يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Sunday, 28 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۲۹۹۰
تاریخ انتشار : ۲۶ : ۱۸ - ۱۷ مرداد ۱۴۰۲

چند روز پیش که قرار بود کیوان ساکت در برنامه «تد تهران» سخنرانی کند،‌ با ممانعت برای حضور سازش روی صحنه مواجه شد؛ اقدامی که از طرف تداکس تهران برخورد سلیقه‌ای برج میلاد خوانده شده است!

برج میلاد مانع حضور ساز کیوان ساکت روی صحنه شد!

به گزارش دیباچه، چند روز پیش خبری عجیب میان اهالی موسیقی دست به دست شد که نشان از یک اعمال سلیقه‌ شخصی در موضوع نمایش ساز روی صحنه را داشت.

در وهله اول این طور به نظر رسید که متولیان برنامه تداکس این برخورد سلیقه‌ای را انجام داده‌اند اما پس از گفت‌وگویی که ایسنا با یکی از مسئولین این موسسه داشت، این شخص مدعی شد که ماجرا اعمال سلیقه شخصی برج میلاد بوده است! 

این شخص که ترجیح می‌دهد نامش فاش نشود (نام مصاحبه شونده و فایل صوتی نزد ایسنا محفوظ است)، درباره این ادعا که «ساز» بخشی از برنامه نبوده است، توضیح داد: همه بخش‌های برنامه هماهنگ شده و حتی پوستر برنامه از ماه‌ها پیش منتشر و درباره آن اطلاع‌رسانی شده بود و این ادعا که ساز بخشی از برنامه نبوده است، درست نیست. سخنرانی‌های مربوط به تداکس، از چهار یا پنج ماه قبل حتی با سخنران تمرین می‌شود که ما این پروسه تمرین را حتی با خود آقای ساکت هم داشتیم و هماهنگی‌های لازم با اداره اماکن و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را انجام دادیم؛ البته در این روز یک برنامه با اجرای موسیقی هم داشتیم که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به آن بخش مجوز نداد.

او ادامه داد: برنامه آقای ساکت یک برنامه پژوهشی بود، مانند معلمی که پای تخته درس را توضیح می‌دهد و ایشان قرار بود فیزیک ساز خود را نشان دهد و گام‌های موسیقی را معرفی کند. در حقیقت حضور ساز سخنرانی او را کامل می‌کرد اما مسئولین برج میلاد اجازه ندادند که ایشان ساز خود را روی صحنه ببرند که کار ناشایستی بود.  شان محرم و صفر را هم ما می‌دانیم و هم آقای ساکت و اصلا قرار نبود موسیقی ریتمیک یا قطعه خاصی اجرا شود. این کار آنها ما را شوکه کرد و نشان داد که برخی افراد ذره‌ای برای فرهنگ ارزش قائل نیستند. این اتفاق کاملا از طرف برج میلاد به عنوان ضابطه اجرایی بود، اگرچه که ما سالن را اجاره کرده بودیم.

این شخص همچنین تاکید کرد: برج میلادی‌ها به یک باره به ناظر اجرایی ما تبدیل شدند با اینکه مجوز اداره اماکن و مجوز معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری را داشتیم اما به ما و آقای ساکت اعتماد نکردند.

او در پاسخ به این پرسش که توجیه برج میلاد برای این کار چه بود؟ پاسخ داد: رییس همایش‌های برج میلاد به ما اجازه نداد حتی ساز را داخل سالن ببریم؛ اگرچه که توضیح دادیم این برنامه پژوهشی است اما توجهی نکردند. حتی از ما خواستند که روز جمعه از وزارت ارشاد مجوز بیاوریم؛ در صورتی که برنامه ما در ذات خود تنها به مجوز اماکن نیاز داشت و اجرای موسیقی نداشتیم. ساز تنها وسیله‌ای برای ارائه توضیحات بود.

به گزارش ایسنا، کیوان ساکت قرار بود که در برنامه «تداکس تهران» به مدت ۱۸ دقیقه درباره موضوع «ساز کهن شیوه‌های نو» سخنرانی اما طی یک اتفاق غیر منتظره به او اعلام شد که نمی‌تواند به همراه با ساز به روی صحنه برود. کیوان ساکت نیز در اعتراض به این اقدام با پایه ساز خود روی صحنه رفت

برچسب ها: کیوان ساکت
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار