شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 27 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۳۰۰۶
تاریخ انتشار : ۵۸ : ۱۷ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۲

به گزارش دیباچه، استاندار تهران از در دستور کار قرار گرفتن طرح انتقال بازار تهران پس از مطالعات کارشناسی خبر داد.

علیرضا فخاری در نشست خبری امروز (شنبه) ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: باید یاد و خاطره شهید صارمی را گرامی بداریم و قطعا روز ۱۷ مردادماه یادآور خاطراتی است که برای اصحاب رسانه جریان خدمت رسانی و کار جهاد گونه در عرصه اطلاع رسانی را به همراه دارد.

وی اضافه کرد: آنچه که مطرح است روایت‌ سازی است و سهم اصحاب رسانه برای زیرساخت‌های کنشگری جامعه بسیار حائز اهمیت است. در انعکاس واقعیت‌ها «قانون» شرع و اخلاق است. گاهی برخی موضوعات می‌تواند با جهت‌گیری‌هایی همراه باشد که اصل موضوع را تغییر می‌دهد.

انتقاد تند استاندار تهران از «بی‌تدبیری شهرداری» در حادثه خلازیر

به گفته وی، در قالب رعایت حدود شرع و قانون و اخلاق باید گام برداشت تا اطلاع رسانی درستی صورت بگیرد. امروز شاهد هستیم در برخی موارد انتشار برخی موضوعات با ابزارهای رسانه‌ای، جامعه را به سمت غیراخلاقی بودن و مبهم بودن هدایت می‌کند که خطرناک‌ترین وضعی است که می‌توان با آن مواجه شد.

استاندار تهران ادامه داد: آنچه که امروز دشمن تلاش می‌کند این است که اطلاع رسانی صحیح صورت نگیرد و نقش اصحاب رسانه در این میان بیش از گذشته پررنگ می‌شود تا برای انتشار دستاوردهای بلند انقلاب اسلامی به عنوان وظیفه‌ای حرفه‌ای بیش از پیش تلاش کند.

فخاری در ادامه با اشاره به برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: حضور پررنگ اصحاب رسانه برای تمرکز وقوع مشارکت حضور حداکثری مردم و همچنین امنیت آرای مردم و حداکثرسازی رفاقت و رقابت و حضور گسترده از الزاماتی است که از اصحاب رسانه انتظار می‌رود.

 

مردم ایران آزاد و با حق انتخاب پای صندوق های رأی می‌آیند

فخاری یادآور شد: ظرفیت انتخابات ما نشان دهنده حضور مردم است. امروز در حالی که در برخی کشورهای منطقه انتخابات به عنوان امر فرمایشی برگزار می‌شود و افرادی به عنوان نماینده حضور پیدا می‌کنند و یا با ضرب قانون مردم به پای صندوق‌ها می‌آیند؛ اما در جمهوری اسلامی ایران مردم آزاد و با حق انتخاب پای صندوق‌ها می‌آیند.

بهره برداری از متروی پرند در هفته دولت

وی در ادامه در پاسخ به سوال ایسنا در خصوص روند پیشرفت متروهای اقماری در استان تهران و بهره‌برداری از متروی پرند، اظهار کرد: پرند از پروژه‌های مهمی است که به عنوان زیرساخت لازم برای توسعه محدوده استان مدنظر قرار گرفته جمعیتی که در شهر پرند حضور دارد نیازمند این پیشرفت است و توسعه مترو باید به صورت جدی با همراهی سایر مدهای حمل و نقلی مدنظر قرار گیرد. برهمین اساس امیدواریم متروی پرند در هفته دولت به بهره‌برداری برسد. اقدامات زیادی در این پروژه انجام شده و شهرداری تهران به همراه قرارگاه خاتم‌الانبیا تلاش فراوانی کرده‌اند که امیدواریم به بهره‌برداری این خط منجر شود.

 

حاشیه نشینی باعث شده حریم تهران محدود شود

استاندار تهران در پاسخ به سوال دیگر ایسنا در خصوص لزوم پیشگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در سطح استان تهران به ویژه حریم شهر تهران، اظهار کرد: زمین و ساختمان جزو مواردی است که در سبد اقتصادی افراد قرار گرفته است. بر همین اساس این موضوع سوداگران را به این واداشته که به سمت اقدامات غیرمسئولانه رفته و دست به تخلف بزنند. شکل‌گیری پدیده حاشیه نشینی در حریم تهران باعث شده حریم تهران محدود شود و زمینه طرح توسعه تهران دچار معضل شود.

چشم‌پوشی از قانون دلیل عمده ساخت‌وسازهای غیر مجاز در تهران

برخورد با مسببان حادثه ساختمان‌های خلازیر

وی ادامه داد: همین ساخت‌وسازهای غیرمجاز نیز در نهایت موجب بروز حادثه تلخ منجر به فوت پنج نفر در خلازیر شد این ساخت‌وسازها صورت نگرفته مگر با کوتاهی که در کنار آن صورت گرفته باشد، چشم‌پوشی از قانون دلیل عمده این ساخت‌وسازهاست. برهمین اساس از قوه قضاییه خواسته‌ایم پرونده‌ای شکل گرفته و بی‌تردید مسبیین این حادثه مواخذه خواهند شد.

تخریب چند ساختمان در خلازیر نشان دهنده بی‌تدبیری و عدم رعایت ضوابط تخریب است

فخاری ادامه داد: اگر در زمان مقرر اقدام درستی انجام می‌شد امروز شاهد فوت این پنج نفر نبودیم این حادثه قابل بررسی است که قطعا به صورت کارشناسی بررسی می‌شود. توجیحی ندارد که برای تخریب یک ساختمان چهار ساختمان آن طرف تر هم تخریب شود این نشان از بی‌تدبیری و عدم رعایت ضوابط تخریب است. سایر ساختمان‌ها نیز در این محدوده در معرض تخلف قرار گرفته‌اند که باید رسیدگی دقیقی انجام شود. قطعا ابتدا پیشگیری اصل مهمی است و بعد از آن اقدام موثر و صحیح، نباید اجازه دهیم ساخت‌وسازهای غیرمجاز به صورت قارچ‌گونه شکل بگیرد. شهرداری و سایر دستگاه‌های نظارتی باید پیشگیری در این حوزه را در دستور کار قرار دهند.

وی در خصوص ایمنی بازار تهران نیز تصریح کرد: بازار به عنوان یک بافت تاریخی و مرکز تجارت شهر شناخته شده است و مرکزیت آن هم همواره مورد توجه بوده است. بازار به لحاظ وسعت و پذیرش تجار با یک عدم تناسب مواجه است که این موارد از دغدغه‌های موجود در این محدوده محسوب می‌شود. بازار متناسب با نظام حمل و نقل گذشته تنظیم شده است و بازار سنتی ما به لحاظ فیزیکی حفظ شده اما شکل فعالیت‌ها تغییر کرده است. حدود ۲۵۰ هزار نفر در محدوده ۱۲ هکتاری فعالیت می‌کنند که نشان از عدم تناسب این دو مجموعه با یکدیگر است علاوه بر این، ملکیت در بازار بخشی برای اوقاف و برخی به لحاظ ابنیه تاریخی قابل تبدیل به احسنت نیستند و در حقیقت مالکیت برای تجار نیست.

به گفته استاندار تهران، جلسات متعددی در راستای ایمنی بازار برگزار شده و کارگروه‌هایی شکل گرفته که بررسی‌های میدانی را انجام و در نهایت موضوع به شهرداری تهران ابلاغ خواهد شد تا به عنوان ناظر و مجری طرح اصلاح بازار وارد عمل شود و ما هم نظارت صحیح را خواهیم داشت. موضوعی که در ستاد بحران کشور و استان مدنظر است با پیگیری رئیس سازمان بحران و وزیر کشور نیز موضوع دنبال می‌شود.

وی تأکید کرد: از سوی دیگر در خصوص جابه‌جایی بازار تهران، محل جدید بازار پس از بررسی‌ها تعیین خواهد شد تا بتوانیم برخی بخش‌ها و مشاغل را منتقل کنیم قطعا پس از مطالعات طرح انتقال بازار در دستور کار قرار می‌گیرد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: شهرداری تهران
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳