يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Sunday, 28 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۲۸۹۵
تاریخ انتشار : ۵۰ : ۱۱ - ۲۱ تير ۱۴۰۲

دیباچه - زهرا فرود : "علیرضا سلیمانی اصل" کارگردان و نویسنده جوانِ عرصه تولیدات نمایشی که ساخت آثاری چون" نارفیق"،" اسکیزوفرنی" و "کلاه گیس" را در کارنامه هنری خود ثبت کرده ،به زودی اثر جدیدی با عنوان" فیتو " به تهیه کنندگی "حجت سلیمانی اصل" با رویکرد ورزشی و منش پهلوانی و نیز ادای احترام به جهان پهلوان "غلامرضا تختی" و شهید ورزشکار "ابراهیم هادی " را مقابل دوربین خواهد برد.

ادای احترام به جهان پهلوان « غلامرضا تختی » و شهید ورزشکار « ابراهیم هادی » در فیلم سینمایی

"علیرضا سلیمانی اصل " که نویسندگی فیلمنامه فیتو را نیز خود برعهده داشته به دیباچه گفت : " فیتو "روایتگر فرهنگ پهلوان پروریِ مردم غیور ایران زمین است و برای به تصویر کشیدن این فرهنگ سعی خواهیم کرد تا از ورزشِ کُشتی که از دیرباز به عنوان ورزش پهلوانی شناخته شده استفاده کنیم.

او افزود: این فیلم که هم اکنون به طور رسمی وارد مرحله پیش تولید شده، در کنار روایت و مصور سازی موضوعاتی پیرامون پهلوانی،قهرمانی و روحیه ورزشی و ورزشکارانه، به برخی از معضلات اجتماعی که جوانان با آن مواجه هستند نیز می پردازد، همچنین ارائه راه حل های متفاوت پیرامون برون رفت از برخی معضلات اجتماعی از دیگر مباحثی است که در فیلم سینمایی "فیتو "به آن ها پرداخته خواهد شد.

کارگردان "فیتو " ادامه داد: اگر چه ماجرای این فیلم تا حدی به موضوعات روز جامعه نیز تنه می زند، اما به طور کامل نمی توان آن را در زمره آثار متعلق به سینمای اجتمایی طبقه‌بندی کرد، چرا که این اثر به تبع موضوع خود تا حدی از استانداردهای سینمای اجتماعی فاصله دارد .

" سلیمانی اصل"پیرامون ریتم و ساختار روایی "فیتو" بیان کرد: "فیتو" نگاه حرفه‌ای و بِکر به تولیدات ورزشی، در بستر توجه به موضوعات فرهنگی و آیینی را از شخصیت‌های قهرمان، پهلوان و ورزشکار این سرزمین وام گرفته و با روایت قصه ای رئال سعی دارد داستان جوانی را به تصویر بکشد که شخصیت او به تبع دگرگونی ای که در زندگیش رخ داده در حال تغییر است. همچنین داستان "فیتو "سیر خطی دارد و تمام رویدادها پشت سر هم و با تبعیت از تقدم و تاخر زمانی و مکانی خود در قصه روایت می‌شوند. امیدواریم این اثر در زمان اکران بتواند مورد اقبال جوانان و ورزش دوستان بویژه ورزش کُشتی واقع شود.

او گفت :" فیتو" در مرداد و شهریور سال جاری در استان های تهران، البرز، مازندران و گیلان ضبط خواهد شد؛ البته ناگفته نماند که برای انتخاب لوکیشن های این اثر واقعا زمان زیادی صرف کردیم تا این فیلم به لحاظ جلوه های بصری نیز بتواند متفاوت باشد، همچنین بهره گیری از طبیعت بِکر و جنگل‌های های زیبای شمال کشور نیز بخش دیگری از لوکیشن های" فیتو" خواهد بود.

"علیرضا سلیمانی اصل" اظهارداشت: در "فیتو" به روایت هایی از زندگی شهید "ابراهیم هادی" و "جهان پهلوان تختی" خواهیم پرداخت و از لابه لای داستان زندگی آنها پندهایی به جهت عملکردهای مطلوب در مسیر زندگی را به صورت غیر مستقیم به مخاطب ارائه می دهیم،اما مخاطب تصویری از کاراکتر این دو بزرگوار را در کار مشاهده نخواهد کرد.

او تصریح کرد : این کار هم اکنون مرحله پیش تولید را پشت سر می گذارد و بزودی با آغاز مردادماه، کار تصویربرداری را آغاز خواهیم کرد و طی ۲۵ الی ۳۰ جلسه تصویربرداری به پایان خواهد رسید؛همچنین" فیتو" به لحاظ موسیقی، موضوع داستان و موقعیت جغرافیاییِ روایت داستان خود، نیازمند موسیقی ای در سبک و سیاق محلی است که حتما روی آن اعمال می گردد.

ادای احترام به جهان پهلوان « غلامرضا تختی » و شهید ورزشکار « ابراهیم هادی » در فیلم سینمایی

" سلیمانی اصل" در پایان خاطرنشان کرد :به نظرم اگه سینمای ما در کنار توجه به تولیدات طنز و کمدی به ساخت آثار فرهنگی و آیینی ایرانی نیز توجه داشته باشد، می توانیم آثار فاخری را در ویترین سینمای کشور رقم بزنیم، آثاری که هم اکنون جای خالی آنها در سینمای کشور کاملا احساس می شود.

گفتنی است: فیلمنامه این اثر از سوی "فرزاد عاطفی "مورد بازنویسی قرار گرفته و به احتمال زیاد دو نقش آفرین از آفریقای جنوبی و آسیای شرقی در این فیلم به ایفای نقش خواهند پرداخت.
لازم به ذکر است ، رسانه هنرنما که مجری طرح این فیلم است مسئولیت انتخاب بازیگران آن را نیز بر عهده دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳