يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Sunday, 28 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۲۸۵۲
تاریخ انتشار : ۵۴ : ۱۳ - ۰۳ تير ۱۴۰۲
کاپیتان تیم ملی سابر ایران در گفت‌وگو با "دیباچه" مطرح کرد؛

فریبا جلیل خانی: مسابقات شمشیربازی قهرمانی آسیا در چین برگزار شد و  علی پاکدامن کاپیتان تیم ملی سابر ایران عملکرد بسیار خوبی را به نمایش گذاشت. پاکدامن در جریان این رقابتها با برتری ۱۵ بر ۱۴ مقابل «کیم جون هو» از کره جنوبی، مقام نخست رقابت‌های شمشیربازی قهرمانی آسیا در اسلحه سابر را به دست آورد. « پاکدامن » با کسب این طلای تاریخی، سابر ایران را بعد ۲۲ سال دوباره روی سکوی قهرمانی آسیا برد. پیش‌تر پیمان فخری سرمربی سابق تیم ملی ایران موفق به کسب این مدال شده بود.

بعد از ۲۲ سال به امپراطوری کره پایان دادیم/ قربانی و فخری هم در کسب این مدال ارزشمند نقش پررنگی داشتند

علی پاکدامن در گفت وگو با خبرنگار ورزشی «دیباچه» در واکنش به این طلسم شکنی اظهار کرد: بسیار خوشحالم که بعد از گذشت دو دهه این اتفاق تاریخی را رقم زدم و به نوعی بعد از ۲۲ سال به امپراطوری کره‌ای‌ها در بخش انفرادی پایان دادم. من در مجموع ۱۲ بازی داشتم که ۶ بازی در مرحله گروهی انجام دادم و ۶ بازی هم در مرحله حذفی داشتم. همه را با پیروزی پشت سر گذاشتم و در فینال با نماینده کره جنوبی مسابقه دادم و توانستم همه حریفان را پشت سر بگذارم و به مدال طلا برسم.

وی در پاسخ به این پرسش که بعد از پنج مدال نقره آسیا حالا که موفق شدید طلای این رقابت‌ها را کسب کنید چه احساسی دارید؛ گفت: بی‌نهایت خوشحالم چون کار ساده‌ای نبود. مسابقات این چنینی همیشه از یک استرس خاصی برخوردار است، چون بهترین‌های دنیا در آسیا متمرکز  هستند، به همین خاطر کیفیت رقابت‌های آسیایی همیشه بالاست. وقتی شما بتوانی در چنین رویدادی یک اتفاق خوب مانند شکست یک رقیب دیرینه را رقم بزنی، قطعا احساس شادی بی‌نظیری را هم تجربه خواهی کرد.

دارنده مدال طلای آسیا در واکنش به اینکه نقش کادر فنی در کسب این نتیجه چقدر موثر بود، توضیح داد: فارغ از تجربه و مهارت بازیکن، قطعا درایت کادر فنی هم اثرگذار در هر نتیجه‌ای است. من سالها شاگرد پیمان فخری، فردی که ۲۲ سال پیش این مدال را به دست آورده بود هستم و شک نکنید نکاتی که از او در همه این سالها آموزش دیدم در این مسابقات به کارم آمد. اقای قربانی هم که در حال حاضر سرمربی تیم ملی سابر است باز پیش‌تر در کادر آقای فخری بود.

« پاکدامن » در پایان درخصوص مسابقات پیش‌رو و اهدافی که در سر دارد، عنوان کرد: در سال منتهی به المپیک ۲۰۲۴ هستیم و قطعا این روزها هدف نهایی اکثر ورزشکاران حضور در المپیک و مدال المپیک است. ما با کسب این مدال بخشی از مسیر کسب سهمیه را رفتیم، البته هنوز باید در مسابقات گزینشی زیادی شرکت کنیم. مسابقات قهرمانی جهان را داریم که آنجا هم در کنار کره جنوبی، مجارستان و ایتالیا هم حریف‌های مهمی هستند. ولی هدف مشخص است و قطعا تلاش خواهم کرد به اهدافی که برای خودم ترسیم کردم پله به پله برسم.

برچسب ها: شمشیربازی ، سابر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳