معصومه شمسینی غیاثوند: رویداد ملی مد و رسانه در ۵ محور تیپسازی و طراحی محصول، عکاسی محصول، ساخت تیزر تبلیغاتی، بستهبندی و برنامهفروش و تولید محتوای مجازی به عنوان پیش رویداد دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر برگزار خواهد شد. این رویداد که به نوعی گردهمایی رسانه و مد بوده و محوریت آن تولیدات در فضای مجازی و با حداقل امکانات است، از ۲۴ تیرماه آغاز میشود.
مهسا فرزان، دبیر رویداد ملی مد و رسانه با نام اختصاری «رستا» در رابطه با اهداف این رویداد، به دیباچه میگوید: در این رویداد به دنبال این هستیم که به خاستگاه مد نظر در رسانه برسیم. سالهای گذشته در موضوع رسانه عملکرد ضعیفی داشتیم و نتوانستیم به صورت شایسته عمل کنیم. چشماندازِ ما در برگزاری رستا استانداردسازی و استفاده از رسانه در صنعت مد است تا در آینده معرفی درست و بینالمللی از برندها داشته باشیم.
وی افزود: نگاه به حوزه مد و لباس در رسانه در کشور کمرنگ بوده و به صورت جدی این موضوع دنبال نشده است، در حالی که خودِ مُد، یک رسانه است و در نتیجه نمیتوان مد را فارغ از رسانه دانست؛ صنعتِ مُد، مباحثِ فرهنگی، تمدنی و آداب و رسوم کشور ما را معرفی میکند و علاوه بر این با پوشیدن یک لباس، به مردم کشورهای دیگر اطلاع میدهد که این نوع لباس متعلق به کدام مناطق است.
فرزان در رابطه با موضوع «حجاب استایل» گفت: موضوع مدلینگ در حوزه حجاب با نام «حجاب استایل» شناخته میشود و فعالیت مجازی بلاگرهای اینستاگرامی در ترویج سبک پوشش اسلامی به شیوههای رایج فضای مجازی، ظهور این پدیدههای اینستاگرامی ناشی از خلأ فروشندگان و تولید کنندگان آنلاین حوزه پوشاک است.
دبیر رویداد ملی مد و رسانه در پایان در رابطه با اهداف این رویداد، گفت: این رویداد قرار است به جشنواره مد و لباس فجر ختم شود. هر سال با جمعبندی رویدادها آن را در سایر شهرها برگزار خواهیم کرد و از ظرفیتهای موجود در استانهای کشور استفاده خواهد شد. همچنین در رویداد رستا صاحبان ایدههای برتر معرفی و جوایزیی به آنها اهدا و صاحبان برندها برای استفاده از ظرفیت آنها معرفی میشوند.