يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Sunday, 28 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۲۹۶۹
تاریخ انتشار : ۲۵ : ۱۴ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۲

به گزارش دیباچه،مجموعه انیمیشن "سلام بر ابراهیم " کاری از گروه برنامه‌سازی مرکز پویانمایی صباست که بعد از تولید و پخش فصل اول آن از شبکه های مختلف سیما، در قالب ۱۳ قسمت به تهیه کنندگی" اسدالله دیانتی " و کارگردانی"اسماعیل یوسفی "،هم اکنون برای ساخت فصل دوم، وارد مرحله پیش تولید شده است.
این سریالِ چهار فصلی به زندگی، فعالیت‌های فرهنگی، مذهبی و رشادت‌ها و مبارزات شهید" ابراهیم هادی" ملقب به "علمدار کمیل" در جبهه جنوب، غرب و به ویژه عملیات‌های فتح المبین و والفجر مقدماتی و نیز وقایع مربوط به کانال کمیل که منجر به شهادت ایشان می‌شود می پردازد.

فصل دوم مجموعه

"اسماعیل یوسفی"کارگردان مجموعه انیمیشن" سلام بر ابراهیم " به خبرنگار دیباچه گفت:فصل دوم این مجموعه نیز در قالب ۱۳ قسمت ۲۰ دقیقه ای تولید خواهد شد و در این فصل، مخاطب با ماجراهای بیشتری از عملیات والفجر مقدماتی و نقش "ابراهیم هادی" در این عملیات مواجه می شود.

او افزود: سری دوم این مجموعه، همچون فصل اول آن، با تکنیک سه بُعدی به مرحله تولید خواهد رسید؛ البته در این فصل شاهد تغییرات بسیاری به لحاظ ارتقای کیفی و مراحل فنی تولید خواهیم بود و با توجه به مورد اقبال قرار گرفتن فصل اول مجموعه "سلام بر ابراهیم" از سوی مخاطبان، پیشنهاداتی را از طرف مجموعه‌های متولی حوزه دفاع مقدس مبنی بر به کارگیری تمهیدات لازم به لحاظ ارتقاء محتوایی و فنی دریافت کردیم که در مسیر تولید فصل دوم حتماً بر روی کار اعمال خواهند شد تا بیش از پیش بتوانیم در ساخت آثار متعلق به شهدا گام‌های موثری برداریم.

فصل دوم مجموعه

"یوسفی" پیرامون مهم‌ترین شاخصه‌های فصل دوم مجموعه "سلام بر ابراهیم" ادامه داد : فیلمنامه این فصل نسبت به فصل قبل با تغییرات اساسی بسیاری به نگارش درآمده، به عبارتی از آنجا که علاوه بر نوجوانان، بزرگسالان نیز از فصل نخست این مجموعه استقبال خوبی کردند، از این رو درنگارش فیلمنامه فصل دوم" سلام بر ابراهیم" سعی کردیم در پردازش و خلق شخصیت‌ها، قصه و ماجراها به گونه متفاوت و حتی کامل‌تر از فصل قبل عمل کنیم. همچنین سبک و گرافیک این کار بر خلاف فصل اول که فانتزی بود، این بار به دلیل تولید کار برای مخاطب عام، گرایش بیشتری به سمت انیمیشن‌های سه بُعدی و رئال خواهد داشت. البته از آنجا که موضوع و ژانر این مجموعه دفاع مقدس است، می‌طلبد تا با تبعیت و بهره‌گیری از سبک انیمیشنِ سه بعدی رئال در مسیر تولید قدم برداشت چرا که این سبک و سیاق می‌تواند موفقیت تضمین شده‌ای را برای این پویا نمایی در فصل دوم به دنبال داشته باشد .

کارگردان مجموعه انیمیشن" سلام بر ابراهیم" در ارتباط با مدت زمان تولید و پخش این سریال گفت : تولید فصل دوم مجموعه سلام بر ابراهیم که هم اکنون مرحله پیش تولید را به همت مرکز پویانمایی صبا آغاز نموده ،به مدت یک سال به طول خواهد انجامید و در مورد زمان پخش این مجموعه نیز می‌توان مدعی بود با توجه به اینکه فصل اول آن در چند نوبت از شبکه‌های مختلف سیما روی آنتن رفت،فصل دوم آن نیز به محض اتمام مرحله تولید و آماده شدن ،از رسانه ملی پخش خواهد شد.

فصل دوم مجموعه

"اسماعیل یوسفی" افزود : هم اکنون در صدد طراحی مجموعه‌هایی در قالبِ « مینی سریال » پیرامون شهدای مطرح دفاع مقدس هستیم و در نظر داریم تولیداتی درباره این شهدا را در بستر پویانمایی برای پخش از پلتفرم‌ها و شبکه‌های نمایش خانگی به تولید برسانیم .

او در پاسخ به این سوال که با اتمام مجموعه "سلام بر ابراهیم" سراغ چه شخصیت دیگری از عرصه جنگ و مقاومت خواهد رفت اظهار داشت: طرح هاي مختلفي در حال بررسي و مطالعه است، پيشنهاداتي هم از طرف مجموعه هاي مختلف براي برخي از شخصيت هاي دفاع مقدس داشته ايم، اما مطلب مهمي كه وجود دارد اين است كه هزينه هاي توليد انيميشنِ با كيفيت، بسيار بالاست. با توجه به اتفاقات خوبي كه در دهه اخير در زمينه توليد انيميشن در ايران افتاده، ولي متاسفانه باید گفت که هنوز مراكز فرهنگي ما، آگاهي های كافي نسبت به اين هزينه ها و همچنين جايگاه و كاركرد مهمي كه انيميشن مي تواند در کشور داشته باشد،را ندارند. براي همين، اغلب نسبت به تامين مالي پروژه هاي انيميشن دچار مشكل مي شويم.

"یوسفی" در پایان پیرامون عرصه انیمیشن گفت: حوزه توليد انيميشن در ايران، به تازگي وارد مرحله جدي شده است. در سالهاي اخير ما شاهد اكران چند انيميشن سينمايي در سينماها و همچنين حضور در جشنواره فجر بوديم. اين اتفاق به نوع خود قابل تحسين و با ارزش است. اما نمی توان کتمان کرد که ما در مسير توليد انيميشن هاي حرفه اي، هنوز در ابتداي راه هستيم  و قدمهاي اول را برداشته ايم،بنابراین حمايت همه جانبه نهادهاي فرهنگي، مي تواند سرعت رشد كمي و كيفي توليدات انيميشن را افزايش دهد.
البته اگر مسئولين و متوليان فرهنگي، نگاهي به آمار توليد و هزينه هاي توليد و درآمد فروش انيميشن هاي خارجي بياندازند، خواهند دانست كه انيميشن در دنيا به عنوان يك صنعت پرسود، مورد توجه شركتهاي بزرگ و همچنين سياستمداران، براي سرمايه گذاري فرهنگي و اقتصادي است.

فصل دوم مجموعه

در حال حاضر مركز پويانمايي صبا، يكي از متوليان حوزه توليد انيميشن در كشور است كه تلاش كرده به هر شكل ممكن اين صنعت را حفظ نمايد.به هر حال این حوزه در ایران به لحاظ بودجه در مضیقه است و همین امر سبب شده، تولیدات انیمیشن از کیفیت لازم برخوردار نباشند. نمونه بارز این موضوع را می‌توان در تولیدات خارجی مشاهده نمود به عبارتی هزینه تولید یک دقیقه انیمیشن در خارج از کشور حتی بیشتر از هزینه‌ای است که ما برای ساخت یک انیمیشن سینمایی صرف می کنیم. در کل این موضوع نیازمند تامل و در نهایت اخذ تمهیدات ویژه از سوی متولیان و مسئولان مربوطه است.

گفت و گو از : زهرا فرود

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار