یوتیوب در اطلاعیهای اعلام کرده است که دسترسی به ابزارهای درآمدزایی را برای محتواسازان آسانتر میکند. تولیدکنندگان محتوا در گذشته برای رسیدن به درآمدزایی باید ۱۰۰۰ مشترک و ۴۰۰۰ ساعت زمان تماشای ویدیو میداشتند، اما حالا این آستانه به ۵۰۰ مشترک و ۳۰۰۰ ساعت رسیده است.
یوتیوب میگوید کاربران حالا با پیشنیازهای کمتری میتوانند به برنامه همکاری این شرکت (YPP) بپیوندند و شروع به درآمدزایی کنند. برایناساس، حداقل تعداد مشترک برای هر کانال نصف شده و ۱۰۰۰ ساعت کمتر از گذشته لازم است مخاطبان ویدیوهای شما را تماشا کرده باشند تا به ابزارهای درآمدزایی دسترسی پیدا کنید.
البته کانالها برای پیوستن به YPP باید در ۹۰ روز گذشته حداقل ۳ ویدیوی جدید آپلود کرده باشند. افراد همچنین میتوانند از طریق ۳ میلیون بازدید ویدیوهای Shorts به ابزارهای درآمدزایی دست پیدا کنند. این عدد قبلاً حداقل ۱۰ میلیون بازدید بود. پیشنیازهای جدید یوتوب ابتدا در ایالاتمتحده آمریکا، بریتانیا، کانادا، تایوان و کره جنوبی فعال میشوند، اما درنهایت در اختیار تمام کاربران قرار خواهند گرفت.
پیشنیازهای جدید یوتوب برای درآمدزایی از تبلیغات نیست
البته محتواسازن کوچک همچنان برای کسب درآمد از نمایش تبلیغات در ویدیوها باید به پیشنیازهای قبلی برسند. بااینحال، دسترسی به برخی از دیگر قابلیتهای درآمدزایی با YPP ازجمله چتهای پولی، حمایت مالی نقدی، عضویت پولی در کانال و ویژگیهای فروشگاه با این ملزومات جدید قابل دستیابی است.
یوتیوب که در زیرمجموعه گوگل قرار دارد، هفته آینده در کنفرانس VidCon اطلاعات بیشتری درباره طرحهای جدید خود به اشتراک خواهد گذاشت.
سایر پلتفرمها ازجمله تیک تاک نیز اخیراً پیشنیاز دسترسی به قابلیتهای درآمدزایی را در سرویسهای خود کاهش داده بودند. این شبکه اجتماعی در ماه گذشته اعلام کرد که قابلیت دسترسی به ویدیوها از طریق پرداخت هزینه یا سرویس Series را در دسترس محتواسازانی قرار میدهد که بیش از ۱۰ هزار دنبالکننده دارند، اما افرادی که بالای ۱۰۰۰ دنبالکننده دارند و درعینحال سایر پیشنیازها را رعایت کردهاند، میتوانند برای عضویت در این برنامه درخواست خود را ثبت کنند.
منبع : دیجیاتو