سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Tuesday, 30 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۳۰۸۱
تاریخ انتشار : ۵۰ : ۱۶ - ۱۱ شهريور ۱۴۰۲
دبیر چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌کوتاه تهران در گفتگو با دیباچه:

معصومه شمسینی غیاثوند: چهلمین دوره جشنواره بین‌­المللی فیلم کوتاه تهران» در دو بخش ملی و بین‌­المللی از ۲۷ مهر لغایت ۲ آبان ۱۴۰۲ برگزار می‌شود؛ فراخوان  بخش سینمای ملی ۱۱ اردیبهشت امسال منتشر شد و فراخوان بخش بین‌الملل نیز پیش از آغاز سال ۱۴۰۲.

مهدی آذرپندار دبیر چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌کوتاه تهران در رابطه با برگزاری این دوره از جشنواره و کمیت و کیفیت آن به دیباچه  می‌گوید: این رویداد به عنوان رویداد بین‌المللی شناخته شده است و برای اولین بار آثار فراوانی به دبیرخانه ارسال شد. در میان جشنواره‌های بین‌المللی مشهور هم این تعداد، دستاورد مهمی است. سال گذشته خانه کتاب در اختتامیه فیلم کوتاه تهران جایزه‌ای را برای فیلم‌های اقتباسی اختصاص داد، امسال در فراخوانی درباره فیلمنامه اقتباسی هزینه تولید یک اثر تا سقف ۴۰۰ میلیون افزایش یافت.

جایزه «حقیقت جویان» و «راه ابریشم» به جشنواره چهلم  فیلم کوتا تهران افزوده شد/ اعطای کمک هزینه تولید فیلم اقتباسی تا سقف ۴۰۰ میلیون

وی افزود: در بخش بین‌الملل دو جایزه «حقیقت جویان» و «راه ابریشم» به جشنواره چهلم افزوده شد. زیرا دنبال این بودیم که در بخش بین‌الملل آثاری که حقیقت را نشان می‌دهند، جایزه ویژه‌ای به آن‌ها تعلق بگیرد. راه ابریشم به این دلیل اضافه شد که از فضای کشور‌های همسایه استفاده کنیم، این جایزه یادآور فضای مبادلاتی است که بین کشور‌های زیادی وجود داشت و بیشترین کشور‌هایی که برای ما آثار فرستاده اند، اسپانیا، هند، فرانسه، آمریکا و چین هستند.

آذرپندار با بیان اینکه سایت جشنواره به ۱۲ زبان فراخوان را منتشر کرد، گفت: سال‌های گذشته این تعداد آثار را از کشور اسپانیا نداشتیم. سعی کردیم شرایط بین‌المللی جشنواره را رعایت کنیم. هنوز مسیر طولانی پیش رو داریم، زیرا جشنواره بین‌المللی فیلم‌کوتاه تهران اعتبار زیادی دارد. امروز کشور ایران صاحب سرمایه‌ای در حوزه جشنواره‌هاست و در این بخش سعی کردیم بخش‌های بین‌المللی جشنواره  را گسترش بدهیم.

دبیر چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌کوتاه تهران با اشاره به حمایت از فیلمسازان شهرستانی، گفت: بیشتر کارگردانانی که در تهران فیلم می‌سازند از شهرستان هستند، اما به دلیل سهولت فیلمسازی به تهران آمدند، اما ارزش این است که پذیرای فیلم‌هایی از شهرستان‌ها باشیم. سال گذشته حدود ۳۰ درصد از آثار برای تهران بود، اما امسال ۲۶ درصد آثار رسیده به دبیرخانه از تهران است.   

« آذرپندار » تصریح کرد: رویکرد جشنواره فیلم کوتاه تهران «بومی‌گرایی در ژانر» است. سال گذشته محوریت ژانر را در جشنواره تجربه کردیم و با توجه بازخوردی که داشتیم متوجه شدیم که که این فضا باید ادامه پیدا کند و تنوع ایجاد شود. امسال تلاش کردیم که در فضای ژانر بر بومی‌گرایی تاکید داشته باشیم و نباید تقلید آثار غربی را داشته باشیم.   

دبیر چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌کوتاه تهران با بیان اینکه حوزه عکس را در این جشنواره به طور جدی پیگیری کردیم، گفت: سال گذشته نمایشگاهی برگزار شد که امسال به آن فضای رقابتی دادیم و آثار زیادی به جشنواره رسید. داشتن یک رویداد مستقل در حوزه عکس در انجمن اتفاق شایسته‌ای است، اما با امکانات محدود این ظرفیت را در دوره چهلم جشنواره تدارک دیدیم و بیش بر ۸۰۰ عکس به جشنواره رسیده است.   

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
حرمت‌شکنی ستاره؛ بازیکنی که یاغی شده!

درگیری لفظی زشت محمد صلاح با " یورگن کلوپ " پیش از ورود به زمین!+ فیلم

۱۷:۴۰  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار