يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Sunday, 28 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۲۹۱۰
تاریخ انتشار : ۲۷ : ۱۸ - ۲۵ تير ۱۴۰۲
در گفتگو با دیباچه مطرح شد؛
نماینده بخش مد عفیفانه ایران در مسکو، درمورد چگونگی برگزاری مادست فشن ایران در روسیه و حضور برخی از ویژند‌ها در این رویداد توضیحاتی داد.

فاطیما میرزایی| میلاد افشین منش، مدیر عامل ویژند حریران و نماینده بخش مد عفیفانه ایران در مسکو، درمورد حضور کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در هفته فرهنگی ایران در روسیه بیان کرد: حریران، یک برند قدیمی و شناخته شده است که در حوزه عفاف و حجاب فعالیت می‌کند و تقریباً در مقایسه با برند‌های موجود پیشکسوت حساب می‌شود. به همین دلیل، در برنامه‌ها و رویداد‌های خارج از کشور که موضوع اعتبار سطح بین الملل مطرح است، حریران به عنوان یکی از نماینده‌ها انتخاب می‌شود چراکه کار‌های این برند خاص هستند و درواقع، نوآوری و طراحی پوشاک ارزش خاص خودش را دارد.

حضور ویژند‌های مادست فشن در هفته فرهنگی ایران در روسیه

افشین منش با اشاره به طرح‌های این برند ایرانی گفت: طرح‌های حریران برگرفته از موتیف‌های ایرانی هستند که در لباس‌ها می‌توان طرح‌های تذهیب، مینیاتورها، نگارگری‌ها و اسلیمی‌های ایرانی را مشاهده کرد که همه این طرح‌های اجرایی، باعثِ خاص شدنِ برندِ حریران می‌شوند و به همین دلیل، این برند با داشتن اِلِمان و ویژگی‌های ایرانی به عنوان نماینده ایران موردتوجه است.

نماینده بخش مد عفیفانه ایران در مسکو با اشاره به استقبال از بخش مد و لباس در نمایشگاه روسیه ادامه داد: در نمایشگاه روسیه که حریران حضور پیدا کرد، روس‌هایی که مسیحی بودند به طرح‌های لباس‌های پوشیده و سنتی ایرانی علاقه‌مند شدند که البته این نوع لباس‌های حجاب هم در روسیه دیده می‌شوند و علت علاقه مندی آن‌ها به این نوع لباس‌ها این است که این کشور در حوزه تمدنی ما قرار دارد و قبلاً بخشی از ایران بزرگ بوده و از نظر فرهنگی، تا حدی به کشور ما نزدیک است و تشابهات زیادی با ایران دارد. بنابراین، آن‌ها به طرح‌های لباس‌ها علاقه داشتند.

او تصریح کرد: غیر مسلمان‌های کشور روسیه نیز، از کار‌های به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه استقبال کردند و جامعه مسلمان نشین روسیه که بخش‌هایی از آن‌ها در قفقاز، چچن و... بودند هم، گفتند با توجه به این که لباس‌های وارداتی مناسب خیلی کمی از ترکیه دارند و به نوعی بازار خالی است، فضا برای برند‌های ایرانی وجود دارد به ویژه آن دسته از برند‌هایی که در مادست فشن یا لباس‌های پوشیده فعالیت می‌کنند.

افشین منش تصریح کرد: با صحبت‌هایی که با رایزن فرهنگی ایران در روسیه داشتیم و بازخورد‌هایی که از بازار این کشور گرفتیم و با توجه به استقبال از غرفه لباس‌ها در هفته فرهنگی ایران در روسیه و رایزنی‌های انجام شده، بتوان یک جریان تبادل تجاری با آن‌ها داشت و از طریق مسیر‌هایی که وجود دارد،  لباس‌ها را به روسیه ارسال و به بازار این کشور ورود کرد؛ بنابراین با توجه به استقبال خوبی که بخش مسلمان نشین و مسیحیان، کاتولیک‌ها و ارتدوکس‌های روسیه از نمایشگاه مادست فشن ایرانی داشتند و این نوع لباس‌ها به لباس‌های سنتی و قدیمی مردم روسیه نزدیک بودند با استقبال و توجه زیادی از سوی آن ها روبرو شدند؛ به طوری که لباس‌ها را می‌پوشیدند و عکس می‌گرفتند و قیمت می‌گرفتند و امکان خرید و روش ارسال آن‌ها را بررسی می‌کردند که این نشان می‌داد این نوع لباس ها، آن‌ها را جذب کرده است و می‌خواهند این لباس‌های مادست فشن را تجربه کنند.

نماینده بخش مد عفیفانه ایران در مسکو ادامه داد: با توجه به این که در کشور روسیه، خیلی از اکسسوری عفاف و حجاب استفاده نمی‌شود و درصد حداقلی هم، چادر را به کار می‌برند و با سنجش بازاری که از قبل داشتیم، متوجه شدیم که بهتر است به این بخش‌ها ورود نکنیم. اغلب لباس‌هایی که ارائه کردیم پیراهن‌ها و مانتو‌های بلند یا پالتو بودند که با توجه به فصل سرد روسیه و این که معمولاً بخش قابل توجهی از این کشور در مناطق سردسیر قرار دارد و هوای مسکو در زمان زیادی از سال سرد است این پالتو‌ها برای مردم این کشور قابل استفاده است.

او گفت: عمده عرضه ما به جز یکی دو مورد از کت‌هایی که نیم تنه بودند و به عنوان مکمل شومیز، پوشیده شده یا به همراه سارافون استفاده می‌شدند و کت‌هایی با طرح‌های بته جقه و... بقیه کار‌ها شامل لباس‌ها و پیراهن‌های گلدوزی یا چاپ شده و یا جواهردوزی بودند.

نماینده بخش مد عفیفانه ایران در مسکو مطرح کرد: این رویداد را سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برنامه ریزی کرد و برای اولین بار، کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با این مجموعه همکاری کرد و لباس‌های مادست فشن ایرانی را در این نمایشگاه به نمایش گذاشت. زیرا تا قبل از این برنامه، افراد فعال در این حوزه به صورت شخصی با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ارتباطات و تعاملاتی داشتند و در چنین نمایشگاه‌هایی حضور پیدا می‌کردند و به همین دلیل، معمولاً آورده خیلی خوبی نداشت و آن چنان در سطح بین المللی مطرح نمی‌شد، چون به صورت شخصی حضور پیدا می‌کردند نه به عنوان یک برندی که امکان تجاری سازی و تولید با تیراژ بالا را داشته باشد و این تبادل و تعاملات اقتصادی را حمایت کند و درواقع، این اولین تجربه‌ای بود که بدین صورت انجام شد و رایزن فرهنگی در مسکو می‌گفت که آن‌ها مخالف حضور بخش مد و لباس در این دوره بودند، چون متأسفانه، تجربه‌های قبلی ضعیف و شکست خورده بودند، اما امسال با این کارگروه، قوی ظاهر شد و کار‌های قابل توجهی را عرضه و تأکید کرد. اگر این همکاری ادامه پیدا کند روس ها از ادامه برگزاری آن استقبال خواهند کرد.

او خاطرنشان کرد : به نظر بنده، این نمایشگاه مادست فشن در مسکو، نقطه مثبت و روشنی شد که این فرصت را قدر بدانیم تا بتوانیم در سایر برنامه‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، هفته‌های فرهنگی ایران در کشور‌های مختلف را داشته باشیم و بدنبال آن، در نیمه دوم سال قرار است چنین نمایشگاهی در کشور هند برگزار شود و امیدوارم بتوانیم در سطح بین المللی، کار‌هایی در شأن مادست فشن ایران عرضه کنیم و به نمایش بگذاریم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳