پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 02 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۲۸۳۰
تاریخ انتشار : ۳۲ : ۱۶ - ۲۷ خرداد ۱۴۰۲

به گزارش دیباچه، شاید بعد از رقابت‌های قهرمانی مکزیک ۲۰۲۲ و باختِ زودهنگام ناهیدکیانی و البته نتایج دور از انتظار تکواندوکاران به خصوص در بخشِ آقایان در جمهوری آذربایجان و تنها کسب ۲ مدال برنز، روز پایانی رقابت‌های قهرمانی جهان باکو را کم فروغ‌تر جلوه داد. اما تکواندو به روز‌های آخر و تاریخ سازی عادت دارد. به یاد داریم در المپیک پکن، هادی ساعی در روز آخر مسابقات و در جاییکه کاروان ایران در برزخ طلا بود، با هوشیاری و مبارزاتی دیدنی تک نشان طلای ایران را در سال ۲۰۰۸ به ارمغان آورد و حالا بعد از رئیس فعلی فدراسیون تکواندو و قهرمان اسبق این رشته ورزشی، یک تکواندو کار دیگر راه رئیس را به خوبی فراگرفته است.

خوشحالم که در مسابقات جهانی تاریخ سازی کردم/ وقتی هدفت مشخص باشد تمام توانت را برای موفقیت می‌گذاری

« ناهید کیانی » در روز پایانی رقابت‌های قهرمانی جهان هرچه در توان داشت گذاشت و در مبارزه‌های قبلی تنوع تکنیک در ساق پای ملی پوش خوش تکنیک ایران دیده شد. او ابتدا حریفی از کره جنوبی را شکست داد و سپس به مصاف مجارستان رفت و کار سختی برابر این رقیب هم نداشت. در دیدار با « نیکا کاراباتیچ » توانایی اش را به رخ کشید و مقابل نایب قهرمان المپیک یعنی تاتیانا مینینا، تکواندوکار اهل روسیه  که با پرچم فدراسیون جهانی شرکت کرده بود حجت را تمام کرد و راهی فینال شد. فینالی که می‌توانیم بگوییم عملا « جو زو » از چین حرفی در مقابل ملی پوش ایران نداشت و در ۲ راند تسلیم نماینده شایسته کشورمان شد. این پایان راه نیست، هدف ناهید فتح المپیک است. رویایی که شاید در توکیو محقق نشد، اما مسیر شکوفایی اش تا پاریس ادامه دارد.

ناهید کیانی که حالا به عنوان زن تاریخ‌ساز تکواندو ایران در مسابقات جهانی شناخته می‌شود در واکنش به کسب این مدال در گفتگو با خبرنگار ورزشی "دیباچه" اظهار داشت: سطح کیفی مسابقات قهرمانی جهان بر کسی پوشیده نیست، امسال هم که این رقابت‌ها حساسیت بالایی داشت، چون آخرین رویداد جهانی قبل از المپیک پاریس بود. همه آمده بودند که با کسب مدال، امتیاز لازم برای کسب سهمیه المپیک را به دست بیاورند. خود من هم قرعه سختی داشتم،تقریبا سه بازی آخر من هر کدام حکم یک فینال را داشت.

وی افزود:، اما فرقی ندارد وقتی هدفت مشخص باشد تمام توانت را می‌گذاری تا آن هدف را تحقق ببخشی، خوشحالم که این مدال را به دست آوردم و تکواندو زنان ایران را برای نخستین‌بار صاحب مدال طلای جهان کردم.

دارنده مدال نقره گرندپری تاکید کرد: فشار مسابقات جهانی همیشه بالاست و باید با تمرکز کار کنی؛ من جزو نفراتی بودم که روز پایانی این مسابقات بازی داشتم و در « گرندپری » در روز ابتدای بازی‌ها باید مبارزه می‌کردم؛ روند ریکاوری برای من سخت گذشت، چون فرصت خیلی محدودی داشتم، اما خوشحالم که تمام تلاش‌هایم نتیجه داد و موفق شدم در یک تایم یک هفته‌ای دو مدال خوش‌رنگ را به دست بیاورم.

ورزشکار المپیکی ایران در رابطه با برنامه‌های پیش‌رو گفت: ما تا المپیک فکر می‌کنم سه مرحله گرندپری هم داریم،علاوه بر آن بازی‌های آسیایی « هانگژو» هم است؛ بنابراین سعی خواهم کرد بر اساس نظر کادر فنی البته از تمام این فرصت‌ها برای حضور پر قدرت در المپیک استفاده کنم. ابتدا بازی‌های آسیایی را داریم که مدال ارزشمندی دارد و بعد هم سایر مسابقات که امیدوارم شرکت کنیم و این روند خوب را آنجا هم ادامه دهیم.  

گفت و گو از : فریبا جلیل خانی

برچسب ها: ناهید کیانی
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
« رستگاری » چه دستاوردی برای کارگردان اخراجی ها داشت؟

برگ برنده‌ی آخرین اثر مسعود ده نمکی!

۱۷:۲۳  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی تیم‌ملی تنیس روی میز بانوان در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

شرایط سختی برای کسب سهمیه داریم/ملی پوشان از روند آمادگی دور نیستند

۱۴:۲۲  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
حرمت‌شکنی ستاره؛ بازیکنی که یاغی شده!

درگیری لفظی زشت محمد صلاح با " یورگن کلوپ " پیش از ورود به زمین!+ فیلم

۱۷:۴۰  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار