشت. البته تِم و شکل داستان‌ها در طول روایت جذاب‌تر و به روز شده اند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار