يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Sunday, 28 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۳۰۷۳
تاریخ انتشار : ۰۹ : ۱۲ - ۰۹ شهريور ۱۴۰۲

دیباچه-معصومه شمسینی غیاثوند: ستاد مرکزی اربعین بنیاد شهید و امور ایثارگران به منظور هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن حرکت عظیم اربعین و فعال کردن همه ظرفیت‌ها و امکانات مادی و معنوی بنیاد، جهت حمایت از تشکل‌ها و مجموعه‌های مردم نهاد دغدغه‌مند در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت تاکید دارد. برنامه‌های فرهنگی متنوعی در نقاط مختلف مسیر پیاده‌روی اربعین جهت بهره‌مندی زوار اربعین تدارک دیده شده است.

سهیل کیارش، رئیس ستاد اربعین بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفتگو اختصاصی با دیباچه می‌‌گوید: در سال‌های گذشته بخش‌های مختلف بنیاد، از طریق تشکل‌ها، اقدامات قابل توجه‌ای را در حوزه اربعین انجام می‌دادند که انسجام و هماهنگی کافی بین فعالیت‌ها وجود نداشت. خدمات بسیار زیادی ارائه می‌شود اما به دلیل عدم هماهنگی کیفیت مطلوب را نداشت. ستاد اربعین امسال با هدف هماهنگی و انسجام فعالیت‌ها تشکیل شد و هدف‌گذاری برای امسال و سال‌های آینده تقویت بیشتر این فعالیت‌ها است. 
« کیارش » گفت: گستردگی و عظمت اربعین به خاطر حضور اقشار مختلف مردم است که بدون اینکه معطل نهاد دولتی و حاکمیتی شوند، هر جا توان دارند وارد صحنه می‌شوند و به این دلیل اربعین باشکوه برگزار می‌‌شود و دلیل اصلی حضور مردم در صحنه است. ستاد مرکزی اربعین بنیاد، از روز اول، شکل‌گیری مردمی بودن اربعین را سرلوحه خودش قرار داد و هر اقدام و فعالیتی که خدشه‌ای به مردمی بودن فرایند ستاد اربعین وارد می‌کند، خط قرمز ما است. از تشکل‌های ایثارگران و مجموعه‌هایی که دغدغه دارند حمایت می‌کنیم.
وی تصریح کرد: یکی از بخش‌های مهم اقدامات ما به عنوان مجموعه‌های مختلفی که در حوزه اربعین کار می‌کنیم و قرار است آن را منسجم کنیم، حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است. به همه واحدهای موثر در فرآیند اربعین اعلام کردیم که اولویت اول ستاد اقداماتی است که مورد تایید و حمایت و جنبه ترویج در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت دارد. در استان‌های مرزی و مرزهای خروجی از کشور و هم در خاک عراق، موکب‌های متعددی توسط ایثارگران برپا شده است که فعالیت آنها در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت است، یکی از موارد مکرر و متعدد طرح «نائب شهید» است که سال گذشته به صورت محدود اتفاق افتاد اما با ابتکار عمل ستاد فراگیر شد. معتقد هستیم که مسیر شهدای ما در امتداد مسیر قیام سیدالشهدا (ع) بوده است.

گستردگی و عظمت اربعین به خاطر حضور اقشار مختلف مردم است/ مسیر شهدای ما در امتداد مسیر قیام سیدالشهدا (ع) بود

« کیارش » درمورد اعزام والدین معزز شهدا به سفر اربعین گفت: اعزام سفرهای زیارتی والدین شهدا در بنیاد برقرار بوده و این مسیر همچنان برقرار است. بخش قابل توجه خدمات به جامعه ایثارگری در کشور و حتی در عراق به ایثارگران داده می‌شود که شاید میسر نباشد، اما ما در استان‌های مرزی این خدمات را ارائه می‌دهیم. خدماتی به جامعه ایثارگری داده می‌شود از جمله افرادی که شرایط خاص دارند به ویژه والدین شهدا که سن بالا دارند، جانبازان به دلیل محدویت و که برای تردد دارند در اولویت قرار بگیرند.
وی ادامه داد: عمده نگاه‌ها به مرزهای غربی است که زائران از آن خارج و وارد عراق می‌شوند، اما استان سیستان و بلوچستان دروازه ورود به ایران است و زائران قصد عبور از کشور ما و حضور در عراق را دارند. اداره کل بنیاد استان سیستان و بلوچستان به طور جدی اقداماتی را طراحی کرده است و مواکبی را در نظر گرفتند؛ تعداد قابل توجهی اسکان هر شب برای زائران عزیز، انجام و پذیرایی قابل توجهی می‌شود. ستاد امسال دیر شکل گرفت و درصد کمی از شرایط مطلوب محقق می‌شود اما سال‌های آینده اما سال‌های آینده جدی‌تر برنامه‌ریزی می‌شود.
کیارش خاطرنشان کرد: در مرزهای شمال غرب کشور اقداماتی انجام شده بود که ستاد مرکزی اربعین کشور اعلام کرد که مرزهای شمال غرب بسته شده است، لذا امکان خروج زائران را نداشتیم اما اگر این اتفاق شکل می‌گرفت عزیران ما در بنیاد آنجا خدمت‌رسانی می‌کردند. خیلی از دوستان مقدمات را فراهم و با ستاد مرکزی اربعین بنیاد شهید و امور ایثارگران همکاری کردند امیدوارم به برکت سید الشهدا (ع) ستاد مرکزی اربعین بنیاد سال‌های آینده نیز حضور فعالی داشته باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار